
Velika tehnološka prekretnica
Yamaha najavila revoluciju: V4 motor stiže ali samo pod jednim uslovom!
Yamaha je i zvanično započela testiranja V4 motora za svoju MotoGP mašinu.
To je potvrdio i tehnički direktor tima, Maks Bartolini, naglasivši da prelazak na novi motor dolazi u obzir samo ako se dokaže da je brži od trenutnog.
Bartolini je u intervjuu za MotoGP.com otkrio da testiranje traje, ali i da je razvoj još u vrlo ranoj fazi.
"Sljedeće godine ćemo koristiti V4 motor samo ako bude brži od sadašnjeg motora s rednim cilindrima", rekao je Bartolini.
Iako nije precizirao da li je novi motor bio uključen u nedavni privatni test u Valenciji, gdje su vozili Cal Crutchlow i Augusto Fernandez, jasno je dao do znanja da se radi o početnoj fazi razvoja.
"Počeli smo testirati V4 motor", potvrdio je Bartolini.
Oglasi
"Međutim, testiranje s fabričkim vozačima zavisit će od toga kako razvoj bude tekao. Ako bude spreman, uključit ćemo ih što prije."
Dodao je da se razvoj motora i same mašine ne dešava preko noći.
"Potrebno je vrijeme za razvoj. Trenutno smo još uvijek u vrlo ranoj, početnoj fazi."
"U ovom momentu još nemamo mogućnost da na ispravan način uporedimo performanse oba motora."
"Ipak, čim budemo mogli, napravit ćemo direktno poređenje i odlučiti se za onu opciju koja bude brža."
Oglasi
Yamaha već godinama koristi svoj poznati Inline4 motor u MotoGP takmičenju.
Prelazak na V4 bio bi veliki tehnički i filozofski zaokret za japanskog giganta.
V4 motore trenutno koriste najjači konkurenti kao što su Ducati, KTM i Aprilia, što bi Yamahu moglo natjerati na ozbiljne promjene.
Uprkos postojećim ograničenjima, Fabio Quartararo je na posljednjoj trci u Kataru uspio izvući maksimum iz M1.
Bivši šampion je izborio mjesto u prvom startnom redu, dok je trke završio na petoj i sedmoj poziciji.
Ovi rezultati pokazuju da trenutna verzija Yamahe još uvijek ima potencijala. No, pitanje je koliko dugo će moći pratiti ritam rivala sa V4 pogonom.
Kako sezona bude odmicala, Yamaha će morati odlučiti kojim putem će krenuti u 2025. Hoće li se zadržati na provjerenom konceptu ili rizikovati sve s novim motorom?
Jedno je sigurno – odluka neće biti donesena bez čvrstih podataka s testiranja. A ti podaci, prema riječima Bartolinija, tek trebaju doći.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.