
Japan je presudio
Ferrari u Bahrein donosi novo unapređenje: SF-25 postaje ozbiljna prijetnja McLarenu i Red Bullu!
Nakon još jednog slabog nastupa Ferrari je odlučio promijeniti tok sezone i donijeti nove dijelove, prvi stiže već u Bahreinu.
Ferrari će već u Bahreinu predstaviti novu verziju poda, a u timu vjeruju da bi to mogla biti prva ključna prekretnica za SF-25.
U Maranellu su razmišljali da ažurirani pod donesu već za Suzuku, ali prema riječima šefa tima Frédérica Vasseura, jednostavno nije bilo dovoljno vremena.
"Bolje je bilo usporiti nego žuriti s nečim što nije spremno", poručio je Vasseur.
Tokom proteklog vikenda u Japanu, Ferrari se suočio s brojnim izazovima i slabim performansama, ali sada žele povratiti balans i stabilnost.
Prvi tehnički potezi tima već pokazuju odlučnost – žele izvući maksimum iz bolida u što kraćem roku.
Oglasi
Suzuka je dodatno ogolila slabosti SF-25, posebno u segmentu balansa i generalne postavke bolida.
Ferrari koristi filozofiju ovjesa koja je potpuno drugačija od one kod Red Bulla i McLarena, što zahtijeva drugačiji pristup u podešavanju bolida.
U timu su i sami priznali da još uvijek uče kako da pravilno razumiju ponašanje novog bolida na stazi.
Ova generacija F1 bolida izuzetno je kompleksna i vrlo osjetljiva na različite faktore, što dodatno otežava rad inženjerima.
Jedan od glavnih problema je hronično podupravljanje, koje ograničava bolid u ulaznim fazama zavoja.
Oglasi
S druge strane, izlaz iz zavoja često dovodi do preupravljanja, što dodatno destabilizuje vozača.
Novi pod bi trebao popraviti ovaj disbalans, optimizacijom upravljanja protokom zraka ispod bolida.
Komponenta će debitovati u Sakhiru i predstavlja rezultat razvoja koji je započet još tokom zime.
Tehnički gledano, nova verzija donosi izmjene u geometriji koja direktno utiče na stabilnost protoka ispod bolida.
Ferrari koristi jednostavniju aerodinamičku filozofiju u odnosu na konkurenciju, posebno zbog konstrukcije ovjesa koji omogućava manji pad visine.
Oglasi
Trenutno tim još ne može spustiti bolid ispod određene granice, jer postoji rizik od prekomjernog trošenja daske.
Vasseur je priznao da kada pokušaju generisati više opterećenja, bolid počinje poskakivati, što dodatno otežava stvari.
Ovaj fenomen nije „rezervisan“ samo za Ferrari – svi timovi se suočavaju s ovim kompromisom.
Ipak, Ferrari trenutno ima užu aerodinamičku kartu u poređenju s rivalima, što znači manji radni prostor za postavke.
Pored željenog povećanja opterećenja, cilj je i proširenje stabilnog aerodinamičkog prozora.
Oglasi
Opterećenje koje dolazi od poda ovisi o različitim parametrima, uključujući ugao upravljanja, nagib i rotaciju, što sve zajedno definiše radni prozor bolida.
Što je taj prozor širi, to je veći prostor za stabilan downforce, ali u suprotnom dolazi do potencijalnog gubitka opterećenja u zavojima.
Novi pod bi trebao generisati više vertikalnog pritiska, i to u okvirima dozvoljene visine bolida iznad tla.
Na taj način, pod postaje funkcionalniji i korisniji kroz širi spektar situacija na stazi.
Ni drugi timovi trenutno ne uspijevaju spustiti bolid ispod određenih limita, što Ferrariu otvara prostor za napredak.
Osim toga, planirano je i blago pomjeranje centra pritiska, čime bi se djelimično riješio problem nedostatka rotacije.
Podupravljanje nije uzrokovano samo podom, već i drugim elementima koje tehnička ekipa još uvijek detaljno proučava.
Ferrari je svjestan da mora djelovati brzo i precizno, jer je konkurencija nemilosrdna, a sezona ne čeka nikoga.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.