Završen prvi dio Dakar Rallyja: Iscrpljujuća utrka uzima danak, Sainz vodi u Audiju

Vožnjda se nastavlja u nedjelju

Završen prvi dio Dakar Rallyja: Iscrpljujuća utrka uzima danak, Sainz vodi u Audiju

SportSport.ba

Prva sedmica najtežeg relija na svijetu, Dakar Rallyja, bila je veoma uzbudljiva, nepredvidiva i nemilosrdna, a nakon subotnje pauze na polovini utrke, vožnja se nastavlja u nedjelju.

Fanovi Dakar relija uživaju u nevjerovatnim prizorima iz Saudijske Arabije od 5. januara, kada je započeo 46. Dakar Rally. Skoro 800 natjecatelja je krenulo iz drevnog grada Al-'Ula, preko dina, planina i duboko u golemu pustinju Prazne četvrti dok se natječu od obale do obale preko Arapskog poluotoka, a ovo je rekapitulacija do sada odvezenih šest etapa.

Etapa 1

S obzirom na činjenicu da zajedno imaju šest osvojenih pobjedničkih trofeja na Dakaru, oči fanova su bile uprte u Kevina Benavidesa, Tobyja Pricea i Sama Sunderlanda u kategoriji motocikala, ali je Ross Branch preuzeo vodstvo u utrci po crnom vulkanskom tlu te je ostvario svoju četvrtu etapnu pobjedu. No, favoriti su tešku etapu dobro prošli i ostali u borbi za vrh.

Kategorija asutomobila je počela je veoma konkurentno jer legende Dakara Stéphane Peterhansel, Nasser Al-Attiyah i Carlos Sainz između sebe imaju čak 22 osvojene titule. Al-Attiyah, Peterhansel i Sebastien Loeb su imali problema s pucanjem guma na oštrim vulkanskim stijenama, a Guillaume de Mevius iz Belgije je stigao do pobjede. Sainz je za njim zaostajao samo 1 minut i 44 sekunde, dok je Giniel De Villiers, šampion iz 2009. godine, bio treći.

Nećak legendarnog Heinza Kinigadnera, Tobias Ebster (26), debituje na Dakaru u ultra teškoj kategoriji Originals. On je već slavio u finalu Bajas World Cupa u Dubaiju 2022. godine i u Abu Dhabi Desert Challengeu 2024 u kategoriji Rally2. Nekada poznata kao Malle Moto, kategorija Original je sasvim poseban nivo i čuva najčišću tradiciju Dakara. Tu se vozači utrkuju bez podrške, kampuju pod zvjezdanim nebom i sami vrše popravke svojih vozila, baš kao što su to činili prvi učesnici 1978. godine.

Etapa 2

Južnoamerikanci bili na prva tri mjesta u klasi motocikala, a novi prvak u argentinskom Rally Raidu, Luciano Benevides, prošao je cilj kao drugi u "sendviču" između Čileanaca Nacha Corneja i Pabla Quintanille.

Peterhansel je ostvario svoju 50. etapnu pobjedu na Dakar Rallyju u kategoriji automobila, čime je izjednačio rekord Arija Vatanena postavljen osamdesetih godina u njegovom dominantnom Peugeotu i Citroenima. Taj rekord ide uz 33 pobjede na etapama koje je ostvario na motociklu, što je rekord koji dijeli s Cyrilom Despresom. Naravno, još uvijek ima vremena i prilika da ostvari još bolji rezultat.

Etapa 3

Kevin Benavides je osvojio svoju prvu etapu u prvoj polovini maratonske etape koja je uključivala specijal dug 438 kilometara. Nakon loše 2023. godine, dvostruki šampion Sam Sunderland nije mogao preokrenuti situaciju te je odustao nakon svega 11 kilometara specijala zbog mehaničkih problema usljed kojih je izgubio tri i po sata i tako ispao iz borbe. U međuvremenu su Toby Price i Skylar Howes pritekli u pomoć Nijemcu Sebastianu Bühleru, koji je pao i povrijedio leđa.

Lucas Moraes je ostvario prvu etapnu pobjedu tako što je stigao na cilj samo devet sekundi prije Mattiasa Ekströma. Vodstvo je od Šveđanina preuzeo na 300. kilometru. O sjajnom Yazeedu Al-Rajhiju se pričalo dok su Saudijci prednjačili u poretku.

Etapa 4

Nacho Cornejo je iskoristio svoje fenomenalne navigacijske vještine i veliku brzinu kako bi osvojio etapu i preuzeo ukupno vodstvo. Ovo mu je bila osma pobjeda na etapama, ali u utrci za "čileanskog kralja dina" zaostaje za zemljakom Chalecom Lopezom koji ima 11 pobjeda u katagoriji motocikala.

Loeb je bio najbolji na ovoj brzoj etapi te je ostvario pobjedu u Prodrive Hunteru. Lokalni heroj Al-Rajhi je zadržao ukupno vodstvo, dok je Al-Attiyah bio blizu. Nažalost, čovjek koji je zauzeo Nasserovo mjesto u Toyoti, Seth Quintero, ispao je iz borbe zbog kvara motora. Amerikanac je odvučen nazad u bivak te je dobio kaznu od 20 sati, no nastavit će voziti kako bi stekao iskustvo i unaprijedio svoje vještine.

Etapa 5

Specijalist za pustinju, Pablo Quintanilla, ostvario je još jednu pobjedu, tako da je upisao osmu dobijenu etapu u svojoj karijeri, no uz njega je bilo još 17 vozača u bliskoj konkurenciji uključujući Australce Tobyja Pricea i Daniela Sandersa te braću Benavides.

Branioc titule Al-Attiyah je jurio hat-trick vezanih pobjeda na Dakaru, upisao je svoj prvi trijumf ove godine vozeći dionicu između Al Hofufa i Shubayatha dugu 645 kilometara. Dakar se ove godine prvi put preselio u saudijsku pustinju Rub' al Khali (Empty Quarter). Katarski vozač zahvaljujući ovom uspjehu može reći da je osvajao etape Dakara sa sedam različitih proizvođača. Slijedila je 48-satna Chrono etapa, koja predstavlja novi format.

Chaleco Lopez je ostvario svoju prvu pobjedu u 2024. godini ispred Eryka Goczala. Bila je to njegova 25. etapna pobjeda, a Austin Jones je bio drugi.

Etapa 6a

Šesta etapa pod nazivom "48 Hours Chrono" se vozi 48 sati i predstavlja novi format za 2024. godinu. U okviru ove etape vozači voze 549 kilometara prelazeći preko visokih pješčanih dina tokom dva dana I to bez vanjske pomoći njihovih timova.

Skylera Howesa je napustila sreća te se morao povući, dok je Pablo Quintanilla ostao bez goriva i tako izgubio više od sat vremena. Joan Barreda je imao dobar tempo u svom posljednjem nastupu na Dakaru uprkos napuknutim rebrima. Adrian van Beveren je odnio pobjedu ispred Rickyja Brabeca, dok su Australci Toby Price i Chuckie Sanders bili treći i četvrti. Borba je bila žestoka jer je top 10 vozača razdvajala mala razlika.

Lokalni heroj Al-Rajhi se morao povući nakon što je njegova Toyota "žestoko" sletjela s jedne dine i nekoliko puta se prevrnula, čime je okončao svoj nastup. To je omogućilo Carlosu Sainzu da prođe ispred rivala Nassera Al-Attiyaha te da povede falangu Audijevih automobila u Empty Quarter, dok su Stéphane Peterhansel i Mattias Ekström vozili iza njega. No, niz problema je koštao Peterhansela dragocjenog vremena, prvo mu je pukla guma, a potom se pokvarila hidraulična dizalica. Tako je 14-struki šampion ostao zaglavljen, što je otvorilo vrata drugoplasiranom iz 2023. godine, slavnom Sébastienu Loebu, da osvoji treće mjesto u Prodrive Hunteru. U ukupnom poretku Sainz je vodio ispred Ekströma, dok je Al-Attiyah bio na trećoj poziciji.


Marek Goczal je nastavio voditi, no dobro jutro je Mitchu Guthrieu omogućilo da smanji zaostatak. Poslijepodne se Cristina Gutierrez približila drugom mjestu u ukupnom poretku.

Etapa 6b

Drugi dan Chrono etape bio je veoma dug i za motocikliste, a na kraju je najbolji u oba segmenta bio Adrien Van Beveren. On je iza sebe zadržao kolegu iz Honde Rickyja Brabeca, koji je ipak vodio u poretku ispred Rossa Brancha s prednošću manjom od minute, dok je Van Beveren bio treći. Mnogi motociklisti su imali problema s potrošnjom goriva te su morali balansirati između štednje goriva i brzine u dubokom pijesku. Nažalost, Mason Klein je izgubio bitku s konstantnim mehaničkim problemima pa je završio s nastupom, baš kao Skyler Howes i Joan Barreda. Vozač Red Bull KTM Factory Racinga, Toby Price, dan odmora je dočekao s nizom od tri top 5 finiša u etepama te je peti u poretku. Njegov timski kolega Kevin Benavides je šesti te zaostaje 1 minut i 33 sekunde u generalnom poretku. Oba vozača su manje od pola sata iza Brabeca.

Iscrpljujući test dug 549 kilometara se nastavio, a Loeb je uspio proći ispred oba Audija koje su vozili Ekström i Sainz. Kako je vrijeme prolazilo, Francuz je povećavao svoje vodstvo te je odnio pobjedu s 2 minute i 1 sekundom ispred Sainza. Ipak, Španac je zadržao vodstvo u ukupnom poretku. Bila je to Loebova druga etapna pobjeda ove godine i 25. u karijeri. Ekström je izgubio priključak za Loebom i Sainzom, no ipak je završio daleko ispred Lucasa Moraesa, koji je bio najbolji među Toyotama.

Eryk Goczal je imao solidnu vožnju te je stigao peti sa zaostatkom od tri minute iza Moraesa. Vladajući šampion Al-Attiyah je doživio veliki peh sa svojim Prodrive Hunterom te se zaustavio nakon 530 kilometara zbog mehaničkog problema. Katarski vozač je uspio doći do cilja, no popravke su mu uzele mnogo vremena, gotovo tri sata, što je značilo da se prema svemu sudeći mora oprostiti od prilike za osvajanje trećeg Dakara u nizu i šestog u karijeri. Ipak, odlučan je da se nastavi boriti. Njegovi problemi su dali Audiju veliku prednost u ukupnom poretku, tako da je Sainz uoči dana odmora u Rijadu stekao prednost od 20 minuta i 21 sekundu ispred timskog kolege Ekströma. Loeb je sada najbliži konkurent Audijevom dvojcu, nalazi se na trećem mjestu, ali s 29 minuta i 31 sekundom zaostatka za vodećim. Potom slijede Moraes i De Mevius, koji zaostaju više od sat vremena za Sainzom.

Mladi Eryk Goczal je bio pobjednik T5 kategorije Dakar Rallyja prošle godine, a sada dominira u Challenger klasi nakon šest etapa u svom vozilu Energylandia Rally Team Taurus T3M. Također, nalazi se na devetom mjestu u generalnom poretku.

On i njegov suvozač Oriol Mena su pobijedili u Prologu te na četiri od šest etapa i u vodstvu su od početka ovogodišnjeg Dakara. Poljak sada ulazi u drugu sedmicu relija s ugodnim vodstvom od 1 sata 2 minute i 18 sekundi ispred američkog dvojca Mitch Guthrie - Kellon Walch (Red Bull Off-Road Junior Team Factory Team Taurus T3). Guthrie ima jasan cilj za drugu sedmicu Dakara, a to je da nadoknadi zaostatak za Goczalom. Potom slijedi trećeplasirana Cristina Gutiérrez, Chaleco López je četvrti, a Austin Jones peti.

Dakar se nastavlja u nedjelju nakon tradicionalne pauze na sredini relija, a vozače čeka etapa duga 483 kilometra između Rijada i Al-Duwadimija.

Poredak nakon šest odvezenih etapa:

Motocikli

1. 9 Ricky Brabec (Usa) /Monster Energy Honda Team/ - 27h 11' 21'' 00h
2. 46 Ross Branch (Bwa) /Hero Motosports Team Rally/ + 00h 00' 51''
3. 42 Adrien Van Beveren (Fra) /Monster Energy Honda Team/ + 00h 09' 21''
4. 11 Jose Ignacio Cornejo Florimo (Chl) /Monster Energy Honda Team/ + 00h 14' 14''
5. Toby Price (Aus) /Red Bull KTM Factory Racing/ + 00h 27' 00''

Automobili

1. 204 Carlos Sainz (Esp) /Team Audi Sport/ - 24h 59' 32''
2. 207 Mattias Ekström (Swe) /Team Audi Sport/ + 00h 20' 21''
3. 203 Sebastien Loeb (Fra) /Bahrain Raid Xtreme/ + 00h 29' 31''
4. 206 Lucas Moraes (Bra) /Toyota Gazoo Racing/ + 01h 04' 00''
5. 221 Guillaume De Mevius (Bel) /Overdrive Racing/ + 01h 09' 47''

Challenger

1. 302 Eryk Goczal (Pol) /Energylandia Rally Team/ - 26h 52' 02''
2. 303 Mitchell Guthrie (Usa) /Taurus Factory Team/ + 01h 02' 18''
3. 306 Cristina G. Herrero (Esp) /Red Bull Off-road Jr Team Usa by Bfg/ + 01h 26' 34''
4. 301 Francisco Lopez Contardo (Chl) /Can-am Factory Team/ 01h 26' 52''
5. 305 Austin Jones (Usa) /Can-am Factory Team/ + 01h 50' 12''