Ferrari, McLaren i Red Bull stigli u Saudijsku Arabiju s novim 'oružjem'
Scuderia Ferrari u Džedi (Photo by Philippe Nanchino Eurasia Images)

Tehničke novosti iz Džede

Ferrari, McLaren i Red Bull stigli u Saudijsku Arabiju s novim 'oružjem'

Edah Hasanspahić

Tri velika tima stigla su u Džedu s paketima nadogradnji koje bi mogle značajno uticati na poredak. Ferrari posebno cilja da dodatno pomogne Leclercu i Hamiltonu. Ali ono što su donijeli ovaj put otkriva mnogo više od običnog pokušaja.

Ferrari je na Veliku nagradu Saudijske Arabije stigao s tri nove nadogradnje i te promjene dolaze kao nastavak velikog paketa poboljšanja koji je tim iz Maranella donio prošle sedmice u Bahrein.

Tada su glavne promjene bile vezane za pod bolida, dok su se sada fokusirali na zadnje krilo i "beam wing".

Cilj je jasan – dodatno smanjiti otpor zraka i unaprijediti brzinu SF-25 bolida.

Prva nadogradnja tiče se gornjeg dijela zadnjeg krila – Ferrari je donio "decambered", odnosno manje zakrivljen, kraći element.

Ovo, kako kažu iz tima, omogućava finiju prilagodbu nivoa prijanjanja u skladu sa specifičnostima aerodinamičkih zahtjeva staze u Džedi.

Oglasi

Druga i treća promjena su međusobno povezane – radi se o "olakšanom" gornjem zadnjem krilu i jednostavnom donjem "beam wing" krilu.

Iz Ferrarija pojašnjavaju da su ovi dijelovi preuzeti iz prošlogodišnje konfiguracije za staze s niskim do srednjim nivoom prijanjanja.

Posebna prednost ove kombinacije je u tome što donje krilo može biti spareno s različitim konfiguracijama gornjeg krila.

Podsjetimo, Ferrari je prošlog vikenda u Bahreinu završio s Leclercom na četvrtom i Hamiltonom na petom mjestu – njihov najbolji rezultat u sezoni.

To je bio jasan znak da su promjene na podu imale efekta, iako su očekivanja nakon Hamiltonovog dolaska u tim bila mnogo veća.

Oglasi

McLaren je, s druge strane, u Saudijsku Arabiju donio novu verziju difuzora.

Cilj ovog redizajna je poboljšanje protoka zraka u tom dijelu bolida, čime se želi povećati ukupna aerodinamička efikasnost.

Dodatno su promijenili raspored krilaca na zadnjem kočionom sistemu, što bi trebalo da doprinese boljoj kontroli protoka zraka oko zadnjeg kraja.

Red Bull je takođe reagovao na zahtjeve staze u Džedi – donijeli su veći centralni otvor.

Ovaj potez pravdaju visokom temperaturom koja se očekuje, a koja zahtijeva efikasnije hlađenje kroz veći gornji dio karoserije.

Također, izmijenili su donje zadnje krilo s ciljem smanjenja otpora pri određenim brzinama.

Sve ove promjene usmjerene su ka postizanju optimalnog odnosa između prijanjanja i otpora, što je ključno za Džedu.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi