Nakon kraja sezone
Aston Martin najbrži na testiranjima, za volanom Ferrarijevog bolida našao se i Dino Beganović
Testiranje Pirellijevih pneumatika za 2026. godinu donijelo je pregršt zanimljivih detalja, a najbrži od svih bio je američki talent Jak Crawford u Aston Martinovoj mašini.
Mercedes i Ferrari privukli su najveću pažnju zahvaljujući jedinstvenim sistemima na prednjem krilu, razvijenim kako bi se simulirale aktivne aerodinamičke promjene koje će od sljedeće sezone potpuno zamijeniti DRS.
Sve ekipe su imale dopuštenje da naprave svoje verzije sistema koji će oponašati balans i performanse u eri smanjenog otpora na pravcima i velikog potiska u krivinama.
Međutim, samo su Mercedes i Ferrari na stazu izašli s vidljivo različitim rješenjima na prednjem krilu, što je odmah privuklo pažnju fotografa i ostalih timova.
Mercedesovo rješenje uključivalo je hidraulički sistem s dvije cijevi koje izlaze iz nosa bolida i povezuju se s pokretnim flapovima, dok je Ferrari imao znatno suptilniji pristup.
Oglasi
Oba sistema omogućavala su prelazak u "low drag" režim na pravcima, oponašajući ono što će bolidi raditi u punom kapacitetu od 2026. godine.
Zbog tih modifikacija, Ferrari i Mercedes bili su izuzeti iz ograničenja brzine od 300 km/h, kojeg je Pirelli propisao kako bi se skupio reprezentativniji aerodinamički podatak za budućnost sporta.
Ipak, FIA je strogo precizirala u kojim sekcijama smiju koristiti takozvani Straight Line Mode (SLM), kako bi se izbjegle potencijalne zloupotrebe.
Test je obilježila samo jedna crvena zastava, kada je Ryo Hirakawa u Haasovom bolidu završio u ogradi u krivini broj jedan.
Dan je bio poseban i po tome što je novi svjetski prvak Lando Norris prvi put vozio kao šampion, i to s posebnim zlatnim dizajnom kacige i detaljima na čizmama.
Oglasi
Norris je uprkos burnoj noći slavljenja odvezao 71 krug tokom jutarnjeg dijela.
Oscar Piastri ga je zamijenio u McLarenu u poslijepodnevnom dijelu, kao što je i Ferrari podijelio zadatke između Charlesa Leclerca i Lewisa Hamiltona.
U drugom bolidu našao se i vozač bh. korijena Dino Beganović koji je na kraju sesije dao i komentar za Ferrarijeve društvene mreže: "Bilo je dosta zabavno danas, dosta dužih, dosta kratkih stintova. Odradio sam veliki broj krugova koji su mi pružili dodatno skupljanje iskustva, hvala svima i vidimo se naredne godine," rekao je Dino.
Williams je rasporedio posao na Carlosa Sainza i Alexa Albona, Sauber je na stazu poslao Nica Hulkenberga i Gabriela Bortoleta, dok je Haas pokušao uraditi isto, iako s manje sreće.
Za Haas je dan bio podijeljen: odlična jutarnja sesija Ollieja Bearmana, pa potpuni krah Estebana Ocona, koji je odvezao samo četiri kruga prije nego što je kvar motora okončao testiranje.
Oglasi
U Red Bullu je cijeli dan vozio Isack Hadjar, pripremajući se za puni prelazak u tim 2026. godine.
To je omogućilo Racing Bullsima da jedini kompletiraju punu vozačku postavu za sljedeću sezonu na ovom testu.
Novi vozač Arvid Lindblad također je smatran debitantom, pa je Racing Bulls mogao u jednoj mašini odraditi Young Driver Test, a u drugoj testirati Pirellijeve gume s Liamom Lawsonom.
Najbrži krug dana postavio je Crawford u neizmijenjenom bolidu s gumama za 2025. godinu, vozeći 1:23.766 u poslijepodnevnom terminu.
Bio je gotovo sekundu ispred Paula Arona u Sauberu, dok je Williamsov Luke Browning završio treći s 1:23.930.
Oglasi
Kimi Antonelli je cijeli dan vozio za Mercedes i bio najbrži među vozačima na 2026 gumama, a ujedno i čovjek s najviše odvezenih krugova - čak 157.
Pato O’Ward je ponovo dobio priliku za McLaren, upisavši 127 krugova i još jedno dragocjeno F1 iskustvo.
Pirellijev šef Mario Isola pohvalio je timove zbog načina na koji su iskoristili test, naglasivši važnost prvog dana kada su svi imali na raspolaganju kompletnu paletu prototipova za 2026.
Isola je objasnio da su tokom godine timovi pojedinačno testirali različite verzije konstrukcija i smjesa, ali da je današnji test bio ključan kako bi se razumjele razlike između svih konačnih verzija.
Također je istaknuo da su nove gume s manjom kontakt površinom podložnije grainingu i pregrijavanju, pa je prikupljanje podataka bilo od izuzetne važnosti.
Zaključio je kako će prvi pravi test ovih guma na novoj generaciji bolida stići krajem januara u Barceloni.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.