Servisiranje električnih automobila

Niz prednosti u odnosu na motore s unutrašnjim sagorjevanjem

Servisiranje električnih automobila

O. Lekić

Plugin hibridni i električni automobili su priličan novitet na bosanskohercegovačkom tržištu te zbog toga njihovo održavanje i servisiranje predstavlja nepoznanicu većini potencijalnih kupaca vozila sa ovakvim pogonom.

„.Ono što će zasigurno obradovati sadašnje ali i buduće vlasnike električnih vozila Volkswagen grupacije je upravo njihovo održavanje. Nova generacija potpuno električnih vozila održava se u intervalima od 2 godine, bez ograničenja pređenih kilometara. Održavanje se vrši po „ček-listi“ prilagođenoj svakom od modela. Obzirom da ovakva vrsta vozila ne koristi ulje niti su im potrebni prateći rezervni dijelovi za ovakvu upotrebu, održavanje električnih vozila je u mnogome povoljnije nego kod vozila sa konvencionalnim motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem.“, ističe Jasmin Lučkin, projekt menadžer za elektromobilnost u kompaniji Porsche Bosna i Hercegovina.

„Kada je servisiranje Plugin vozila u pitanju, ono se razlikuje od servisiranja električnih vozila, prvenstveno zbog toga što se u ovakvim vozilima nalazi potpuno konvencionalni motor SUS (sa unutrašnjim sagorijevanje) pa se iz tog razloga moraju i održavati po propisanim pravilima za servisiranje vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem. Električni dio ovakvih vozila- Plugin, se prilikom servisiranja samo pregledava (dakle ne mijenjaju mu se komponente). Jednako kao i kod električnih vozila, diskovi i disk pločice se manje troše jer prilikom kočenja vozilo ulazi u tzv. rekuperacijski mode odnosno na taj način se vozilo „puni“ (stvara se energija za pogon vozila). Garancija litijum-jonskih baterija u električnim vozilima je 8 godina ili 160.000 km, pri čemu proizvođač garantuje da njen kapacitet i nakon tog perioda neće biti manji od 70%.“ dodaje Lučkin.

Usprkos činjenici da je servisiranje električnih vozila Volkswagen grupacije još jedan u nizu prednosti za vlasnike ovakvih vozila, ono zahtjeva od servisnog osoblja poseban nivo znanja i obučenosti, specijalne alate i posebnu opremu koja ne provodi elektricitet.

„U Volkswagen grupaciji postoje 3 nivoa obučenosti:

  • prvi nivo obuhvata edukaciju cjelokupnog osoblja ovlaštenog partnera: od autopraonice do servisnog salona, svaki uposlenik je morao proći tu edukaciju
  • drugi nivo obuke nosi naziv „Visokonaponski tehničar“, i ovakvoj vrsti obuke prisustvuju osobe koje uz dobiveni certifikat nakon obuke mogu dovesti vozilo u beznaponsko stanje i izvršiti demontažu kako baterije tako i ostalih električnih komponenti.
  • krajnja stepenica koja je ujedno i najviši stepen obrazovanja/obučenosti uključuje tzv. „Visokonaponske eksperte“ koji su u biti osobe koje mogu izvršiti popravku same baterije i dovesti je u ispravno stanje.

Naši servisni partneri su obučeni i certificirani i mogu izvršiti bilo kakvu opravku ili pregled električnih vozila kako naših kupaca, tako i vozila koja se nađu u proputovanju kroz našu zemlju.“ ističe Lučkin.

Sva oprema koja se koristi za servisiranje električnih vozila je strogo propisana i certificirana od strane proizvođača, i samo uz posjedovanje ovakve opreme servisi mogu ispravno i kvalitetno izvršiti pregled i popravku električnih vozila.

Par savjeta i preporuka proizvođača za vlasnike električnih vozila:

  • usprkos dužem vremenu punjenja, obzirom da je riječ o litijum-jonskoj tehnologiji, isplativije je koristiti AC punjače zbog niže temperature punjenja što baterijama produžava životni vijek,
  • zbog dugotrajnosti baterije, Volkswagen grupacija savjetuje da se kapacitet baterije drži u intervalu 30 do 70%, a u slučaju punjenja do punog kapaciteta (100%) da se što prije krene sa trošenjem energije.

Punjenje električne baterije u vozilima nije više problem obzirom da je Porsche BH u Bosni i Hercegovini instalirao preko 100 električnih punionica, ali i zbog činjenice da se električna vozila mogu puniti i strujom koju koristimo u domaćinstvima pri čemu se ostvaruju značajne uštede i bilježi mala cijena eksploatacije vozila.

Top Komentari

emanuelmacron
nikad nisam cuo da selitijum baterije mogu puniti ac strujom,ili izgoori ili exsplodira tesko onom kome ti popravis ili jegreska
1 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi