Red Bull Racing sa Verstappenom prevario sistem? McLaren iznio zanimljiv stav i postavio pitanje
Ilustracija Red Bull Racing i Max Verstappen (Foto: EPA)

Poštuju li se regulative?

Red Bull Racing sa Verstappenom prevario sistem? McLaren iznio zanimljiv stav i postavio pitanje

Edah Hasanspahić

Max Verstappen je odvozio spektakularnu trku u Sao Paulu, ali njegovu vožnju prate ozbiljna pitanja iz McLarena. Red Bull je zamijenio kompletan pogonski sklop, što je izazvalo sumnje oko pravila i troškova. Andrea Stella otvoreno se pita da li takav potez poštuje cost cap i regulative.

McLaren je javno podigao glas nakon odluke Red Bulla da na Velikoj nagradi Sao Paula ugradi novi pogonski sklop u bolid Maxa Verstappena.

Odluka je došla nakon katastrofalnih kvalifikacija u kojima su i Verstappen i Yuki Tsunoda ispali već u Q1.

Red Bull je odmah potom odlučio da ugradi novu pogonsku jedinicu u Verstappenov bolid, prihvativši start iz pit-lane zone.

Strategija se na kraju pokazala veoma uspješnom. Uprkos tome što je krenuo iz boksa, Verstappen je završio na trećem mjestu.

Još impresivnije, stigao je do podijuma uz probušenu gumu u uvodnim krugovima.

Oglasi

Njegova vožnja bila je briljantna, ali upravo ta kombinacija performansi i odluka tima pokrenula je seriju pitanja.

Jedno od najglasnijih stiglo je iz McLarena. Šef tima Andrea Stella javno je izrazio sumnju u potez Red Bulla.

Stella tvrdi da je logika koja stoji iza promjene motora nejasna, pogotovo kada se uzmu u obzir cost cap ograničenja.

U razgovoru je objasnio da McLaren ne bi napravio sličan potez.

Oglasi

"U smislu performansi, mislim da uvođenje novog motora danas, ne znam kako to funkcioniše kod Honde, ali generalno, ti motori ne pokazuju veliko degradiranje s kilometražom," rekao je Stella.

Istakao je da moderni motori imaju stabilne performanse čak i uz visoku kilometražu. Zbog toga, kaže Stella, mijenjanje motora zbog performansi nema smisla.

"Zato uopšteno ne biste mijenjali motor i prihvatili kaznu ili gubitak pozicija, jer povrat performansi obično ne nadoknađuje gubitak pozicija."

Naglašava da McLaren ne bi ušao u takvu kalkulaciju. Stella je zatim dodao da nije siguran kako stoji degradacija snage kod Hondinih motora.

"Kao što kažem, nisam siguran kako funkcionira degradacija snage kod Honde. Iskreno, ovakve promjene pogonske jedinice također izazivaju pitanje regulacija.."

Oglasi

U tom trenutku insinuirao je nešto mnogo šire. On je direktno povezao promjenu motora s potencijalnim prelaskom granica budžeta.

"Bilo bi mi zanimljivo razumjeti ulazi li trošak ovog motora sada u cost cap ili ne."

I to je rečenica koja je odjeknula paddockom. Po njemu, ako je promjena urađena zbog performansi, onda bi morala biti uračunata u cost cap.

"Ako je motor promijenjen iz razloga performansi, trebao bi ući u cost cap. Pa hajde da vidimo je li to slučaj ili nije."

Zna da to ne može provjeriti: "Neću moći vidjeti, to je sve na Red Bull strani, ali to je jedan od razloga zašto mi ne bismo to uradili, jer bi završilo pod cost capom."

Njegove riječi ostavile su otvoreno pitanje koje već danima lebdi iznad paddocka. Red Bull je ostvario odličan rezultat, ali ostaje dilema, da li su iskoristili sivu zonu pravila?

McLaren sigurno misli da jesu. A javnost sada pažljivo prati hoće li FIA povući bilo kakve poteze. Možda je Verstappenov podijum samo početak mnogo veće priče.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi