Test Mazda 3 G122 Plus

Savršena evolucija do vrha kompakt automobilskog segmenta

Test Mazda 3 G122 Plus · Test

K. Kurtović

Pred nama je nova generacija Mazde 3, četvrte po redu, čije oblikovanje je sasvim prirodan nastavak puta kojim je krenula prethodna generacija, a koji nas je doveo do savršenstva skoro bez mane.

U vrijeme kada svaka nova generacija pojedinog modela predstavlja sve veći izazov za proizvođače, koji pritisnuti bilo sve strožijim normama bilo željom da troškovi proizvodnje budu što niži posežu za rješenjima koji vrlo često rezultiraju svjesnim ili, još češće, potpuno nesvjesnim korakom unazad, Mazda je napravila jednostavno savršenu evoluciju prethodne generacije, toliko dobru da se prilikom sedmodnevnog testa nismo sjetili niti jedne sitnice koja nam se na ranije testiranoj generaciji Mazde 3 više dopadala.

Odmah da budemo jasni, nova Mazda 3 je toliko dobar proizvod da je jedina dilema u dane tokom i poslije testa naše Soul Crystal crvene Mazde bila da li je već možemo proglasiti novom kraljicom kompakt segmenta, ili nam ipak treba usporedni test sa novim Mercedesom A klase. Golf 7 i A3 više nemaju šanse, a BMW i Alfa Romeo se svakako spremaju za nasljednike postojeće generacije.

Evolucija je započela sa novom izvedbom Kodo dizajna, čime je nova 3 postala vrlo upadljiv auto, koji potpuno pomiruje agresivnost i skladnost u istim linijama, i koji je tako dobro nacrtan da čak ni izrazito voluminozan stražnji kraj sa velikim limenim površinama zapravo ne izgleda prevelik i pretežak. Agresivna prednja maska sa uskim svjetlima, sjajna linija bokova i potom poprilično neočekivan dizajn stražnjeg kraja su pun pogodak, svojevrsna garancija da će u moru jednakih predstavnika kompakt klase, Mazda 3 još godinama biti drugačija i jednako okretati glave svih generacija prolaznika kao i danas. Zanimljivo je da je nova generacija bez obzira na naizgled veće dimenzije zapravo 1 cm kraća od prethodnice, širina je nepromjenjena, dok je izgled većeg vozila donekle dobijen zahvaljujući 3 cm nižoj ukupnoj visini vozila pa samim tim Mazda izgleda duža nego jeste. Čak je i težina nepromijenjena, razlika je svega 5 kg manje u korist nove generacije, postavljena na za segment vrlo dobrih 1275 kg.

Kvalitet izrade, odabrani materijali i briga o detaljima su također evoluirali u odnosu na prethodnu, i Jinba Ittai filozofija koju su u Mazdi tako dosljedno prigrlili, filozofija za koju u Mazdi tvrde da u svojoj suštini u središte postavlja čovjeka i istražuje njegov doživljaj okoline, ovdje dostiže novi nivo i čini novu Mazdu 3 još izraženijom kada je simplifikacija te filozofije u pitanju: ovdje Jinba Ittai jeste čistokrvni Premium. Ako sada po strani ostavimo vanjski izgled, Premium osjećaj dominira unutrašnjosti, koja je izvedena besprijekorno, i izgled i dodir bilo kojeg dijela su savršeni, a o samom dizajnu je i teško govoriti, jer Mazda 3 ostavlja dojam pripadnosti nekom višem segmentu. Sve je tu, na svom mjestu, od sjajnog volana, preko kratke i precizne ručice mjenjača postavljene na odlično postavljenoj centralnoj konzoli, dok kokpitom dominiraju izduženi otvori ventilacije i visoko postavljen 8,8“ LCD ekran visoke rezolucije, kojem je u skladu sa Mazdinom filozofijom onemogućeno upravljanje na dodir dok je vozilo u pokretu. Digitalni kokpit je kod Mazde 3 dio serijske opreme već i osnovnoj verziji, ograničen je na 7“ centralni instrument, dok se okolo nalaze dva klasična okrugla instrumenta. Vozačka pozicija je besprijekorna, vozačko sjedište je, premda je riječ o Japancu, poprilično velikih dimenzija i ne umara niti nakon 500 kilometara vožnje po magistralnim cestama, i uz dobru zvučnu izolaciju i odlično tiho vješanje, rekli bismo uprkos torzijskoj zadnjoj osovini za razliku od prijašnjeg multi-linka, premium osjećaj dominira tokom vožnje.

Sve ono što je bilo u ponudi i u prethodnoj generaciji, počevši od head-up displeja koji prikazuje podatke o trenutnoj brzini i očitava saobraćajne znakove ograničenja brzine u realnom vremenu pa do drugih asistenata u vožnji poput lane assist ili sistema samokočenja u gradskim kolonama, a koji u već u osnovnoj opremi dolaze serijski, su dorađeni u odnosu na prethodnu generaciju, i rade još bolje nego ranije.

I motor, bez obzira na vrlo sličnu oznaku modela, G122 spram ranijih G120, je zapravo potpuno novi primjerak u Skyactiv tehnologiji, i dalje 16-ventilski 2-litarski benzinac kojim Mazda ide „mimo svijet“ razvijajući atmosferski motor visoke kompresije umjesto da podlegne trendu malolitražnih turbobenzinaca sa direktnim ubrzigavanjem a koji zadnjih godina dominiraju kompakt segmentom, ali ovaj put dopunjen sa M(ild)-Hybrid tehnologijom. Taj umjereni hybrid se ogleda u 24V instalaciji, snagu crpi iz manje Litijum-jonske baterije koja se puni dok se Mazda kreće inercijom ili koči, i uključuje se prilikom jačih ubrzanja, kada nadopunjuje snagu motora i pretvara snagu baterije u obrtni momenat. M-Hybrid sistem, zajedno sa deaktivacijom pojedinih cilindara kada njihova snaga nije potrebna, znači da Mazda 3 G122 sa lakoćom ispunjava nove EURO 6d – TEMP i WLTP zahtjeve. Prikazano ovdje je zapravo uvertira za prvi iz generacije SkyActive-X motora, upravo predstavljen, onaj koji će biti ponuđen u modelu G180. U vožnji novi G122 motor ponovo iznenađuje dobrim odzivom iz nižih obtaja, netipičnim za atmosferske 16-ventilske benzince, i premda i dalje dostupnost obrtnog momenta nije na nivou kao kod turbo-benzinaca, ovako pokretana Mazda 3 uspijeva vozaču dostaviti linearno raspoređenu snagu. Naravno, treba imati u vidu da je ipak riječ o osnovnoj verziji kada je motorizacija u pitanju, i da se za bilo kakva agresivnije postavljena očekivanja u dinamici, kupac treba opredijeliti za jače motoriziranu verziju.

Važan dio Skyactiv pristupa Mazde je u G-Vectoring Control Plus (GVC Plus), elektronskim nadzorom obrtnog momenta, koji njegovim prvo prigušivanjem a potom ponovnim oslobađanjem djeluje na prednju osovinu slično blokadi diferencijala, što je rješenje koje je kod prethodne generacije spriječilo podupravljanje, a na novoj sa GVC Plus inžinjeri su u sistem uključili i kočenje vanjskog prednjeg točka u ranoj fazi izlaska iz krivine, puno prije nego bi se ESP uključio, čime dopuštaju da prednji unutrašnji točak „privuče“ sebi obrtni momenat i tako povuče cijeli auto iz krivine. Uz ranije spomenut tih i udoban ovjes, Mazda 3 nudi zaista sjajno ležanje na cesti sa kojim će se vozač osjećati sigurno i na koje se može osloniti, pa nas jednako kao i na ranije testiranoj Mazdi CX3 jako čudi odabir Toyo kao dobavljača guma, jer njihov model Proxes R51 ni blizu ne ispunjava zadatke dobro kao što to rade modeli vodećih proizvođača guma.

Kočnice su na nivou ostatka auta, svjetla su dobra, ali moramo priznati da smo u domenu LED glavnih svjetala očekivali veći iskorak u odnosu na prethodnu generaciju, ali očito su to u Mazdi ostavili za neku drugu priliku, moguće restyling za par godina. Mazda 3 nudi upotrebljivu formu, dovoljno je velika da može služiti kao glavni auto u porodici, a kome iskoristiv gepek od sasvim prosječnih 358 litara zapremine nije dovoljan može odabati klasičnu Sedan varijantu, kojoj limuzinski stražnji kraj oduzima nešto od atraktivnosti, ali donosi skoro 100 litara veći prtljažnik. Kada je potrošnja u pitanju, u intenzivnom gradskom režimu ona je nešto viša nego kod malolitražnih turbobenzinaca, i kreće se oko 10 litara/100 km, dok putna potrošnja magistralnim cestama više odgovara dizelskim motorima i kreće se oko 6,5 litara/100 km.

Cijena Mazde 3 G122 je viša nego je to prosjek klase, pogotovo ako je gledamo kao osnovni model po motoru u ponudi, ali Mazda nametnuto breme 16% carine koje se kod nas plaća na vozila proizvedena izvan EU nadoknađuje odličnom i zaokruženom opremom u verziji Plus, tako da se za cijenu od 45.100 KM do registracije dobije paket opreme rezervisan za neki viši automobilski segment, i gdje bi jednako opremljeni direktni konkurentni zapravo bili daleko skuplji, bez obzira na EU porijeklo. Mazda 3 nikada neće privlačiti mase kupaca cijenom osnovne verzije, ali ako sagledate cjelinu koja ona nudi,  a to je sjajan dizajn u bespijekornoj izvedbi praćen visokom tehnologijom i bogatom opremom, i sa ovom novom generacijom imamo jednak zaključak testa kao i sa prethodnom generacijom: Premium nikada nije bio jeftiniji

Mazda 3 G122 M-Hybrid Plus
Motor vrsta Benzinski, sa direktnim ubrizgavanjem goriva, 4-cilindrični, 16 ventila Mild-hybrid, Li-Ion baterija 600kJ
zapremina 1.998 ccm
najveća snaga 90 kW (122 KS) / 6000 obr/min
najveći obrtni momenat 213 Nm / 4000 obr/min
Pogon tip pogona Prednji
tip mjenjača Manuelni, 6-brzinski
Ovjes naprijed MacPherson
nazad Torziona osovina
Kočnice naprijed / nazad ABS, disk / disk
Gume 215/45 R18
Dimenzije dužina / širina / visina 4.400 / 1.795 / 1.435 mm
težina praznog vozila 1274 kg
zapremina prtljažnika 358 litra
 
Performanse max brzina 197 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 10,4 sek
Potrošnja
ECC
grad 6,5 lit / 100 km
izvan grada 4,4 lit / 100 km
kombinovano 5,2 lit / 100 km
Emisija CO2 kombinovano 119 g/km
 
 
Cijena testnog vozila: 45.100 KM EuroNCAP: 5 zvjezdica
Cijena osnovnog modela:45.100 KM  
Dodatna oprema kod testnog vozila:Metalik boja

Promo

Oglasi