Zašto je uklanjanje Antonellijevog bolida trajalo mnogo duže nego Oconovog?
Sigurnosni automobil na stazi (EPA)

Čudna situacija

Zašto je uklanjanje Antonellijevog bolida trajalo mnogo duže nego Oconovog?

Edah Hasanspahić

Dvije gotovo identične situacije imale su potpuno različite ishode na stazi u Imoli. Iza toga stoje vrlo konkretni razlozi, i nijedan nema veze s teorijama zavjere.

Na Velikoj nagradi Emilije-Romagne gledali smo dvije situacije koje su na prvi pogled djelovale gotovo identično – bolid parkiran pored staze, ali sa potpuno različitim reakcijama direkcije trke.

U 29. krugu trke, Esteban Ocon bio je prvi vozač koji je morao odustati. Njegov Haas stao je zbog tehničkog problema između sedme i osme krivine, na travnatoj površini pored staze.

Reakcija je bila brza: uveden je virtualni safety car. Ova mjera omogućava usporavanje tempa utrke bez izlaska fizičkog sigurnosnog vozila na stazu.

Vozači moraju voziti unutar zadanog delta vremena, a službenici imaju dovoljno sigurnosti da uklone vozilo.

U Oconovom slučaju, sve je išlo glatko – bolid je zaustavljen vrlo blizu otvora u zaštitnoj ogradi, što je omogućilo brzo uklanjanje. Bio je to prvi bolid koji je stao na toj poziciji, i cijela operacija je završena za 3 minute i 40 sekundi.

Oglasi

Međutim, u 46. krugu, Andrea Kimi Antonelli doživio je gotovo istu sudbinu. Njegov Mercedes je stao praktično na istom dijelu staze, blizu osme krivine. No, ovaj put, direkcija trke je donijela odluku o uvođenju pravog safety cara.

Ova odluka izazvala je dosta komentara i sumnji, posebno jer je Max Verstappen do tog trenutka u potpunosti kontrolisao trku.

Neki su se zapitali da li je sigurnosni automobil uveden kako bi se "začinila" završnica. Ali odgovor je mnogo jednostavniji i logičniji.

Mjesto na koje je Ocon ranije odvezen već je bilo zauzeto njegovim bolidom. Drugim riječima – nije bilo fizičkog prostora za skladištenje još jednog vozila. Druga najbliža opcija bila je između krivina 8 i 9, ali je teren na tom dijelu uzbrdica, pa je za izvlačenje Antonellijevog bolida bio potreban specijalizirani kamion.

Takva intervencija zahtijeva više vremena i zbog sigurnosti svih učesnika – uključujući službenike, vozače i publiku – bilo je nužno da se uvede puni safety car.

Za razliku od VSC-a, pravi safety car usporava cijelu trku, zbijajući vozače iza vozila sigurnosti. Tek kada se bolid u potpunosti ukloni, može se pristupiti završnim fazama procedure, uključujući i mogućnost da zaostali vozači, poput Olivera Bearmana, obiđu kolonu i vrate se u krug zaostatka.

Cijeli ovaj proces – od izlaska sigurnosnog vozila pa do povratka u boks i ponovnog starta – trajao je gotovo 14 minuta i ukupno osam krugova.

Iako su se situacije činile sličnima, okolnosti su bile bitno drugačije. Nema govora o namjernom usporavanju trke ili pokušaju manipulacije rezultatom – sve je bilo u skladu s pravilima i uslovima na stazi.

Za Antonellija, ovo je bio emotivan trenutak. Prva domaća trka u Formuli 1 završila je odustajanjem i gorkim osjećajem. Ali ono što se desilo iza kulisa pokazuje koliko nijansi i faktora odlučuje o toku jednog F1 vikenda.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi