
Čudna situacija
Zašto je uklanjanje Antonellijevog bolida trajalo mnogo duže nego Oconovog?
Dvije gotovo identične situacije imale su potpuno različite ishode na stazi u Imoli. Iza toga stoje vrlo konkretni razlozi, i nijedan nema veze s teorijama zavjere.
Na Velikoj nagradi Emilije-Romagne gledali smo dvije situacije koje su na prvi pogled djelovale gotovo identično – bolid parkiran pored staze, ali sa potpuno različitim reakcijama direkcije trke.
U 29. krugu trke, Esteban Ocon bio je prvi vozač koji je morao odustati. Njegov Haas stao je zbog tehničkog problema između sedme i osme krivine, na travnatoj površini pored staze.
Reakcija je bila brza: uveden je virtualni safety car. Ova mjera omogućava usporavanje tempa utrke bez izlaska fizičkog sigurnosnog vozila na stazu.
Vozači moraju voziti unutar zadanog delta vremena, a službenici imaju dovoljno sigurnosti da uklone vozilo.
U Oconovom slučaju, sve je išlo glatko – bolid je zaustavljen vrlo blizu otvora u zaštitnoj ogradi, što je omogućilo brzo uklanjanje. Bio je to prvi bolid koji je stao na toj poziciji, i cijela operacija je završena za 3 minute i 40 sekundi.
Oglasi
Međutim, u 46. krugu, Andrea Kimi Antonelli doživio je gotovo istu sudbinu. Njegov Mercedes je stao praktično na istom dijelu staze, blizu osme krivine. No, ovaj put, direkcija trke je donijela odluku o uvođenju pravog safety cara.
Ova odluka izazvala je dosta komentara i sumnji, posebno jer je Max Verstappen do tog trenutka u potpunosti kontrolisao trku.
Neki su se zapitali da li je sigurnosni automobil uveden kako bi se "začinila" završnica. Ali odgovor je mnogo jednostavniji i logičniji.
Mjesto na koje je Ocon ranije odvezen već je bilo zauzeto njegovim bolidom. Drugim riječima – nije bilo fizičkog prostora za skladištenje još jednog vozila. Druga najbliža opcija bila je između krivina 8 i 9, ali je teren na tom dijelu uzbrdica, pa je za izvlačenje Antonellijevog bolida bio potreban specijalizirani kamion.
Takva intervencija zahtijeva više vremena i zbog sigurnosti svih učesnika – uključujući službenike, vozače i publiku – bilo je nužno da se uvede puni safety car.
Za razliku od VSC-a, pravi safety car usporava cijelu trku, zbijajući vozače iza vozila sigurnosti. Tek kada se bolid u potpunosti ukloni, može se pristupiti završnim fazama procedure, uključujući i mogućnost da zaostali vozači, poput Olivera Bearmana, obiđu kolonu i vrate se u krug zaostatka.
Cijeli ovaj proces – od izlaska sigurnosnog vozila pa do povratka u boks i ponovnog starta – trajao je gotovo 14 minuta i ukupno osam krugova.
Iako su se situacije činile sličnima, okolnosti su bile bitno drugačije. Nema govora o namjernom usporavanju trke ili pokušaju manipulacije rezultatom – sve je bilo u skladu s pravilima i uslovima na stazi.
Za Antonellija, ovo je bio emotivan trenutak. Prva domaća trka u Formuli 1 završila je odustajanjem i gorkim osjećajem. Ali ono što se desilo iza kulisa pokazuje koliko nijansi i faktora odlučuje o toku jednog F1 vikenda.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.