
Nakon testiranja u Bahreinu
McLaren ispred Red Bulla? Evo kako trenutno prema analizi podataka izgleda poredak u Formuli 1!
Predsezonska testiranja za novu sezonu Formule 1 su završena. Ko je najviše impresionirao, a ko ima najviše posla pred sobom? Donosimo poredak ekipa nakon tri dana testiranja u Bahreinu.
Kao i nakon svakih predsezonskih testiranja, ključna napomena je da krugovi koje timovi odvezu ne govore puno.
Niko ne zna tačno koje programe drugi timovi voze, a posebno je teško procijeniti pojedinačne krugove jer niko ne otkriva svoj puni potencijal. Nivo goriva i modovi motora i dalje su nepoznanica.
Ipak, dugotrajni stintovi daju nešto jasniju sliku, naročito kada se analiziraju uz GPS podatke i maksimalne brzine, koje mogu otkriti kakve postavke motora ekipe koriste.
Naravno, sve uz ogradu da se bolidi nastavljaju razvijati do prve utrke sezone u Melbourneu od 14. do 16. marta.
Kako stvari trenutno stoje, ovo je poredak F1 timova nakon testiranja u Bahreinu:
Oglasi
10. Sauber
Opšte je mišljenje u paddocku da Sauber i dalje zaostaje i da nije napravio iskorak u odnosu na prošlu sezonu, koju je završio na posljednjem mjestu.
C45 djeluje nestabilno, a kroz zavoj 9 i 10 bolid nije imao konzistentnu putanju, što ukazuje na probleme s balansom.
Dugotrajni stintovi također nisu impresionirali, s prosječnim zaostatkom od 1.3 sekunde po krugu. Fokus tima već je na 2026. godini, kada će Sauber postati Audi F1 ekipa i ući u novu eru tehničkih pravila.
9. Racing Bulls
Ako bi se ocjenjivali samo bolidi po dizajnu, Racing Bulls bi bio među najboljima, ali rezultati na stazi ne ulijevaju optimizam.
Yuki Tsunoda je potvrdio da je ekipa u težoj situaciji nego prošle godine, a očekuje i probleme u borbi za bodove u prvim utrkama sezone.
Oglasi
Ipak, dugotrajni stintovi nisu bili toliko loši, s prosječnim zaostatkom od oko jedne sekunde po krugu u odnosu na McLaren. Tsunoda će ove godine imati novog timskog kolegu, rookieja Isacka Hadjara, koji je zamijenio Liama Lawsona.
8. Haas
Razlike u sredini poretka su minimalne, što otežava precizno rangiranje timova.
Haas nije pružio jasnu sliku tokom prva dva dana testiranja, ali je na kraju odradio nekoliko dužih stintova s novim vozačem Estebanom Oconom.
Ocon je bio preko sekunde sporiji od McLarena u analiziranim stintovima, ali je degradacija guma bila minimalna – što je bio zaštitni znak Haasa i prošle sezone.
7. Aston Martin
Aston Martin već sada gleda ka 2026. godini, kada će Adrian Newey i Honda postati ključni dijelovi projekta.
Oglasi
Ipak, sezona 2025. neće biti samo tranzicijska, ali testiranja nisu pokazala previše optimizma.
Lance Stroll nije bio u idealnoj fizičkoj spremi, što je utjecalo na program testiranja, ali ni u jednom trenutku Aston Martin nije izgledao posebno konkurentno.
Bolidi su bili stabilni kroz zavoje 9 i 10, ali i spori u svim segmentima staze.
6. Williams
Williams je bio jedno od prijatnih iznenađenja testiranja, iako je jasno da tim već gleda ka 2026. godini.
Dolazak Carlosa Sainza uz Alexa Albona čini se kao pun pogodak, a šef tima James Vowles je zadovoljan Sainzovim brzim uklapanjem i povratnim informacijama.
Oglasi
Iako su pojedinačni krugovi teško procjenjivi, dugotrajni stintovi su bili solidni. Williams je imao produktivna testiranja bez većih problema, što je dobar znak.
5. Alpine
Prava razlika u poretku kreće od petog mjesta – Alpine je trenutno „najbolji od ostatka“.
U poređenju s prošlom godinom, kada su mučili muku s preteškim bolidom, napredak je očigledan.
Sada Alpine izgleda znatno konkurentnije, a Pierre Gasly je u dugim stintovima bio šest desetinki sporiji od lidera.
Problem bi mogla predstavljati razlika između Gaslyja i rookieja Jacka Doohana, što bi moglo otežati konzistentne rezultate tokom sezone.
Oglasi
4. Mercedes
Mercedes je testiranja odradio bez većih problema, što je ključno jer tim želi izbjeći razvojne zamke iz prethodnih sezona.
George Russell je po dugim stintovima bio na nivou Ferrarija, dok je rookie Andrea Kimi Antonelli imao solidan prvi nastup.
Ipak, u poređenju s McLarenom i Red Bullom, Mercedes djeluje kao treća ekipa na gridu.
3. Ferrari
Očekivanja od Ferrarija su velika, posebno nakon dolaska Lewisa Hamiltona.
Cilj je jasan – prekidanje 17-godišnjeg posta bez titule. Međutim, dugotrajni stintovi nisu bili ohrabrujući.
Ferrari je gubio vrijeme na pravcima, što sugeriše konzervativne motore postavke. Hamilton je u petak započeo simulaciju utrke, ali ju je prekinuo nakon 12 krugova.
Podaci pokazuju da su on i Leclerc bili četiri desetinke sporiji od McLarena, što znači da tim ima još posla.
2. Red Bull Racing
Najdominantniji tim proteklih godina ponovo djeluje jako, ali nije bez problema.
Helmut Marko i Max Verstappen su optimistični, tvrdeći da su problemi s balansom bolida riješeni.
Ipak, Verstappen insistira da je potrebno još rada, a tehnički direktor Pierre Wache dijeli to mišljenje.
Liam Lawson je odradio punu simulaciju utrke i bio sedam desetinki sporiji od Landa Norrisa, ali Verstappen bi sigurno izvukao više.
1. McLaren
McLaren je najveći favorit za sezonu 2025. U paddocku vlada neizvjesnost koliko je zapravo ispred ostatka grida – neki procjenjuju od dvije do pet desetinki.
Posebno je impresivan bio Lando Norris, koji je u dugim stintovima pokazao zastrašujuću brzinu.
Rivali su s posebnom pažnjom analizirali McLarenov bolid, a Red Bull je primijetio da novi prednji ovjes djeluje „interesantno, ali i rizično“.
Za sada, sve izgleda savršeno za McLaren – čak i na stazi poput Bahreina, koja im nije bila među najjačima prethodnih godina.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.