Ne žele da im se ponovi Vegas
McLaren nakon diskvalifikacije posegao za drastičnim mjerama
McLaren dolazi u Katar sa ambicijama, ali i sa velikim pritiskom nakon dvostruke diskvalifikacije u Las Vegasu. Uslovi na stazi Lusail obećavaju drugačiji scenario, ali i dalje nose rizik koji McLaren ne smije ignorisati. Pa je tako tim iz Wokinga uveo tehničke promjene kako bi spriječio ponavljanje istog problema.
McLaren dolazi na Veliku nagradu Katara sa ozbiljnim ambicijama u poretku vozača, dok tim istovremeno pokušava ostaviti iza sebe bolnu dvostruku diskvalifikaciju iz Las Vegasa.
Oba bolida, koje su vozili Lando Norris i Oscar Piastri, izbačena su iz rezultata zbog prekomjerne istrošenosti skid blokova, a to je tehnički detalj koji FIA strogo kontroliše i koji je u Vegasu prešao dozvoljeni prag.
Zašto se to baš dogodilo u Vegasu? Pa za sve su krive niske temperature u Nevadi koje su natjerale timove da traže dodatni downforce radi bržeg zagrijavanja guma.
McLaren je tada odabrao aerodinamički paket s više pritiska nego što bi u idealnim uslovima bio potreban. A još važnije, spustili su bolid na izuzetno malu visinu od asfalta.
Upravo ta ekstremno niska visina izazvala je pojačani porpoising (poskakivanje) i to je bio glavni razlog zbog kojeg je došlo do šokantne diskvalifikacije oba bolida.
Oglasi
Iako se u Kataru očekuje da problem neće biti tako izražen, istrošenost planka nije potpuno isključiv problem.
Katar je staza srednjeg downforcea i zahtijeva niske visine bolida kako bi se prošlo kroz brze, dugačke zavoje.
Zbog toga McLaren mora balansirati između performansi i sigurnosti da ne pređe dozvoljene limite.
Prema informacijama do kojih je stigao RacingNews365, set-up koji je korišten u Las Vegasu prvobitno je bio planiran i za Katar.
A planirane su bile samo minimalne promjene u ponašanju ovjesa. To dodatno govori koliko je strategija bila rizična i koliko je malo trebalo da se problem ponovi.
Oglasi
Ipak inženjeri u Wokingu počeli su raditi na alternativnom set-upu već u nedjelju nakon VN Las Vegasa. Cilj je bio jednostavan: spriječiti još jednu situaciju s prekomjernim trošenjem planka.
To znači da će bolidi u Kataru imati bitno drugačiju konfiguraciju nego u Nevadi. Vikend u Kataru donosi i posebnu odluku FIA-e: svi vozači moraju imati najmanje dvije promjene guma.
To efektivno dijeli utrku na tri kratka stinta. A ova odluka donijeta je na osnovu Pirellijevih analiza o ekstremnoj degradaciji guma.
Kraći stintovi znače da praktično neće biti čuvanja guma i da će vozači tri puta voziti punim tempom.
A što je tempo veći, vertikalna sila je veća, pa raste i mogućnost da bolid češće dodiruje podlogu.
Oglasi
Time raste rizik od ponovnog prekomjernog trošenja planka. Sve ovo stavlja veliku dozu nervoze na ramena McLarena.
Tim mora paziti na performanse, ali i na mehanička ograničenja koja su im već jednom donijela katastrofu.
Uz sve tehničke brige, McLaren je svjestan još jednog faktora. Max Verstappen i dalje je prijetnja broj jedan.
Njegova brzina i konstantnost dodatno pojačavaju pritisak na britanski tim.
McLaren u Katar vjerujemo stiže spremniji nego ikad, ali i svjestan da nema pravo na novi kiks.
S obzirom na situaciju, biće zanimljivo vidjeti može li se tim u potpunosti oporaviti od teškog udarca u Las Vegasu i ostati smiren u borbi za vrh.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.