Novo partnerstvo Nikea i Skimsa dovodi u pitanje vrijednosti i utemeljenja sportskog giganta

Novo partnerstvo Nikea i Skimsa dovodi u pitanje vrijednosti i utemeljenja sportskog giganta

Endin Čaušević
Teme:

Decenijama Nike osnažuje žene da prihvate svoja prirodna tijela i budu snažne, samouvjerene i autentične. Preko sportistkinja poput Serene Williams i Simone Biles, Nike je zagovarao inkluzivnost, promovišući ideju da žene treba da budu ponosne na ono što jesu, bez obzira na svoje tijelo ili porijeklo. Međutim, sa Skims partnerstvom – fokusiranim na oblikovanje tijela i standard ljepote Nike-ova poruka postaje pomalo zbunjujuća. Naime, Skims, predvođen Kim Kardashian, promoviše ideju da žene moraju promijeniti svoja tijela kako bi se uklopile u specifičan kalup. O čemu se zapravo radi?

Nikeova saradnja sa Skimsom, carstvom odeće za oblikovanje u vlasništvu Kim Kardashian vrijednom milijardu dolara, jedno je od partnerstava o kojima se najviše priča početkom ove godine. U roku od nekoliko dana nakon objave, Nikeova tržišna kapitalizacija porasla je za 6 milijardi dolara, što je jasan signal da su investitori vidjeli finansijsku stranu ovog partnerstva.

Nakon početnog skoka dionica Nike-a postavlja se pitanje u kojem pravcu ide sportska Nike industrija? Nike je oduvijek bio brend koji je vodio kulturu, a ne i jurio za njom. Partnerstvo sa Skims-om bi moglo biti uvid u budućnost Nike-a ili bi mogla biti još jedna kratkoročna, hiperaktivna distrakcija koja ne uspijeva riješiti dublje probleme.

Vratimo se nakrako na uticaj kojeg je Nike ostvario djelujući godinama u sportskoj modnoj industriji. Nike je izgradio svoje carstvo na performansama, inovacijama i pričanju priča vođenim sportistima. Sjetimo se samo Air Max-a koji je revolucionirao trčanje ili Flyknit-a koji je promijenio način na koji se prave patike ili Dri-FIT-a je postavio novi standard za sportsku odjeću.

U protekloj deceniji, međutim, Nike je prešao sa inovacije, koja je dugo bila na prvom mjestu, na saradnju s subkulturama fokusirajući se na partnerstva sa slavnim ličnostima kako bi podstakla interesovanje za svoje proizvode. Ovo je kratkoročna strategija koja nije stvorila trajnu diferencijaciju i prepoznatljivost a u međuvremenu su konkurenti kao što su Lululemon, On Running i Hoka ostvarivali značajnu prodaju sa stvarnim inovacijama proizvoda.

Oglasi

Nike-ova ženska kolekcija ostvaruje lošije finansijske performanse u odnosu na mušku kolekciju dok je Lululemon preuzeo značajno vodstvo na tržištu ženske aktivne odjeće. Partnerstvo Nike-a i Skimsa daje trenutni pristup Skimsovoj moćnoj publici milenijumskih žena i žena iz generacije Z. Ove informacije na prvu imaju smisla. Ali samo postojanje ovog partnerstva signalizira da Nike-u nedostaju interni resursi da i sami naprave stvarne inovacije u domeni ženske sportske odjeće.

Analize su pokazale kako u ovom partnerstvu sa Skims-om Nike dobija:

- Prečicu do visoko konkurentnog tržišta ženskog stila života

- Kulturni kredibilitet kroz uticaj Kim Kardashian

- Nadoknadu profita koji se gubi usporavanjem prodaje patika dok odjeća postaje sve veći fokus

Oglasi

Skims s druge strane dobija:

- Nike Swoosh - trenutni kredibilitet sportske odeće

- Ogromnu globalnu distribuciua i maloprodajnu ekspanziju

- Jače pozicioniranje u aktivnoj sportskoj odjeći

Već na prvu je jasno da je najveći pobjednik u ovom partnerstvu ipak Skims. Skims nije brend za aktivnu odjeću – to je kompanija koja proizvodi odjeću za oblikovanje, odjeću za odmaranje kao i donje rublje. Partnerstvo s Nike-om im omogućava da se preko noći okrenu sportskoj odjeći. S druge strane, Nike, neprikosnoveni lider u sportskoj odjeći, sada pozajmljuje žensku influenser publiku od Skims-a. Sve ovo izgleda prilično kontradiktorno obzirom da bi Nike trebao biti brend koji definira kulturu, te bi upravo Nike trebao biti taj koji Skims čini vjerodostojnim, a ne obrnuto.

Kakvu poruku ovo šalje?

Nike je proveo decenije pozicionirajući se kao brend koji je šampion atletizma, osnaživanja i sportskih performansi. Njegove najveće sportistkinje – Serena Williams, Megan Rapinoe, Simone Biles – bile su zaštitna lica ovih vrijednosti. Sada je Nike u partnerstvu s poslovnim mogulom Kim Kardashian čiji je brend ukorijenjen u estetici, oblikovanju tijela i kulturi utjecaja. Nikeovo saopštenje za javnost navodi da je ova saradnja usmjerena na to da se žene osjećaju "snažno i seksi".

U epilogu bi se trebalo zapitati da li je Nikeova definicija snage za žene sada vezana za imidž i tijelo a ne za performanse? Možda će sljedeća generacija sportašica svoje sportske vrijednosti i utemeljenja početi tražiti negdje drugdje.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi