Pod pritiskom
Teške riječi i nezadovoljstvo ponovno tresu Ferrari, a za sve je kriv predsjednik
Ferrari se suočio s još jednim bolnim udarcem nakon katastrofe u Brazilu, a predsjednik John Elkann poslao je brutalnu poruku svojim zvijezdama. U Maranellu se sprema nova oluja, baš u trenutku kada sezona ulazi u svoju završnicu. Oštar ton, teške riječi i rastuće nezadovoljstvo ponovno tresu Scuderiju.
Ferrari je proživio pravi haos na Velikoj nagradi Brazila. Oba vozača, Charles Leclerc i Lewis Hamilton, završila su trku uočajno, s odustajanjem.
Taj dvostruki neuspjeh gurnuo je tim na četvrto mjesto u konstruktorskom poretku, i to samo tri runde prije kraja sezone.
Ako sezona završi na toj poziciji, bio bi to Ferrarijev najlošiji plasman u jednoj F1 sezoni još od 2020. godine.
A samo godinu ranije, italijanski gigant bio je praktično nadomak osvojanja titule konstruktora.
U 2025. godini očekivanja su bila ogromna, a ishoh je ogromno razočarenje.
Oglasi
Ipak dolazak novih tehničkih pravila 2026. godine predstavlja svježu šansu.
U teoriji, Ferrari bi mogao početi novo poglavlje i vratiti se u borbu za vrh. Ali u praksi, za tim iz Maranella pritisak nikada ne nestaje.
Ako i 2026. započne loše, kritike će eksplodirati, a panika zahvatiti cijelu organizaciju.
Niko u Ferrarija ne smije sebi dopustiti slab početak, a upravo taj strah čini narednu godinu još značajnijom.
Stvari su se dodatno zakuhale kada se oglasio predsjednik Ferrarija, John Elkann. Svojim istupom nije štedio nikoga, ni vozače, ni tim.
Oglasi
Još prije nekoliko mjeseci kružile su priče da bi šef tima, Fred Vasseur, mogao izgubiti posao.
Prema tim špekulacijama, Elkann je smatrao da nedostatak borbe za titulu upravo leži na njegovim leđima.
Vasseur je te navode nazvao čistim izmišljotinama. Nedugo zatim, Ferrari mu je produžio ugovor na više godina, čime su formalno stali iza njega.
To je, na trenutak, utišalo burnu atmosferu. Ali kod Ferrarija stvari nikada ne ostaju mirne predugo.
Elkann se nakon Brazila odlučio na javnu kritiku cijelog tima. Posebno je istakao ponašanje svojih vozača:
Oglasi
"Osvojili smo šampionat izdržljivosti u Bahreinu, bilo je izvanredno pobijediti i kao konstruktori i kao vozači. To je prekrasan dokaz da kada je Ferrari ujedinjen, kada su svi zajedno, velike stvari se mogu postići. Brazil je bio veliko razočarenje, a ako pogledamo šampionat Formule 1..."
"Ako pogledamo naše inženjere, nema sumnje da se bolid poboljšao. Ako pogledamo ostalo, nije na nivou."
I onda je stigla rečenica koja je uzdrmala cijeli F1 svijet:
"Sigurno imamo vozače koji treba da se fokusiraju na vožnju i manje pričaju. Još imamo važne trke pred nama i nije nemoguće završiti drugi. A najvažnija poruka dolazi iz Bahreina, kada je Ferrari tim, mi pobjeđujemo."
Elkannove riječi nisu naišle na pozitivan odjek. Umjesto toga, dodatno su narušile moral u timu.
Oglasi
Ferrari je već desetljeće i po u potrazi za novom titulom. Infrastruktura, resursi i historija traže mnogo više od onoga što tim trenutno pruža.
U 2025. godini Ferrari je i dalje bez pobjede u Grand Prixu. Za tim takvog renomea, to je poražavajuća činjenica.
Čak je i menadžer Charlesa Leclerca nedavno poručio da će Moačanin razmotriti alternativne opcije ako Ferrari 2026. ne ponudi pobjednički bolid.
Samo ta izjava dovoljno govori o dubini problema. Ako vozač koji je godinama bio simbol Ferrarijeve budućnosti počinje razmišljati o odlasku, situacija je ozbiljna.
Lewis Hamilton, sedmostruki prvak koji je u Ferrari došao s jasnom ambicijom da ispiše historiju, sada se nalazi u središtu kritika.
Oglasi
A Elkannove riječi svakako neće pomoći atmosferi u Maranellu. Realno gledajući, najveća slabost Ferrarija nije u vozačima.
Najveći problem je bolid. Performanse su jednostavno nedovoljno dobre da se uhvati korak s vodećima.
Javno prozivati vozače, dok tehnički sektor jasno pokazuje limite, djeluje kao pokušaj traženja krivca na pogrešnom mjestu.
U modernoj Formuli 1 konkurencija je sve jača. Timovi širom grida imaju kapacitete da se bore za vrh.
Tražiti krivca umjesto rješenja, to je recept koji skoro nikada ne vodi uspjehu. Ferrari se opet nalazi na raskrsnici.
Da li će ovaj put pronaći pravi put, ili će se vrtjeti u istom krugu frustracija?
Pitanje je koje visi nad Maranellom i na koje odgovor još niko nema.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.