Test Mazda CX-30 G122 M-Hybrid Plus

Kratko nakon testa nove generacije Mazde 3, vozili smo njezinog crossover blizanca

Test Mazda CX-30 G122 M-Hybrid Plus

K. Kurtović, foto: T. Hebib

Svega par mjeseci nakon što smo na testu imali najnoviju generaciju Mazde 3, vozili smo njezinog crossover blizanca, kojim Mazda ulazi u trenutno najpopularniji tržišni segment.  

Nova Mazda CX-30 i Mazda 3 su nedvosmileno blizanci, kojima je fabrika namijenila jednaku ulogu: cilj je zauzimanje dijela kolača u dva tržišna segmenta koji su do sada nekako stihijski pripadali premium brendovima. Ako ste čitali naše testove o drugim modelima Mazde, vjerovatno se sjećate da ukupnim dojmom koje pružaju dominira osjećaj pripadnosti Premium klasi proizvođača, za što je bilo potrebno proći kroz ogromnu tranformaciju ovog brenda i cjelokupnog načina razmišljanja razvojnog tima. Dok su se u posljednjoj dekadi mnogi drugi brendovi orijentisali na tzv. mass-market ponudu, smatrajući to sigurnim utočištem u vrijeme tektonskih pomjeranja na tržištu, Mazda je krenula sasvim drugim putem, pronašavši sebe u Jinba Ittai filozofiji sa kojom su doživljaj kupca i vlasnika nove Mazde stavili u prvi plan, upravo onako kako to rade premium brendovi.

Takav pravac novi CX-30 vjerovatno i najbolje pokazuje od svih Mazdi nove generacije, spomenuti Jinba Ittai pokušavajući da dostigne to toliko željeno jedinstvo između vozača i njegovog auta (što je težnja čemu Japanci teže već više vijekova, s obzirom da njihova historija Jinba Ittai opisuje kao težnju da se dostigne jedinstvo konjanika i njegovog konja) malo toga ostavlja skriveno, da se mora potražiti na drugi, treći ili koji već pogled. Dok smo se u današnje vrijeme već navikli na vrlo dorađen vanjski izgled, što je nešto što su danas očito u stanju ponuditi svi proizvođači, čak i oni koji su prije svega 10-15 godina bili predmet podsmijeha zbog modela poput Shume, XG350, 1007 ili Almere, pa tako i CX-30 dolazi sa zaista do u najsitnijim detaljima dorađenim vanjskim dizajnom, doduše vrlo agresivnim, dinamičnim i kao takvim potpuno neuobičajenim za crossovere,  ipak za razliku od velike većine direktnih konkurenata dizajnerska magija ne prestaje vani već se nastavlja i u unutrašnjosti. Dok spomenuta izrazito oštro isprofilirana vanjština novu Mazdu čini dinamičnom, na način da dugim prednjim prevjesom CX-30 daje nedvosmileno klinasti dojam i time asocira na brzinu i pokretnost, dok potom, premda ima sjajno zaobljene bokove, mnogim detaljima koji obiluju oštrim potezima održava tu stečenu dinamičnost sve do kraja vozila.

Način na koji se spajaju i nadovezuju pojedini „offroad“ dodaci sa osnovnim oblikom karoserije pokazuje da je nova Mazda jako puno vremena provela u dizajnerskom odjelu. Unutra, i vozača i putnike CX-30 iznenađuje na sasvim suprotan način – dinamičnost iz eksterijera donekle ostaje, ali se agresivnost potpuno gubi, i interijer se već kod prvog ulaska u auto osjećajem dodira i vrhunskog kvaliteta neuobičajenog za segment dopada svima. Dizajneri su odlično odradili interijer, zasnovali su ga na velikom broju izlomljenih površina, čime su izbjegli zamku da dominiraju velike monotone površine, a utisak koji ostavlja na pogled ili dodir se nadovezuje na priču o stremljenju ka premium klasi. Sa druge strane, nisu upali ni u zamku napadnog kokpita, koji bi unosio u unutrašnjost nervozu sličnu onoj kakvu kod (nadamo se) velike većine vas izazivaju Sanyo muzičke linije sa kraja 90-ih, već je zahvaljujući tamnim materijalima, visokoj liniji bokova zbog kojeg su staklene površine male te odličnoj ergonomiji unutrašnjost CX-30 privlačno mjesto u kojem svi žele boraviti. Sa CX-30 Mazda je predstavila i novi centralni MZD Connect infotaiment sistem, podržan novim 8,8“ displejem visoke rezolucije, sa značajno poboljšanim korisničkim okruženjem i povećanom intuitivnošću.

Pripadnost i stremljenje premium segmentu se jasno vidi i kroz potpuno zaokružen paket opreme, pa tako CX-30 u izvedbi Plus bez doplate nudi dodatke poput spomenutog MZD Connect sistema, opremljenog 3D navigacijom, DAB radiom i stražnjom kamerom , prednjih full-LED svjetala, alu 18“ felgi, smart bežičnog ključa, digitalnog srednjeg instrumenta sa dodatnim prikazom na head-up displeju, aktivnog tempomata, zimskog paketa za grijanje sjedišta i volana, i mnogo toga još. Ako znamo da oprema Plus kod Mazde obavezno uključuje sve danas standardne savremene sigurnosne sisteme za asistenciju vozaču, jasno je da je na tržištu teško naći model koji nudi tako sadržajan paket osnovne opreme. Sa dodatnim Sound/Style/Luxury/Safety paketima kojim je naš testni primjerak bio dodatno opremljen, za vrlo povoljnu cijenu dolaze i prestižni dodaci poput kožnih presvalaka, Bose sound sistema, aktivnih prednjih svjetala ili 360% Top view monitora za pomoć pri parkiranju kao i dodatne aktivne sigurnosne sisteme. Time Mazda opet potvrđuje da ponuđenom opremom nadoknađuju u startu nešto višu cijenu, i da na kraju njezini novi modeli svojom cijenom koštaju manje nego konkurentski modeli sa jednakom motorizacijom i opremom.

O motorizaciji testnog primjerka nećemo puno pisati, s obzirom da se radi o identičnom motoru kao u ove godine testiranoj Mazdi 3, dakle 2-litarski 16v atmosferski benzinac sa 122 KS, koji premda po navedenim karakteristikama zvuči sasvim klasično je zapravo sve nego klasičan: radi se o prvom motoru iz novog SkyActiveX koncepta, motoru koji svoj rad zasniva na visokoj kompresiji poput one kod dizelskih motora, pri čemu je dodatno podržan i M(mild)-Hybrid tehnologijom. Mazda vjeruje da je pomenuti koncept najbolji put da se ostvari energetska efikasnost i lakoća u vožnji, što doslovno svi drugi proizvođači rješavaju sada već uobičajenim malolitražnim turbobenzincima. Ako je po potrošnji Mazda na dobrom putu, jer testni primjerak CX-30 prosječnom potrošnjom na testu nije odstupao od današnjih standarda, ipak isporuka snage i dalje nije na nivou turbobenzinaca, pogotovo onih zapremine 1,3 ili 1,4 litra, već se osjeća nedostatak obrtnog momenta pri nižim obrtajima, mada daleko manji nego kod tipičnih atmosferskih motora.

Mazda vozi vrlo čvrsto, bez obzira na povišeno težište bez dodatnog naginjanja, i bez najmanje primjese onoga što bi se moglo nazvati valjanjem kroz krivine. Progresivni servo-volan dobro prati želje vozača, omogućuje dobro prebacivanje težišta prilikom promjene pravca i dosta dugo će CX-30 odavati dojam kao da se radi o Mazdi 3, da bi ipak ovjes nešto ranije nego vozač to očekuje popustio pred povišenim težištem i dopustio da CX-30 krene preko nosa, bez obzira i na G-Vectoring Control Plus asistenciju. Koliko je do konstrukcije a koliko ispodprosječne Bridgestone Turanza gume doprinose tome, sasvim je drugo pitanje. Nova Mazda je vrlo udobna, buka od motora i strujanja zraka je svedeno na minimalnu mjeru, i bez obzira što se na iznenađenje mnogih Mazda kao i na seriji 3 na stražnjoj osovini vratila na konstruktivno rješenje torzijske osovine umjesto decenijama korištenog potpuno nezavisnog multilink ovjesa, jako dugo će CX-30 skoro bešumno prelaziti preko svih mogućih neravnina, uključujući i tramvajske šine.

Za kaj ovog testa možemo reći da je prilagođavanje platforme Mazde 3 u novi crossover oblik CX-30 prošlo skoro pa bezbolno, jer nova Mazda u prosječnom svakodnevnom korištenju neće odati nikakvu razliku u odnosu na Mazdu 3, gubitak u prostoru koji je na raspolaganju putnicima je minimalan, prtljažnik je značajno porastao u odnosu na seriju 3 na vrlo dobrih i iskoristivih 430 litara zapremine, i jedina cijena odignutog poda i „offroad“ oblika je u povišenoj potrošnji na autoputu, kada zbog povećanog čeonog otpora i preko 10 cm većoj ukupnoj visini pri višim putnim brzinama potrošnja naraste sa 7,5 na prosječnih 8,5 litara/100 km. Stoga, između odluke da li se odlučiti za Mazdu 3 ili Mazdu CX-30 stoji jedino spremnost da kupac plati nešto veću cijenu vozila, za koju vjerujemo da većini kupaca neće ni biti prepreka, jer drugih razloga protiv takve odluke nema. Da li je nova Mazda konkurentna na tržištu pokazat će vrijeme, ali mi mislimo da će svako ko na temeljit način pristupi uspoređivanju sličnih modela uzimajući u obzir pakete opreme, vrlo brzo shvatiti da je Mazda i cijenom na tržištu BiH ponudila jedan vrlo konkurentan proizvod, nedvosmileno pravih premium karakteristika.

Mazda CX-30 G122 M-Hybrid Plus
Motor vrsta Benzinski, sa direktnim ubrizgavanjem goriva, 4-cilindrični, 16 ventila Mild-hybrid, Li-Ion baterija 600kJ
zapremina 1.998 ccm
najveća snaga 90 kW (122 KS) / 6000 obr/min
najveći obrtni momenat 213 Nm / 4000 obr/min
Pogon tip pogona Prednji
tip mjenjača Manuelni, 6-brzinski
Ovjes naprijed MacPherson
nazad Torziona osovina
Kočnice naprijed / nazad ABS, disk / disk
Gume 215/55 R18 Bridgestone Turanza T005A
Dimenzije dužina / širina / visina 4395/1795/1540 mm
težina praznog vozila 1395 kg
zapremina prtljažnika 430 litara
 
Performanse max brzina 186 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 10,6 sek
Potrošnja
ECC
grad 6,2 lit / 100 km
izvan grada 4,5 lit / 100 km
kombinovano 5,1 lit / 100 km
Emisija CO2 kombinovano 116 g/km
 Emisijski razred EURO 6c
 
Cijena testnog vozila: 56.900 KM EuroNCAP: 5 zvjezdica
Cijena osnovnog modela: 47.180 KM  
Dodatna oprema kod testnog vozila: Metalik boja, Paket Sound: Bose ozvučenje; Paket Style: prilagodljiva LED prednja svjetla, zatamnjena stakla pozadi, unutrašnji retrovizor bez okvira, ukrasne sjajne obloge nosača krova; Paket Luxury: sjedišta obložena kožom (standardno crna koža), elektro-podešavanje vozačevog sjedišta sa memorijom pozicije, Head-Up Display/ vanjski retrovizori - sa memorijom podešavanja, automatsko zakretanje vanjskih retrovizora prema dolje (vožnja unazad); Paket Safety: 360° Top View Monitor, upozorenje vozača na umor sa kamerom (DAA+), upozorenje na bočni saobraćaj naprijed (FCTA), upozorenje na bočni saobraćaj pozadi sa automatskim kočenjem, automatsko kočenje u gradskoj vožnji - pozadi (Raer-SCBS), sistem podrške vozaču Cruising & Traffic
Oglasi