Test Peugeot 2008 Allure Pack 1.2 PureTech 130 SST

Predvodnik novog Evropskog poretka

U godini u kojoj će Evropska automobilska industrija ući u jednu sasvim novu eru u kojoj će decenijama poznate klasične karoserijske forme postati manjina, Peugeotova zvijezda 2008 ulazi sa najboljom mogućom startnom pozicijom: kao najbolje prodavani Crossover/SUV model u 2021. godini 

Test Peugeot 2008 Allure Pack 1.2 PureTech 130 SST

Tamo nekada prije 15-20 godina automobilska Evropa se nije mogli prestati čuditi vijestima koji su dolazile sa Američkog automobilskog tržišta o nevjerovatnoj rastućoj popularnosti SUV vozila, koje je predvodio tada Evropi sasvim neinteresantan Ford Explorer, koji su lagano sa tržišta istiskivali kako klasične sedane tako i (pogotovo) station wagon modele. U svega par godina, US tržište je potpalo pod potpunu dominaciju pick-up, SUV i monovolumenskih modela, dok su se u sedan i SW varijantama uspjeli održati samo premium modeli. Danas, Amerikanci mogu da gledaju samo u čudu ono što upravo radimo mi Evropljani, jer ne samo da smo potpali pod SUV-maniu, već smo otišli korak dalje, pa za razliku od Amerikanaca koji su to barem činili sa V8 i V6 modelima uz obavezni 4WD, mi kupujemo u nevjerovatnim količinama Crossovere sa motorima od 1.0 ili 1,2 litra, koji pogon na sve točkove nisu vidjeli ni na slikama, kao što su i sami Crossover po svojim konstruktivnim karakteristikama zapravo sasvim obični automobili par centimetara izdignuti od tla. U ovoj 2022. godini, po prvi put na Evropskom tržištu udio prodatih Crossover/SUV modela će preći 50% ukupnog broja prodatih putničkih vozila. Ako mislite da smo mi u Bosni i Hercegovini drugačiji, griješite, pratimo trendove u stopu, pa tako su i zvanično od prvih 10 najprodavanijih modela kod nas, čak 4 dolazi iz ovog brzorastućeg segmenta.
To nas dovodi do Peugeota, jednog od kreatora tog rasta, proizvođača koji je poprilično hrabro ponudio cijelu Crossover paletu modela, jer uspjeh 2008 koji je predstavljen 2013. godine je bilo toliko dobar, da je Peugeot drugu generaciju i 3008 i 5008 prebacio u novu Crossover formu. Kada su auta u pitanju, od ideje je još bitnija realizacija, a tu vidimo da Peugeot itekako zna šta da radi. Kada je 2013. predstavljen novi 308, bilo je jasno da se brend značajno mijenja u tehnološko-tehničkom smislu, i dolazak 208 koji je oduševio automobilsku Evropu je samo potvrdio novi pravac. Danas Peugeot ima čak dva svoja modela, i 208 i 2008, u Top 5 najprodavanijih modela na Evropskom tržištu, što je status kojeg nikada ranije nije imao.

Reklama - nastavite čitati ispod oglasa


Kakav je auto Peugeot 2008? Ukratko, odličan, i nakon što ga probate jasno vam je zašto se prodaje u ovolikom broju. Prije svega, nama u BiH je zanimljivo da je ova druga generacija 2008, koji se na našem tržištu pojavio uporedo sa pandemijom koronavirusa u proljeće 2020. godine, značajno veća u odnosu na u prvu generaciju 2008, i to čak 14 cm dužinom i velikih 6 cm širinom, te je time ponudom prostora zapravo nadmašio i prve dvije generacije modela 308. Ovako uvećan 2008, gdje se povećanje vanjskih dimenzija odmah ogleda i u više prostora u unutrašnjosti, pa je osim više prostora za putnike i prtljažnik narastao za čak 50 litara, na vrlo iskoristivih 434 litra, postaje vrlo zanimljiv porodični auto, koji će zahvaljujući ponudi prostora odlično odrađivati familijarne zadatke i po gradu ali i tokom putovanja na odmore. Interijer je nastavak pravca kojeg je ponudio i aktuelni 208, odlično dizajniran možemo reći „višeetažni“ kokpit, u kojem je nadohvat ruke sve ono što vozaču i suvozaču potrebno, i u kojem je Peugeot izabrao neki srednji put kada je digitalizacija vozačkog okruženja u pitanju, tako da su ponuđena digitalna tabla sa instrumentima i centralni infotaiment touch-screen LCD sasvim umjereni.

Reklama - nastavite čitati ispod oglasa

Premda i dalje ovakav design prate redovne kritike kada je Peugeot i PSA u pitanju, a to su nedostatak normalnih ručnih komandi za ventilaciju i klima uređaj a koje su na svim Peugeot i Citroen modelima smještene u digitalni oblik, sada već čuveni položaja volana koji svim vozačima višim od 180 cm zaklanja instrument tablu, kao i dalje pre-dizajniran virtuelni 3D kokpit, ostatak kokpita pruža dovoljno razloga za zadovoljstvo, a prati ga i sasvim solidan kvalitet izrade. Sjedišta su dobrog oblika, dimenzijama velika koliko je to bilo moguće uskladiti sa veličinom auta, i jedina zamjerka ide na previše tvrdu sjedeću površinu, više karakterističnu za neke Njemačke proizvođače nego za Peugeot. Sjedišta su jednostavno mogla biti i značajno mekša. Novi 2008 pruža odličan prostor na zadnjem sjedištu, na nivou modela koji imaju pravilan dvovolumenski oblik tipa Golf ili 308, i time je uspješno podržana mogućnost korištenja kao glavnog porodičnog auta. Vozač će se odlično smjestiti, vrlo brzo ovladati svim ponuđenim, a 2008 će još dodati i razne savremene sisteme koji olakšavaju korištenje, od električne ručne kočnice sa hill-assist funkcijom prilikom kretanja na nagibu do sistema raspoznavanja saobraćajnih znakova koji vrlo dobro radi. U svemu tome, stražnja kamera je jednostavno zalutala, ne zna se jesu li gori rezolucija prikaza, mjesto na kojem je postavljena ili to što nema infracrvenu funkciju za noćni prikaz, tako da recimo noću po kiši prikaz koji vozač vidi na ekranu više nalikuje na pokvaren displej nego na bilo kakvu korisnu informaciju.

Novi 2008 vozi sasvim solidno, možda čak i nešto bolje nego većina konkurentskih crossovera iz ovog segmenta, što može zahvaliti nešto tvrđem podešenju ovjesa koji ne dozvoljava pretjerano naginjanje. Volan, premda se na prvu čini vrlo lagan, zapravo daje dovoljno informacija koje bi vozači 2008 trebali imati, jer realno govoreći, rijetki će biti kupci ovog modela a koji će očekivati neko britko sportsko podešenje ovjesa i dinamičan odziv volana. Oni koji imaju tih ambicija, ipak treba da se fokusiraju na novi 308, od kojeg očekujemo da će ponuditi sjajnu dinamiku kao što je to ponudio i novi 206. Bitnije od tog spotskog aspekta je svakako ugođaj u vožnji, gdje 2008 neravnine dosta dobro amortizuje, ovjes je tih, vanjska buka kao i buka motora se čine natprosječno stišanom za klasu kojoj pripada, što uz dobre kočnice i LED prednja svjetla čini svako putovanje prijatnim. Možemo reći da i u ovom segmentu 2008 potvrđuje svoju porodičnu orijentaciju, korektnim i dorađenim multidisciplinarnim pristupom kojim može pokriti cijeli spektar zahtjeva koji se očekuju od auta koji bi mogao biti i jedini auto u porodici. Naš testni 2008 je bio pokretan sa motorom PureTech 130, dakle sada već čuvenim PSA 1,2-litarskim turbobenzincem, sa odličnih 130 KS, koji je zaista i najbolji izbor za ovaj model. Naime, zahvaljajući tome što u PSA nisu pristupili totalnom downsizingu kada je zapremina u pitanju, te su za razliku od većine drugih proizvođača nisu išli na zapremine 0,9 ili 1,0, već su ostali na solidnih 1200 ccm, 2008 PureTech 130 može ponuditi ne samo 130 KS maksimalne snage već i odličan obrtni momenat od izvrsnih 230 Nm pri 1750 obr/min, što je neuobičajeno dobra vrijednost za 3-cilindrični motor. Već samim svojim performansama se 2008 ističe, jer maksimalna brzina od 196 km/h i ubrzanje 0-100 km/h od 9,8 sekundi nisu nimalo za potcijeniti, i u kombinaciji sa spomenutih 230 Nm obrtnog momenta osiguravaju lakoću korištenja 2008 u svim situacijama, bilo u gradskoj vožnji niskog ritma, bilo u vožnji magistralnom cestom, pa čak i prilikom potrebe za održavanjem dobrog prosjeka brzine prilikom dugih putovanja autoputem, gdje će 2008 bez obzira na značajan čeoni otpor uzrokovan crossover oblikom zapravo odlično održavati putnu brzinu od 150 ili 160 km/h. Preticanje na magistralnim cestama je sa motorom od 130 KS olakšano, čini se da mu ni veće opterećenje ne smeta previše, tako da će se vozači u potpunosti moći osloniti na svoj 2008, jer ovakva balaniranost svih elemenata koji zajedno čine aktivnu sigurnost auta, dakle ovjes, odziv motora, upravljivost i kočnice, zapravo čine da se svako putovanje sa 2008 PureTech 130 čini lagodnim i lakim.


Svakako bitno je da se cjelokupna dinamika PureTech 130 motora se ne osjeti toliko na potrošnji, jednako kao što se čak ni cijena crossover oblika ne iskazuje na povećanoj potrošnji, jer nam je testni 2008 u realnim uslovima tokom testa ostvario prosječnu potrošnju od 6,8 litara na 100 km, pri čemu je putna potrošnja magistralnom cestom u prosjeku bila dosta ispod 6 l/100 km, dok je prilikom vožnje dobrim prosjekom brzine na autoputu prosječna potrošnja iznosila vrlo prihvatljivih 7,5 litara na 100 km. Sa sigurnošću možmo reći da 2008 sa ovim motorom ima manju potrošnju goriva u realnim uslovima nego slabiji i jeftiniji PureTech 100 motor, te je naša preporuka za odabir prilikom kupovine

Naziv vozila
Motor vrsta

Benzinski, turbo sa direktnim ubrizgavanjem, 3-cilindrični, 12 ventila

zapremina 1199 ccm
najveća snaga  96 kW (130 KS) / 5500 obr/min
najveći obrtni momenat 230 Nm / 1750 obr/min
Pogon tip pogona Prednji
tip mjenjača Ručni, 6 brzina
Ovjes naprijed MacPherson, uljni amortizeri
nazad Torzijska osovina, uljni amortizeri
Kočnice naprijed / nazad ABS, disk / disk
Gume 215/60 R17 Michelin Primacy 4
Dimenzije dužina / širina / visina 4.300 / 1.770 / 1.550 mm
težina praznog vozila 1192 kg
zapremina prtljažnika 435 litara
 
Performanse max brzina 196 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 9,8 sek
Potrošnja
ECC
grad 5,3 lit / 100 km
izvan grada 4,0 lit / 100 km
kombinovano 4,5 lit / 100 km
Emisija CO2 kombinovano 102 g/km
               Emisijski razred                                                                                                              EURO 6d Temp
 
Cijena testnog vozila: 47.810 KM
Cijena osnovnog modela:  45.898 KM
Dodatna oprema kod testnog vozila:  Grijanje vjetrobranskog stakla, grijanja prednja sjedišta, otključavanje vozila bez ključa sa dva daljinska upravljača, aktivni tempomat sa funkcijom ACC do 30 km/h, specijalna boja Fusion narandžasta
Reklama - nastavite čitati ispod oglasa