McLaren leti, Ferrari ne koči, a Red Bullu ne ide – ko će zaustaviti papaje i zašto baš Alpine?
Oscar Piastri u bolidu McLarena (EPA-EFE/Danilo di Giovanni)

Analiza petka u Imoli

McLaren leti, Ferrari ne koči, a Red Bullu ne ide – ko će zaustaviti papaje i zašto baš Alpine? · Kolumna

Edah Hasanspahić

McLaren je prvi dan vikenda u Imoli odradio gotovo savršeno, dok su domaćini iz Ferrarija imali velikih problema s kočnicama. Red Bull traži balans, a jedan tim potpuno iznenadio sve.

Ako je prvi dan u Imoli ikakav pokazatelj onoga što nas čeka, onda McLaren ponobno ozbiljno prijeti dominacijom.

Oscar Piastri i Lando Norris djeluju kao najubojitiji tandem trenutno, a njihova brzina je bila konstanta tokom oba treninga.

U prvoj sesiji razlika između njih bila je svega 0.052 sekunde, dok se u drugoj povećala na skoro tri desetinke.

Ipak, simulacije kvalifikacija sugerišu da je prava razlika između njih i Red Bulla oko 0.09 sekundi.

McLarenov trkaći tempo također izgleda impresivno – oko 0.08 sekundi brži su od Mercedesa, barem na papiru.

Oglasi

Ipak, ljudi iz drugih timova uvjereni su da papaje kriju još veću prednost.

Brzina im dolazi iz balansa kroz sve vrste krivina – nisu najbrži na pravcima, ali su vrlo blizu, odmah iza Ferrarija i Alpinea.

Što ih automatski stavlja u ulogu favorita za pol poziciju u subotu i pobjedu u trci u nedjelju.

No, Imola je staza koja ne prašta greške i gdje preticanje nije jednostavno – jedan pogrešan potez i sve pada u vodu.

Iako je Piastri bio najbrži u obje sesije, analize pokazuju da bi Norris bio ispred da je spojio sve svoje najbolje sektore.

Oglasi

Tako da nas sigurno čeka uzbudljiv McLaren dvoboj za subotnju pol poziciju.

Jedno od najvećih iznenađenja dana priredio je Alpine, i to zahvaljujući sjajnom Pierreu Gaslyju.

Francuz je već u prvom treningu pokazao ozbiljan tempo, bez obzira na to što je u jednom momentu udario zeca i oštetio bolid.

U drugoj sesiji nije bilo nikakve sumnje – završio je treći, odmah iza McLarena.

"Od prvog kruga sam znao da je bolid u mnogo boljem izdanju nego u Miamiju", rekao je Gasly.

Oglasi

"Performanse su tu. Očigledno znamo da ostali petkom ne pokazuju sve karte, ali realno, ovo je bio naš najbolji petak ove godine."

Njegov novi timski kolega, Franco Colapinto, trebalo je malo više vremena da se prilagodi, ali je svakim krugom bio sve bolji.

Do kraja dana djelovao je kao neko ko se sasvim ozbiljno može boriti za mjesto u Q2.

Prema simulacijama, Alpine je peti po brzini u kvalifikacijama – odmah iza Williamsa.

Ali u trkaćem tempu padaju na osmo mjesto, što im smanjuje šanse za ozbiljniji plasman u nedjelju.

Oglasi

Red Bull je stigao u Imolu s nadogradnjama, ali prvi dan nije išao po planu.

Max Verstappen i Yuki Tsunoda nisu bili zadovoljni – prvenstveno zbog slabog balansa kroz krivine.

Obojica su se žalila na promet koji im je ometao brze krugove, ali to nije bilo ništa drugačije nego kod ostalih.

Verstappen je bio posebno direktan: "Prestigao me McLaren, to vam sve govori, zar ne? Oni se udalje, ali čak i u poređenju s drugima oko nas, trenutno je teško."

Tsunoda je bio optimističniji nakon druge sesije, ali je priznao da postoje "ograničenja" i u kvalifikacionom i u trkaćem tempu.

Oglasi

Ipak, Red Bull nikad ne treba otpisivati – poznato je da često naprave ogroman korak naprijed između petka i subote.

Na kraju, Ferrari je imao dan za zaborav pred svojom publikom.

Lewis Hamilton i Charles Leclerc imali su ozbiljne probleme s kočnicama, što su više puta isticali preko timskog radija.

Hamilton je izjavio da je napravio najmanje moguće promjene na bolidu, ali je to izazvalo probleme kakve nije nikad doživio.

Leclerc je bio nešto brži u FP2, dok je Hamilton u FP1 djelovao zadovoljnije.

"To je lutrija, bacamo kockice", rekao je Hamilton o tome mogu li pronaći rješenje do subote.

U kvalifikacionim simulacijama bili su tek šesti, iza Williamsa i Alpinea – što je poražavajuće za tim koji vozi pred domaćom publikom.

Ipak, trkaći tempo je nešto bolji – Ferrari je četvrti po brzini, a Leclercov stint djeluje vrlo obećavajuće.

Ako pronađu rješenja preko noći, mogli bi imati šansu za top 5 i eventualni podijum, ali put do toga nije nimalo jednostavan.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi