Novi početak
Hoće li nova pravila napokon vratiti Hamiltona na vrh?
Lewis Hamilton je imao teške godine u Formuli 1, ali promjena pravila u 2026. nudi priliku za povratak. Ground-effect era mu nije odgovarala, a novi bolidi mogli bi mu savršeno odgovarati.
Period od 2022. do 2025. bio je izuzetno težak za Lewisa Hamiltona. U te četiri sezone stigao je do samo dvije pobjede na Velikim nagradama, 20 puta se penjao na podijum, dok se na pol poziciji našao samo jednom.
Kvalifikacije su bile posebno bolan segment za sedmostrukog svjetskog šampiona, gdje je Hamilton osjetio najveći pad performansi.
2025. godina bila je njegov najgori period u karijeri - prvi put Ferrari nije završio nijedan trkački vikend s Hamiltonom na podijumu, dok je na kraju sezone zaostao skoro 100 bodova za timskim kolegom Charlesom Leclercom.
Tri uzastopna ispadanja u Q1 dodatno su podcrtala izazove s kojima se suočavao, što je navelo mnoge da sugerišu da je Hamilton na zalasku karijere, dok su neki čak tvrdili da bi trebalo razmisliti o penziji pred 41. rođendan.
Međutim, iako su rezultati ispod očekivanja, tvrditi da je Hamilton "gotov" bilo bi preuranjeno. Sljedeća sezona, njegova druga s Ferrarijem, te pravila koja stupaju na snagu 2026., pružit će jasniju sliku njegovog stvarnog potencijala.
Oglasi
Jedan od ključnih razloga za optimizam je uklanjanje venturi tunela u dizajnu bolida - novi, ravni podovi zamijenit će kompleksne strukture koje su vladale do sada.
Nije tajna da Hamilton nije volio F1 bolide iz ground-effect ere i sam je ranije priznao da mu je drago da će takva generacija bolida završiti svoj ciklus.
Nova pravila također čine bolide manje osjetljivim na visinu istog, problem koji je Hamilton imao posljednjih godina u Mercedesu, ali i u Ferrarijevom SF-25.
"Jedna od ključnih stvari, i mislim da će se Hamiltonu svidjeti, jeste da performanse više neće ovisiti o podu bolida”, rekao je Sky Sports reporter Craig Slater.
Oglasi
"U ovoj eri ground-effecta, vozači koji kasno koče, poput Hamiltona, bili su u nepovoljnom položaju jer je bolje bilo držati višu brzinu kroz krivine, što nije njegov stil.”
Slater je dodao da postoji solidan razlog za optimizam: Hamilton bi mogao bolje koristiti svoje vještine u 2026. nego što je to bio slučaj od 2021. godine.
Sličan stav iznio je i šef Mercedesa, Toto Wolff, koji smatra da Hamiltonov agresivan stil vožnje s kasnim kočenjem nije odgovarao post-2022 generaciji F1 bolida.
Hamilton je poznat po agresivnom ulasku u krivine, a ground-effect bolidi zahtijevali su mekše i preciznije upravljanje, što mu je otežavalo prilagođavanje.
Wolff je na Velikoj nagradi Katara 2024. godine rekao: "Ova generacija bolida ne odgovara Hamiltonovom stilu. Voli biti agresivan na ulasku u krivine, a trenutni bolid to ne dopušta, posebno u kvalifikacijama."
Nova pravila F1 za 2026. mogla bi označiti početak nove ere za Lewisa Hamiltona, dajući mu šansu da ponovo zasja na stazi i pokaže svoju pravu snagu.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.