Na prodaju sveti gral Formule 1: Koliko vrijedi šampionski BrawnGP?
Bolid BrawnGP-a iz 2009. godine (EPA)

Legendarni bolid ide pod čekić

Na prodaju sveti gral Formule 1: Koliko vrijedi šampionski BrawnGP?

Edah Hasanspahić

Bolid koji je ispisao jednu od najnevjerovatnijih priča u historiji Formule 1 uskoro ide na aukciju.

U sklopu trkačkog vikenda u Miamiju, prestižna aukcijska kuća Bonhams ponudit će na prodaju bolid koji je 2009. godine Jensonu Buttonu donio titulu svjetskog prvaka.

Radi se o šasiji s oznakom 001/01, a aukcija će se održati 3. maja, tačno 15 godina nakon senzacionalne sezone u kojoj je ovaj tim šokirao cijeli svijet.

Procjene govore da bi cijena ovog historijskog bolida mogla dostići između četiri i 5,7 miliona eura.

Jedan od razloga za visoku vrijednost je činjenica da su za sezonu 2009. izrađene samo tri šasije, što BrawnGP BGP 001 čini ekstremno rijetkim kolekcionarskim primjerkom.

Bolid je bio u privatnoj kolekciji Jensona Buttona sve do 2024. godine, a prema ugovoru iz te šampionske sezone, Button je zadržao upravo ovaj primjerak.

Oglasi

Zanimljivo, bolid BrawnGP-a mnogima je ostao u pamćenju i zbog svog minimalističkog dizajna – gotovo bez sponzorskih logotipa.

U sezoni 2009. glavni i gotovo jedini vidljivi sponzor bio je Virgin, kompanija milijardera Richarda Bransona.

Razlog skromne livery šeme bio je povlačenje Honde iz Formule 1 krajem 2008. godine zbog globalne ekonomske krize.

Honda je tim prodala Rossu Brawnu za simboličnu cijenu od jedne funte, a britanski inženjerski mag uspio je zadržati jezgro ekipe i pripremiti već razvijeni bolid za novu sezonu.

Najveći izazov nakon preuzimanja bilo je pronalazak motora, s obzirom na to da je originalno dizajniran za Hondin pogon.

Oglasi

Spas je stigao od Mercedesa, koji je Brawnu ustupio V8 atmosferac, ali su inženjeri morali brzo preraditi šasiju kako bi sve odgovaralo novom agregatu.

Zbog kasnog ulaska u sezonu, BrawnGP je propustio rani dio testiranja, ali kad su se konačno pojavili na stazi – šokirali su konkurenciju.

Jenson Button i Rubens Barrichello doslovno su dominirali, a tajna uspjeha krila se u revolucionarnom dvostrukom difuzoru.

Japanski inženjer Masayuki Minagawa, zajedno sa Brawnom, pronašao je rupu u pravilniku i osmislio difuzor koji je omogućio daleko veći prijanjajni pritisak nego kod konkurencije.

Iako su Red Bull, Ferrari i McLaren protestovali i pokušali izdejstvovati zabranu, FIA je dozvolila upotrebu difuzora, čime je Brawn stekao ključnu prednost.

Oglasi

Sezona je počela bajkovito – Button je pobijedio na šest od prvih sedam trka, uključujući i dvostruku pobjedu na otvaranju u Australiji.

Iako je Red Bull kasnije uhvatio zalet i počeo sustizati, Button je uspio zadržati prednost i osigurati titulu u Brazilu.

BrawnGP je te sezone osvojio i konstruktorsku titulu, nakon čega je Ross Brawn tim prodao Mercedesu.

Time je započela nova era – Mercedes je odlučio ući kao punopravni konstruktor, a vozački dvojac u 2010. činili su Nico Rosberg i povratnik Michael Schumacher.

Ironično, iako je Brawn u jedinoj sezoni osvojio dvostruku titulu, Mercedesu je trebalo još pet godina da ponovo stigne do vrha.

Bolid koji se sada nudi na aukciji tako nije samo komad trkaće historije, već simbol nevjerovatnog poduhvata koji se teško može ponoviti u današnjoj F1.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi