Norris i Piastri u žestokoj borbi, Verstappen traži čudo: Ovo su sve moguće kombinacije za prvaka F1
Lando Norris, Max Verstappen i Oscar Piastri (EPA)

Analiza šampionskih kalkulacija

Norris i Piastri u žestokoj borbi, Verstappen traži čudo: Ovo su sve moguće kombinacije za prvaka F1

Edah Hasanspahić

Šampionat Formule 1 ulazi u najuzbudljiviju završnicu još od 2021. - četiri utrke do kraja, a trojica vozača i dalje u igri za naslov. Lando Norris, Oscar Piastri i Max Verstappen razdvojeni su tek s nekoliko desetina bodova, a ovo su najvažnije kalkulacije za svakog od njih.

Nakon VN Meksika, Lando Norris je pobjedom izbio na vrh šampionata i napravio važan iskorak ka osvajanju svoje prve vozačke titule u Formuli 1.

Iako je u jednom trenutku Oscar Piastri izgledao kao vladar ove sezone, nekoliko lošijih nastupa i pad forme, uzdrmao je Australijanca koji sada mora pokazati od čega je satkan.

S druge strane, u nadmetanjima McLarenovog dvojica, pomalo i neočekivano, u borbu se vratio u četverostruki šampion Formule 1 - Max Verstappen.

Nizozemac se patio tokom čitave sezone, u Red Bull Racingu je vladao raskol, no promjenom šefa ekipe i dolaskom Laurent Mekiesa na čelo - sve se okrenulo naopačke.

Oglasi

Austrijski tim je donio poboljšanja, te se od ljetne pauze bez većih problema vratio u vrh. Naravno, Max je to iskoristio te upisao čak tri pobjede.

Koliko je situacija u timu bolja, govori o tome i činjenica da je Max do ljetne pauze uspio ostvariti samo dvije pobjede, dok je u ovom drugom dijelu sezone taj broj prestigao sa još preostale četiri utrke do kraja.

Takvi rezultati Nizozemca, uz nesklad McLarena i u najmanju ruku čudne odluke vrha Papaya tima, zakuhale su borbu za titulu toliko da se i Max može nadati petom uzastopnom osvajanju vozačke titule u Formuli 1.

Max Verstappen slavi pobjedu u Austinu (EPA)

Podsjećanja radi, Norris je trenuntni lider šampionta sa 357 bodova, Piastri je tik iza njega s 356, dok Verstappen drži treće mjesto sa 321 bodom. U igri je još 116 bodova, uključujući dva sprint vikenda (Sao Paulo i Qatar), što znači da je sve otvoreno.

U nastavku pozabaviti ćemo se kalkulacijama, odnosno šta je potrebno svakom po na osob da na kraju bude krunisan kao šampion sezone 2025.

Oglasi

Verstappen traži čudo kako bi stigao do titule

Da bi došao do svog petog uzastopnog naslova, Verstappen mora nadoknaditi najmanje 37 bodova u odnosu na lidera prvenstva - Landa Norrisa. No nije sve u njegovim rukama, a evo i zašto.

Ako bi Max uspio ono što Lewis Hamilton 2021. nije uspio učiniti (pobijediti na svim trkama od Brazila do kraj sezone), Nizozemac bi najvjerovatnije ostao 'kratak'.

Za početak uzmimo idealne rezultate (iz Maxove perspektive), odnosno Verstappenu pripišimo svih šest pobjeda do kraja (dvije sprint pobjede), Norrisu druga, a Piastriju treća mjesta.

U toj situaciji bi Max na kraju sezone imao 437 poena, Norris 443, a Piastri bi imao 428. Što bi Lando Norrisu donijelo prvu Formule 1 vozačku titulu u karijeri sa samo šest bodova prednosti u odnosu na Maxa Verstappena. Kako bi sve bilo jasnije - tabela na kraju sezone bi izgledala ovako:

Poredak Vozač Broj bodova
1. Lando Norris 443
2. Max Verstappen 437
3. Oscar Piastri 428

Upravo nam tabela iznad nam govori jednu jasnu činjenicu, a to je da su Maxu potrebni dodatni bodovi kako bi postao šampion - gdje doći do dodatnih bodova?

Oglasi

Verstappen da bi bio krunisan mora se nadati greškama ili odustajanjima Norrisa. Npr. u nekom "realnom svijetu" da bi Max došao do titule, a da to ne bude nekim sudulim ispadanjem Norrisa ili nešto slično - potrebno mu je da Norris na dvije glavne utrke završi kao trećeplasirani, te da na istom mjestu završi i u jednoj sprint utrci.

Tada bi šampionat na kraju sezone izgledao ovako (računali smo da je Oscar Piastri u ovim trkama završio ispred Norrisa):

Poredak Vozač Broj bodova
1. Max Verstappen 437
2. Lando Norris 436
3. Oscar Piastri 435

Ovakav rasplet bio bi sličan onome iz 2007. godine kada je Kimi Raikkonen osvojio posljednju titulu za Ferrari sa 110 poena, ispred McLarenovog dvojca - Lewisa Hamiltona i Fernanda Alonsa koji su imali po 109 bodova.

Kimi Raikkonen slavi titulu sa Ferrarijem 2007. godine (EPA)

No, kada je u pitanju titula Nizozemca iz kalkulacija ne trebamo zaboraviti ni poređenje sa Piastrijem.

U situaciji kada bi Max pobijedio sve utrke do kraja, Piastri bio drugi, a Norris treći, tabela na kraju sezone bi izgledala ovako:

Oglasi

Poredak Vozač Broj bodova
1. Oscar Piastri 442
2. Max Verstappen 437
3. Lando Norris 429

Naravno kao i u prethodnom slučaju postoji opcija kombinacije drugoplasiranog i trećeplasiranog. Odnosno, ako gledamo iz Maxovog ugla, Verstappen bi stigao do titule kada bi Norris uspio na dvije glavne utrke završiti ispred Piastrija.

Tada bi tabela na kraju sezone izgledala ovako:

Poredak Vozač Broj bodova
1. Max Verstappen 437
2. Oscar Piastri 436
3. Lando Norris 435

Naravno sve ove kalkulacije padaju u vodu kada u to uključimo i moguća odustajanja.

Primjera radi, u slučaju da na bilo kojoj utrci Lando Norris i Oscar Piastri odustanu - kao na sprint utrci u Austinu, Verstappen sa svim pobjedama stiže do nove titule.

Računica je tada jasna: McLarenovom dvojcu odbijete 7 bodova od njihovih maksimalnih (kada bi bili drugi konstantno) i tablice bi izgledale kao u nastavku.

Oglasi

Kada bi Norris na svim trkama završio drugi, osim na toj jednoj sprint utrci na kojoj bi on odustao, a Piastri preuzeo njegovo mjesto:

Poredak Vozač Broj bodova
1. Max Verstappen 437
2. Lando Norris 436
3. Oscar Piastri 429

Kada bi Piastri na svim trkama završio drugi, osim na toj jednoj sprint utrci na kojoj bi on odustao, a Norris preuzeo njegovo mjesto:

Poredak Vozač Broj bodova
1. Max Verstappen 437
2. Oscar Piastri 435
3. Lando Norris 430

U slučaju da Max odustane na nekoj od utrka ili biva drugi iza nekog od McLarenovih dvojaca kalkulacije bi postalo još luđe i u nekom realnom svijetu - teško da bi Nizozemac, bez nekog čuda, stigao do pete uzastopne titule šampiona Formule 1.

Piastri i Norris imaju sve u svojim rukama do titule

Oscar Piastri i Lando Norris na podijumu (EPA)

Sada prelazimo na onaj lakši dio, odnosno kako neko iz McLarena može stići do titule.

Tu prosto nema kalukacija, jednostavno je - ko bude brži osvaja titulu bez obzira na plasmane Maxa Verstappena ili ovog drugog iz McLarena.

Logično je da ako Norris pobijedi sve utrke do kraja i osvoji maksimalnih 116 bodova - da će biti krunisan po prvi put u karijeri kao šampion Formule 1.

S druge strane, isto važi i za Piastrija koji ima samo bod manje, u tom slučaju da osvoji svih 116 bodova, pehar šampiona na kraju sezone, jasno, ide njemu u ruke.

Može li se dogoditi da imaju isti broj bodova na kraju i šta ako dođe do toga?

Lando Norris, Oscar Piastri i Max Verstappen (EPA)

U nekim ludim kalkulacijama naravno da može doći i do toga da na kraju vodeći trojac ima isti broj bodova.

Recimo da Norris osvoji u preostalim trkama 50, Piastri 51, a Verstappen 86, tada sva trojica završavaju sezonu sa 407 poena.

U praksi bi to okvirno značilo da:

1. Norris moramo imati neke solidne rezultate (npr. stalno u top 5, ali bez pobjeda)

2. Piastri bude tik iznad njega, ali ne u svim utrkama.

3. Verstappen uz dobre ostale rezultate trebao bi upisati barem dvije pobjede na glavnim utrkama.

Ipak, o ovome je barem iz neke realne prizme gledanja - suludo pričati.

Pravilo o "countbacku"

Max Verstappen i Lewis Hamilton su do zadnje utrke imali isti broj bodova 2021. godine (EPA)

Ipak kada smo pomenuli suludu situaciju jednakih bodova, treba pomenuti i pravilo po kojem se tada određuje šampion - riječ je o "countbacku".

Ako dva ili više vozača završe sezonu sa identičnim brojem bodova, naslov se odlučuje po sistemu poređenja najboljih rezultata tokom godine - korak po korak:

1. Broj pobjeda – vozač s više pobjeda u sezoni osvaja titulu.

2. Ako imaju isti broj pobjeda - gleda se broj drugih mjesta.

3. Ako su i druga mjesta ista - gleda se broj trećih mjesta.

4. Ako je i to izjednačeno - ide se redom po četvrtim, petim, šestim mjestima itd.

5. Ako su i svi plasmani identični (teoretski ekstremno rijetko), FIA može proglasiti dijeljenje pozicije, ali ne i svjetske titule - tada bi se vjerovatno išlo na dodatne kriterije (npr. ko je ranije osvojio veći broj bodova, ali to se nikada nije desilo u F1 historiji).

Ko zna šta će se dogoditi u Formuli 1 do kraja sezone?

Formula 1 je kao sport jako specifična, detalji odlučuju, te u ovakvim završnicama kao što ste i vidjeli - mnogo je kalkulacija, ali nadamo se da Vam je sada dosta jasnija slika.

Važno je za napomenuti da Red Bull Racing, barem kako su se izjasnile ekipe, ima prednost iz jednog ugla - a to su novi dijelovi.

Austrijski tim je potvrdio da još uvijek nije prestao sa razvijanjem ovosezonskog bolida, te da Max može, do kraja sezone, očekivati unaprijeđenja koja će mu sigurno pomoći da ispuni svoj cilj - stigne do pete uzastopne titule. S druge strane, McLaren je svoj fokus okrenuo ka 2026. godini, dok dijelovi koje donose na stazu su samo radi bolje prilagodbe bolida samoj stazi, bez nekog značajnog unaprijeđenja.

Nešto slično dogodilo se i 2021. što je Hamilton poprilično iskoristio te upisao tri fenomenalne pobjede, dok je na kraju uz diskutabilnu odluku sudija titula prevagnula u ruke Maxa Verstappena.

A ono što nas zanima nakon svih ovih kalkulacija, jeste, za koga Vi mislite da će postati šampion ove sezone?

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi