Vrijeme je za uzbuđenja na Red Bull Ringu, vikend će biti pun akcije

Vrijeme je za uzbuđenja na Red Bull Ringu, vikend će biti pun akcije

E. Čaušević

Nakon dvosedmične pauze koja je uslijedila poslije utrke u Kanadi, na redu je deveti trkački vikend u aktuelnoj sezoni Formule 1, koji se vozi na stazi Red Bull Ring u Austriji.

F1 vikend u Spielbergu bit će prepun dešavanja i uzbuđenja, posebno zbog činjenice da je riječ o Sprint vikendu u njegovom ranije promijenjenom formatu koji smo već upoznali u Azerbejdžanu, tako da ne treba propustiti nijednu sesiju trodnevnog programa.

U petak će se voziti samo jedan slobodni trening u trajanju od 60 minuta, koji počinje u 13:30 sati. Istog dana su od 17:00 sati na rasporedu kvalifikacije, koje će odrediti startne pozicije za nedjeljnu utrku. Subota donosi još više uzbuđenja, jer se od 12:00 do 12:44 sati vozi Sprint Shootout, skraćeni format kvalifikacija za Sprint utrku od 100 kilometara (30 minuta) zakazanu za 16:30 sati istog dana. Glavni događaj nas čeka u nedjelju, a to je utrka za Veliku nagradu Austrije, koja počinje u 15:00 sati.

Vozačima Oracle Red Bull Racinga, aktuelnom šampionu Maxu Verstappenu i njegovom kolegi Sergiju Perezu, motivacije definitivno neće nedostajati iz više razloga. Max je trijumfom u Kanadi upisao svoju 41. pobjedu u karijeri, kojom se izjednačio s legendarnim Ayrtonom Sennom na petom mjestu vječite liste. Nizozemcu nedostaje jedna pobjeda da potisne Brazilca, a potom je njegova naredna "meta" Francuz Alain Prost, koji je ostvario 51 pobjedu u svojoj karijeri. "Blizu" je i četverostruki F1 šampion s Red Bull Racingom, Nijemac Sebastian Vettel, koji se povukao iz Formule 1 s 53 upisane pobjede i nalazi se na trećem mjestu vječite liste. Drugi motiv za Maxa je činjenica da u ovoj sezoni ima šest pobjeda u osam voženih utrka od kojih je četiri uvezao. On zasigurno želi nastaviti taj niz, ali i pokazati ko je "šef" na Red Bull Ringu. Prošle godine je Verstappen utrku u Spielbergu završio na drugom mjestu iza Charlesa Leclerca (Ferrari) pa će učiniti sve da upravo on ovog puta bude na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja. Max je već upisao tri pobjede na Red Bull Ringu, slavio je u dvije utrke za Veliku nagradu Austrije te na jednoj za Veliku nagradu Štajerske.

Opis nije dostupan.

Što se tiče Pereza, njegova situacija je drugačija. Meksikancu je "hitno" potreban dobar rezultat nakon niza "pehova" koje je doživio u Monacu, Španiji i Kanadi. S obzirom na okolnosti, u timu su zadovoljni onim što je uspijevao ostvariti u pomenutim utrkama, no Checo je uvjeren da može mnogo više pa je spreman to i dokazati na domaćem terenu svog tima. Prošle sezone nije završio utrku u Austriji.

Oglasi

Oracle Red Bull Racing u slavljeničkoj atmosferi stiže na Red Bull Ring nakon što je u Montrealu upisao 100. pobjedu u svojoj historiji, no povratak kući će biti i emotivan zbog činjenice da je to prvi put od smrti suosnivača Red Bulla Dietricha Mateschnitza, koji je preminuo u oktobru prošle godine. Upravo je Mateschnitz odigrao ogromnu ulogu u unapređenju Red Bull Ringa kako bi ova staza mogla ugostiti vrhunske događaje iz svijeta motosporta uključujući F1 utrku za Veliku nagradu Austrije.

Opis nije dostupan.

Što se tiče same staze, njena historija datira još od strašnog, originalnog Osterreichringa iz 1969. godine, koji je postao zamjena za stazu Zeltweg na aerodromu. Staza danas poznata pod imenom Red Bull Ring je uglavnom nastala tokom zime između 1995. i 1996. godine kada je Hermann Tilke zadužen da pretvori Osterreichring u kraću, moderniju stazu za utrke. Ta staza je i otvorena 1996. godine pod tadašnjim imenom A1-Ring, a karavan Formule 1 je ugostila godinu dana kasnije. Pobjednik utrke je bio Jacques Villeneuve, a obilježio ju je i spektakularni incident u kojem se Jean Alesi svojim Benettonom "popeo" na Ferrari Eddieja Irvinea. Alesijev timski kolega Gerhard Berger iskoristio je priliku da se na svojoj domaćoj stazi oprosti od Formule 1.

Kada je riječ o konfiguraciji staze, ona nudi mnogo iako je krug kratak. Prva polovina staze nagrađuje snagu, jer bolidi prolaze tri pravca odvojena parom desnih zavoja uzbrdo. Nakon toga vozači nastavljaju nizbrdo, a staza postaje poput vožnje toboganom. Bolidi prolaze niz brzih zavoja uključujući desni zavoj Rindt, koji je dobio ime po prvom austrijskom F1 šampionu Jovhenu Rindtu.

Opis nije dostupan.

Inače, staza je duga 4.318 metara, u utrci će se voziti 71 krug, a vozači će od starta do cilja preći 306 kilometara i 452 metra. Sastoji se od deset zavoja, a ima tri zone detekcije DRS-a koje igraju ključnu ulogu u činjenici da se radi o jednoj od najbržih staza u kalendaru. Najbolje prilike za pretjecanje su prije zavoja Niki Lauda, u Remus zoni i prije zone Schlossgold. DRS zona prije zavoja Niki Lauda je najduža.

Za kraj podsjetimo i na bodovni saldo. Verstappen je vodeći u poretku vozača sa 195 bodova, Perez je drugi sa 126, a Fernando Alonso (Aston Martin) treći sa 117. U poretku konstrukora je Oracle Red Bull Racing uvjerljivo prvi, ekipa ima 321 bod, dok je daleko iza Mercedes sa 167 bodova.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi