
Otkrivena pozadina kazne
Sudija jasno poručio Maxu Verstappenu: "Da je bio šljunak umjesto asfalta, ne bi bio u toj poziciji"
Potez i kazna u prvoj krivini izazvao lavinu komentara, a sada je sve to pojašnjeno iz ugla sudija.
Start Velike nagrade Saudijske Arabije donio je odmah u prvom krugu kontroverzan trenutak.
Max Verstappen krenuo je sa pol pozicije, ali Oscar Piastri je bolje startao sa drugog mjesta.
Njih dvojica su u prvu krivinu ušli rame uz rame, a Australac je imao unutrašnju liniju.
Verstappen, međutim, nije popustio – skinuo je nogu sa kočnice, ispravio volan i presjekao krivinu preko ivičnjaka.
Vratio se na stazu ispred Piastrija i zadržao vodstvo, što je izazvalo momentalnu reakciju iz McLarena.
Oglasi
"On to mora vratiti – ja sam bio ispred," poručio je Piastri putem timskog radija.
U ovakvim situacijama, na timu je da naloži vozaču da vrati poziciju, ili da to vozač sam prepozna i učini.
Iza vodećeg dvojca, sličan potez napravio je Andrea Kimi Antonelli iz Mercedesa, ali je odmah propustio Charlesa Leclerca.
Ako vozač ne vrati poziciju, rizikuje kaznu od pet sekundi zbog sticanja prednosti van granica staze.
Tu politiku potvrdio je i bivši F1 direktor trka i licencirani sudija, Niels Wittich, koji je ovog vikenda komentarisao za Sky Germany.
Oglasi
"Godinama unazad smo ovo detaljno raspravljali sa svim timovima i vozačima," rekao je Wittich nakon incidenta.
"Mislim da se svi još sjećaju finala u Abu Dhabiju 2021. godine, kada je bilo kontroverzi s Lewisom."
"Uvijek je bilo jasno: ako napustiš stazu i stekneš prednost – što je [Verstappen] i uradio jer je zadržao poziciju – onda tu poziciju moraš vratiti."
"Odluka je na kraju na timu; oni su ti koji treba da vozaču kažu da prepusti poziciju."
"Bio je s vanjske strane i morao je biti barem uporedo ili ispred da bi se opravdao taj manevar. Ali nije bio."
Oglasi
"I budimo iskreni: da je tamo bio šljunak umjesto asfalta, ne bi sada bio u toj poziciji."
"Zato je bolje izgubiti jednu poziciju nego rizikovati kaznu od pet sekundi."
Pošto nije propustio Piastrija, iz njegovog ula kazna od pet sekundi bila je neizbježna.
Što se i dogodilo, sudije su pokrenule istragu i vrlo brzo odlučile da Verstappenu dodijele kaznu.
Verstappen ju je odradio prilikom pit-stopa, čime je izgubio vodstvo koje je Piastri preuzeo i zadržao do kraja.
Ova odluka podijelila je mišljenja, ali FIA je ostala pri jasnom stavu – pravila su pravila.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.