Objašnjeno: Zašto je Lewis Hamilton kažnjen, a Max Verstappen nije?
Lewis Hamilton i Max Verstappen (EPA)

Dosta prašine se diglo nakon VN Meksika

Objašnjeno: Zašto je Lewis Hamilton kažnjen, a Max Verstappen nije?

Edah Hasanspahić

Lewis Hamilton ostao je bez postolja u Meksiku nakon što je kažnjen s deset sekundi zbog incidenta s Maxom Verstappenom. Sedmerostruki svjetski prvak bio je u borbi za treće mjesto kada suci nisu imali milosti. Njegov potez u duelu s najvećim rivalom izazvao je mnogo rasprava u F1 svijetu.

Lewis Hamilton bio je na korak do prvog podijuma u karijeri s Ferrarijem, ali je sve propalo zbog kazne od deset sekundi.

Kazna je stigla nakon kontakta s Maxom Verstappenom, s kojim je Britanac ponovo vodio žestoku borbu na stazi.

Dvojac je ušao u duel već u prvoj krivini, gdje su se blago dodirnuli točkovima.

U nastavku borbe, Hamilton je na kočenju u četvrtoj krivini blokirao kotače i izletio sa staze.

Vratio se na asfalt ispred Verstappena, dok ga je u međuvremenu prestigao Haasov vozač Oliver Bearman.

Oglasi

Suci su detaljno analizirali situaciju i u svom izvještaju naveli da je Hamilton ušao u krivinu s prevelikom brzinom.

"Bolidi broj 44 (Hamilton) su blokirali kočnice pri ulasku u četvrtu krivinu i otišli u zonu izlijetanja", navedeno je u objašnjenju sudija.

Prema njima, Hamilton nije imao realnu mogućnost da koristi propisani put za povratak na stazu, što su uzeli kao olakšavajuću okolnost.

Ipak, istaknuto je da je Hamilton "napustio stazu i presjekao krivinu, čime je ostvario trajnu prednost jer je pretekao Verstappena i nije mu vratio poziciju".

Zbog toga mu je izrečena standardna kazna za sticanje prednosti napuštanjem staze.

Oglasi

Sudije su dodatno razmatrale i situaciju iz prve krivine, smatrajući da je Hamilton trebao ostaviti više prostora Verstappenu.

"Na vrhu krivine, prednja osovina Verstappenovog bolida bila je jasno ispred Hamiltonovog retrovizora i time je imao pravo na trkaću liniju", objasnili su suci.

Dodali su i da je kontakt bio blag, bez posljedica po bilo koji bolid.

"Uzimajući u obzir da Hamilton nije imao mnogo prostora, da su bolidi bili bok uz bok i da nije bilo sportskih posljedica, odlučeno je da se incident tretira kao trkaći", zaključili su.

Nakon utrke, cijeli duel detaljno je analizirao bivši vozač Karun Chandhok u emisiji SkyPad.

Oglasi

"Lewis se borio s Georgeom Russellom niz pravac prema četvrtoj krivini. Obojica su široko ušli u krivinu, a Hamilton je završio na putu za bijeg", rekao je Chandhok.

Objasnio je da su uputstva direktora utrke jasna - ako se ide tom rutom, vozač mora pratiti označenu stazu.

"Lewis to nije učinio. Prešao je preko trave i suci su ga prvo pustili, ali nisu mu oprostili činjenicu da je stekao prednost", dodao je.

Chandhok je istakao da Hamilton nije pokazao namjeru da uspori ili vrati poziciju.

"Ni u jednom trenutku Lewis ne usporava. Tim mu nije rekao da vrati poziciju niti da izgubi vrijeme - samo je nastavio voziti. Suci su to čuli i vidjeli da nije pokušao ispraviti situaciju", naglasio je.

Oglasi

Po njegovom mišljenju, Ferrari je mogao bolje reagovati.

"Mislim da je Ferrari trebao odmah reagovati i preko radija savjetovati Lewisa da vrati poziciju. Komunikacija koju smo čuli bila je pogrešna - mislili su da je kazna zbog incidenta, ali zapravo je bila zbog sticanja prednosti", rekao je Chandhok.

Komentarišući situaciju u prvoj krivini, bivši vozač je bio jasan:

"To je bio agresivan potez, ali smo vidjeli da Max to često radi. Postoji mala neravnina i Hamilton mora otvoriti volan, što ga tjera van staze", objasnio je.

Prema sudijama, Verstappen je bio ispred na ulasku i imao je pravo na prostor, dok je Hamilton ovog puta bio taj koji je forsirao i završio šire.

"Stewardi su zaključili da Verstappen nije zaslužio kaznu jer je imao pravo na liniju i bio je ispred kroz drugu krivinu", dodao je Chandhok.

Na kraju, incident se pretvorio u klasičan primjer njihovog rivalstva - oštar, ali unutar granica trkanja.

Verstappen je iz duela izašao netaknut, a Hamilton je ostao bez podijuma i još jednom osjetio koliko strogi mogu biti sudije kada je riječ o borbi za pozicije.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi

Najčitanije iz kategorije