
Neočekivani rasplet
McLaren pao, Red Bull oživio: Šta se zapravo desilo u Imoli?
Dvije sedmice nakon što su ih pregazili u Miamiju, Red Bull je uzvratio udarac McLarenu. Na stazi u Imoli Verstappen je vratio kontrolu, ali pitanje ostaje – je li Red Bull pronašao nešto novo ili je McLaren zakazao? Razlike su bile minimalne u kvalifikacijama, ali u trci su se karte potpuno promiješale.
Nakon neočekivanog pada forme u Miamiju, gdje je Max Verstappen završio tek četvrti, Red Bull se u Imoli vratio na pobjedničke staze – i to s autoritetom.
Na stazi Enzo e Dino Ferrari, Verstappen je uspio pobijediti oba McLarena, i to bez većih drama, što je predstavljalo potpuni zaokret u odnosu na VN u SAD-u.
U Miamiju, Verstappen nije imao odgovor na tempo McLarena – Oscar Piastri je slavio s gotovo 40 sekundi prednosti, a Lando Norris mu je uzeo pol-poziciju.
Ali u Italiji se sve promijenilo. Verstappen je dominirao u trci, a Red Bull je pokazao da je uspio riješiti neke ključne slabosti koje su ih sputavale.
I McLaren i Red Bull stigli su u Imolu s manjim nadogradnjama – Red Bull je dodatno unaprijedio aerodinamiku stražnjeg dijela i optimizirao bočne stranice bolida, dok je McLaren donio specifično zadnje krilo za ovu stazu.
Oglasi
Ove izmjene, čini se, pomogle su Red Bullu da bolje kontroliše temperaturu guma – segment koji je bio ozbiljan problem u Bahreinu i Miamiju.
Upravo je to, prema riječima Christiana Hornera, ključni faktor: "Čim uklonimo proklizavanje, možemo mnogo bolje upravljati temperaturom."
Uprkos tome što su McLareni izgledali vrlo brzo u petak na dugim stazama, Red Bull je u trci imao bolji tempo i, što je ključno, manje trošio gume.
"Ovo je prvi put nakon dugo vremena da smo imali brzinu da se odvojimo od McLarena i imamo bolju degradaciju guma. To je vrlo ohrabrujuće", rekao je Horner.
Ipak, nije samo Red Bull bio bolji – McLaren je, prema riječima oba tima, bio ispod svog standarda.
Oglasi
Andrea Stella, šef McLarena, priznao je da su bili iznenađeni brzinom Red Bulla: "Moram reći da nas je iznenadila njihova brzina. Nakon što nas je Max prošao u prvom zavoju, pokušavali smo ga pratiti, ali jednostavno nismo imali tempo."
Jedan od ključnih faktora je, prema Stellinom objašnjenju, bio sam raspored staze – Imola sa svojim brzim zavojima nije bila naklonjena McLarenovom MCL39.
U kvalifikacijama je Piastri bio tek nešto brži od Verstappena – za samo 0.034 sekunde – ali analiza GPS podataka pokazuje da je Verstappen bio bolji kroz brze dijelove poput Rivazze, dok je McLaren imao prednost pri izlasku iz sporijih zavoja.
Stella je objasnio: "Na stazama poput Miamija, Bahreina ili Kine imamo prednost, ali u Imoli, gdje ima puno brzih zavoja, ta prednost nestaje."
Zanimljivo je da su u toplim uslovima Imole – uz Pirellijeve najmekše komponente – prednosti McLarenove kontrole stražnjih guma bile gotovo nevidljive.
Oglasi
Zašto? Još se ne zna sa sigurnošću. "Dobar je to upit. Moramo analizirati podatke i razumjeti ponašanje guma", rekao je Stella.
Postavlja se pitanje: je li Red Bull konačno otkrio rješenje za svoj problem s gumama?
"Reći ću vam za sedam dana", kroz osmijeh je odgovorio Horner. "Tehnički tim je jako naporno radio. Smatrali smo da će McLaren biti vrlo teško pobijediti, tako da je ovo bilo veliko ohrabrenje."
Nadogradnje koje su donijeli bile su, kaže on, više fokusirane na poboljšanje karakteristika bolida nego na čistu potisnu silu – ali rezultati su očiti.
Ukoliko se ti trendovi potvrde i u Monaku – gdje je Red Bull prošle godine imao ozbiljnih problema – i potom u Barceloni, jasno je da sezona neće biti tako jednostrana.
No, ni u Red Bullu se ne zanose previše. Novi FIA-in tehnički direktiv o savitljivosti prednjih krila, koji stupa na snagu u Barceloni, mogao bi dodatno promiješati karte.
"Ne, nisam samouvjeren nigdje", rekao je tehnički direktor Red Bulla Pierre Wache. "Bili smo konkurentni u Japanu, ali smo bili uništeni u Bahreinu i Miamiju. Ništa nije zagarantovano u ovom sportu."
Iako se ne radi o ogromnom iskoraku, dodao je Wache, poboljšanje ide u pravom smjeru – što daje Red Bullu razlog za optimizam
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.