Vozili smo...

Toyota GT86: Stara strast za novu generaciju

O. Lekić
Teme:

U trenutku kada život postane rutina, a najveći izazov predstavlja nova tegla majoneze u frižideru, ko nije poželio da se bar na jedan trenutak osjeća kao Bond... da, kao James Bond. Spektakularan krajolik pred očima, očaravajuća ljepotica na mjestu suvozača, nevolja za petama, a u rukama volan moćnog sportskog auta i noga na papučici gasa...

San koji ste sanjali sa dvadeset, ali je izmakao između utakmica Carling kupa i Bundeslige na TV-u i odlaska po čips, pivo i pelene u tržni centar u stvari i nije toliko van domašaja.

Brzi sportski auto po pravilu se veže za privilegovanu manjinu koja neće pitati za cijenu. Međutim, povratkom Toyote na tržište sportskih automobila, strast se vraća i za običnog čovjeka. Model GT86, auto je koji vas može izazvati da još koji put u životu kažete "Hura!", a doći će po cijeni koja ne zvuči kao da je sa druge planete... Ili barem vam neće zvučati tako za deset godina kada ga budete uvozili polovnu osamdesetšesticu iz Njemačke uz objektivan plan o dijelovima koji se mogu 'napucati', misleći: "Eh, da mi je ovaj bio nov onda..."

Vanjskim izgledom koncipiran na naslijeđu legendarnog GT2000, istog onog koji su Sean Connery Akiko Wakabayashi vozili tokom japanske avanture tajnog agenta 007 u filmu 'Samo dvaput se živi', izgled i forma Toyote GT86 proizilaze iz njegove funkcije. Japanci izgled ovog auta opisuju riječima 'honmono kan' što znači 'autentičan, iskren osjećaj' dok bi moderni kritičari to nazvali neofunkcionalizmom. U svakom slučaju, svaka linija ovog automobila ima svoju svrhu, a utisak koji GT86 ostavlja je iskren: to je jednostavno sportski auto napravljen da donese osmjeh na lice vozača.
 
Na oficijelnom predstavljanju modela GT86 glavni inžinjer, Tetsuya Tada počeo je: "Danas vas nećemo zamarati omjerima kompresije, milimetrima i DIN-ovima, mada te brojke nisu zanemarljive..."

Slijedeći primjer Tada-sana, ni mi nećemo previše udariti po statistici, svakako je možete naći u priloženom videu ili ovdje. Osnovna tema, kada se govori o GT86, je zabava - i to prvenstveno za onoga ko sjedi za volanom.  A da bi automobil bio zaista zabavan, mora se ponašati kao produžetak vozačevog tijela. U slučaju GT86, cilj je postignut zahvaljujući prednje montiranom 2.0l bokser motoru sa pogonom na zadnjim točkovima, ultraniskom centru mase na samo 460mm od tla i distribuciji težine u omjeru 53:47.

I sam Tada-san opisao je svoje djelo na sličan način: "Ovaj sportski automobil sasvim je različita životinja od bilo koje druge koja dolazi iz Toyote. Svaka Toyota je dobra za ovo ili za ono, a GT86 namjenjen je užitku i zabavi. Ništa manje, ništa više. Postoji gomila pravila koja proizvođači automobila moraju poštovati. U ovom slučaju, zaboravite ih sve..."



Toyota GT86 promoviše se kao drugi porodični auto, idealano proširenje vaše porodice. Ali, ako bi ga se trebalo na taj način svrstati, mnogo je bliži ljubavnici, nego vrijednoj spremačici koja pomaže u domaćinstvu obzirom da će najveću radost donijeti muškarcu koji će sa njime rado dijeliti svoje slobodno vrijeme. Zadnja sjedišta tu su samo da bi služila kao opravdanje pred svekrvom prilikom kupovine i da se, eventualno, na njih spusti torba, ali tu (srećom) nema mjesta ni da se pričvrsti dječija sjedalica, a da ne govorimo o nešto starijim i suvišnim zapitkivačima koji bi mogli sjediti u zadnjoj loži. Dodatno, u GT86 ugrađen je i zvučni generator koji pojačava zvuk motora prilikom ubrzavanja pod punim gasom usmjeravajući zvučne vibracije iz motora direktno u kabinu dajući poseban užitak vozaču.

GT86 najmanji je sportski auto sa četiri sjedišta na tržištu sa samo 4240 mm dužine i 1285 mm širine, te teži skromnih 1239 kg što mu uz motor koji se okreće na 7450 rpm daje veliku pokretljivost i omogućava odličnu kontrolu za vozača.

"Željeli smo proizvesti automobil koji će biti orjentisan na vozača i koji će omogućiti jednoj običnoj osobi da uživa u čarima i uzbuđenjima sportske vožnje.", kazao je Tetsuya Tada govoreći o Toyotinim motivima za proizvodnju jednog ovakvog automobila. "Željeli smo napraviti cool auto koji će donijeti veliko zadovoljstvo svom vlasniku, te tako inspirisati novu strast za vožnjom kakvu smo imali na cestama u prošlom vijeku. Hoćemo ulice ponovo napuniti zaljubljenicima u vožnju i vratiti romantiku u glave vlasnika automobila."

Nakon dana provedenog za volanom GT86 na ulicama i u okolini Barcelone, te trkaćoj stazi Castelloli, iz ugla sasvim običnog vozača teško je oteti se utisku da je Tada-san na odličnom putu da upravo to i postigne.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.