Na granici mogućeg: dvojica pilota će u letu zamijeniti avione

Na granici mogućeg: dvojica pilota će u letu zamijeniti avione

E. Škorić

Padobranci Luke Aikins i Andy Farrington će ovog vikenda pokušati naizgled nemoguće: sa dva Cessna 182 aviona popet će se na visinu od 4.000 metara, usmjeriti ih u sinhronizovano poniranje prema tlu i isključiti motore, dok će specijalne kočnice održavati kontrolisanu brzinu pada od 225 km/h. Oba pilota će potom napustiti svoju letjelicu i nakon tandem skoka preći u drugu, preuzeti kontrolu nad avionima i bezbjedno ih prizemljiti - sve to u manje od jedne minute.

Ovo je prvi put u historiji avijacije da će pilot uzletjeti u jednom avionu, a sletjeti u drugom. Cijeli projekat je Aikinsova zamisao, inspirisana fotografijom iz magazina o avijaciji iz 1990. godine. Kada je svoju ideju predstavio svjetski poznatom aeronautičaru, Dr. Paulu Iscoldu, ovaj je prvo posumnjao u njegov zdrav razum.

„Imao je ideju da zamijeni avione u zraku, to je suludo. Ali to niko ranije nije učinio, a oduvijek mi se sviđala ideja da se uključim u stvari koje niko do sada nije radio. Rekao sam: 'Pristajem, želim to učiniti. Šta god treba, uradiću to'“, kaže Iscold, glavni inžinjer projekta „Plane Swap“ (zamjena aviona).

Bezbrojni sati istraživanja i razvoja utrošeni su na modifikacije potrebne za ovaj poduhvat. Iscold je radio na rješavanju kontrolisanog okomitog pada - što je sušta suprotnost načinu na koji radi autopilot.

To je zahtijevalo obrnuti inženjering mehanike autopilota i rezultiralo je specijalnim sistemom „zračnih kočnica“ postavljenih na trup aviona. Ove kočnice trebaju održavati brzinu kontrolisanog poniranja letjelica na 225 km/h, što je približno brzini spuštanja padobranaca.

„Plane Swap je vrhunac koje karijere, moj cilj je da inspirišem ljude i pokažem da je sve moguće. Možete se odlučiti na nešto što se ponekad čini divljim, ludim i nedostižnim, ali uz ambiciju i kreativnost možete to i ostvariti“, otkrio je Aikins.

Oglasi

Aikins je priznati padobranac sa više od 21.000 skokova, pilot komercijalnih aviona i helikoptera, inovator i trener, a bio je i stručni konsultant na legendarnoj misiji Red Bull Stratos 2012. godine.

Ovaj stanovnik Washingtona uvijek traži načine da nauku i inžinjerstvo iskoristi za pomjeranje granica svog sporta. Tako je 2016. godine postavio svjetski rekord skočivši bez padobrana s visine od 7600 m i sletjevši u specijalnu mrežu dimenzija 30x30 metara. To je tek jedan od tri svjetska rekorda koja drži.

Andy Farrington, takođe iz Washingtona, rođen je za let. Odrastao je u porodici padobranaca, a njegova majka Jessie, izvela je oko 100 skokova s Andyjem u stomaku. Andy je svoj prvi tandem skok izveo u dobi od 12 godina, sam je počeo skakati sa 16, i od tada je sakupio više od 27.000 skokova, 1.000 BASE skokova i 6.000 sati kao pilot.

Aikins i Farrington su dvojica najiskusnijih padobranaca i pilota u timu Red Bull Air Force. Takođe su komšije, a pored svojih kuća su izgradili i malu privatnu pistu za uzlijetanje.

Njihov poduhvat će gledaoci u cijelom svijetu moći pratiti u direktnom prenosu na Red Bull TV, u ponedjeljak 25. aprila, s početkom u 1 sat ujutro po našem vremenu.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi