Spriječena diskvalifikacija? Teorija o Ferrarijevom potezu s Leclercom izazvala lavinu reakcija
Charles Leclerc (EPA

Iza kulisa paddocka

Spriječena diskvalifikacija? Teorija o Ferrarijevom potezu s Leclercom izazvala lavinu reakcija

Edah Hasanspahić

Ferrari je nakon trke u Mađarskoj tvrdio da je Leclerc izgubio tempo zbog problema sa šasijom – ali pojavila se druga, intrigantna teorija. George Russell sumnja da je italijanski tim posegnuo za ‘preventivnim mjerama’ kako bi izbjegao diskvalifikaciju zbog prekomjernog trošenja poda.

Charles Leclerc je krenuo s pol pozicije na Hungaroringu i dugo držao kontrolu nad trkom. Očekivao se barem podijum, ali završio je četvrti - 20 sekundi iza Georgea Russella u Mercedesu.

Leclerc se nakon druge promjene guma vratio na stazu samo sedam sekundi iza Landa Norrisa, koji je imao strategiju s jednim stajanjem.

Međutim, ubrzo ga je prestigao Oscar Piastri, a zatim i George Russell.

Ferrari je tvrdio da je pad tempa uzrokovan problemom sa šasijom - ali Russell ima drugo objašnjenje.

Vozač Mercedesa sumnja da su u Ferrariju morali povećati pritisak u gumama kako bi izbjegli pretjerano trošenje tzv. planka - drvene podloge ispod bolida koja mora ostati unutar tehničkih granica.

Oglasi

"Vidjelo se da nešto nije bilo uredu," rekao je Russell i nastavio: "Jedino što mogu zaključiti je da su morali podići bolid tako što su povećali pritisak u gumama, jer su koristili mod motora koji ga čini sporijim na kraju pravca - tamo gdje se plank najviše troši."

Sky Sportsov stručnjak i bivši F1 vozač Anthony Davidson dodatno je pojasnio situaciju.

"Odmah nakon starta gledao sam varnice ispod Ferrarija. Čak i pri umjerenim brzinama kroz prvi zavoj, Leclercov bolid je bacao varnice. Još više sam vidio na prilazu četvrtoj krivini. To je jasan znak da je bolid prenisko," rekao je Davidson.

Ferrari je već diskvalifikovan ove sezone, nakon trke u Kini, zbog prekomjernog trošenja planka.

Od tada pažljivo balansiraju između performansi i tehničkih pravila.

Oglasi

"Kada dođeš do posljednjeg stajanja i zabrinut si da je bolid prenizak, sljedeći set guma s višim pritiskom može ozbiljno uništiti grip," pojašnjava Davidson.

Russellov komentar i uvid Mercedesa da je Ferrari koristio poseban mod motora na pravcima izazvao je dodatnu pažnju.

Davidson je dodao: "U pit-laneu sam rekao da će Leclerc teško biti prestignut jer je cijeli vikend bio brz na pravcu. Ali onda je bio kao meta - iznenađenje za sve nas."

Ostale ekipe su pratile podatke i primijetile pad Leclercove brzine u pravcu, što dodatno ide u prilog teoriji o spašavanju od DSQ-a.

Još jedan bivši strateg, Bernie Collins, smatra da bi Russellova teorija mogla biti tačna.

Oglasi

"To je bio preventivni potez," izjavila je Collins, te nastavila: "Povećanje pritiska u gumama podiže bolid i smanjuje trošenje planka. Razlika je mala, ali kod ovih bolida milimetri prave ogromnu razliku."

Objasnila je i kako Ferrari može tolerisati agresivniji tempo u prvoj fazi trke, ali onda mora paziti na tehničke limite do kraja.

"Ako motor radi sporije, manje je sile prema dolje, pa se zadnji kraj bolida lagano podiže," kaže Collins.

Ona navodi i da GPS omogućava rivalima da detektuju promjene u brzini na pravcu, ali podatke o pritisku u gumama mogu vidjeti samo Pirelli i FIA.

"Pritisak u gumama je skriven od drugih timova. Samo FIA i Pirelli imaju te informacije," zaključuje Collins.

U konačnici, iako Ferrari zvanično krivi šasiju, svi tragovi upućuju na to da je Maranello možda odlučio igrati na sigurno kako bi izbjegao novu blamažu pred FIA-om.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi