Prošlo je tačno 12 mjeseci
Bolna godišnjica za Ferrari: Prošla je godina dana bez pobjede, a kraj lošeg niza se ne nazire
Prošlo je tačno 12 mjeseci otkako je Ferrari posljednji put slavio pobjedu u Formuli 1. Italijanski gigant prolazi kroz novu sezonu razočaranja, dok njihovi rivali iz McLarena dominiraju u borbi za vrh.
Dana 27. oktobra 2025. navršava se tačno godinu dana od Ferrarijeve posljednje pobjede u F1 - one Carlosa Sainza na Velikoj nagradi Meksika 2024. godine.
Taj trijumf na stazi Autodromo Hermanos Rodriguez bio je posljednji tračak slave za Scuderiju prije nego što je uslijedio novi period frustracija i neuspjeha.
Tokom 2025. godine, Ferrari nije uspio ostvariti nijednu pobjedu, što je ogroman kontrast u odnosu na sezonu 2024., kada su bili u ozbiljnoj borbi za naslov konstruktora.
Tada je ekipa iz Maranella izgledala kao ponovni kandidat za tron Formule 1, završivši sezonu s pravim zamahom i vjerom u veliki povratak.
Međutim, godinu dana kasnije, Ferrari se nalazi daleko iza svojih rivala.
Oglasi
McLaren je ponovo postao šampion, a prednost nad Ferrarijem iznosi čak 357 bodova.
Scuderia trenutno drži treće mjesto u poretku konstruktora, boreći se s Mercedesom i Red Bullom samo za status "najboljeg od ostatka".
Za razliku od papaya bolida koje voze Lando Norris i Oscar Piastri, Ferrarijev SF-25 pokazao se kao korak unazad.
Ova sezona mnoge podsjeća na mračne periode Ferrarijeve prošlosti.
Posebno na 2021. godinu, kada ekipa nije ostvarila nijednu pobjedu, te katastrofalnu 2020., kada su završili tek šesti u poretku konstruktora.
Oglasi
Ipak, trenutni niz bez pobjede još uvijek nije najduži u Ferrarijevoj historiji.
Najduži su bili periodi od 45 utrka između Singapura 2019. i Bahreina 2022., te onaj od čak 58 trka između Španije 1990. i Njemačke 1994. godine.
Ovogodišnji problemi počeli su već na tehničkom nivou. Ferrari je s bolidom SF-25 krenuo u sezonu s ozbiljnim konstrukcijskim manama.
Posebno su se istakle poteškoće s promjenom visine bolida u vožnji, što je uticalo na stabilnost i aerodinamičku efikasnost.
Zbog toga je tim bio prisiljen na konzervativne postavke koje su smanjivale prijanjanje i oduzimale ključne desetinke po krugu.
Oglasi
Šef tima Fred Vasseur je u septembru pokušao unijeti dozu humora u tešku situaciju, rekavši kako mu je "najveća frustracija - McLaren".
Problem s podešavanjem visine šasije spriječio je Ferrari da pronađe univerzalno rješenje, a razvoj SF-25 praktično je zaustavljen već početkom jeseni.
Do sada su zabilježili samo sedam podijuma, dok su prošle godine imali čak 22.
McLarenova dominacija dodatno je ogolila jaz između Ferrarijevih ambicija i onoga što uspijevaju ostvariti na stazi.
Ako se nešto drastično ne promijeni u završnici sezone, Ferrari bi 2025. mogao završiti bez ijedne pobjede - prvi put nakon 2021. godine.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.