Zašto su navijači na stadionima sve manje bitni?
Iako su nekada prodate karte imale ogroman uticaj na ukupni prihod klubova, danas to nije slučaj, posebno kod onih najbogatijih.

Zanimljivi podaci sa Otoka

Zašto su navijači na stadionima sve manje bitni?

Značaj prihoda s dana odigravanja utakmice za vrhunske klubove Premier lige postali su gotovo prepolovljeni u posljednjem desetljeću.

Novac dobijen od prodaje karata, hrane i pića na stadionu iznosio je 492 miliona funti prošle sezone za šest najbolgatijih klubova u Engleskoj, objavio je "Deloitte Football Money League".

To je nešto manje od 18 posto od ukupne zarade Arsenala, Chelseaja, Liverpoola, Manchester Cityja, Manchester Uniteda i Tottenhama koja je iznosila 2,8 milijarde funti.

Poređenja radi, prije deset godina, karte, hrana i piće na dan utakmice donosili su pomenutim klubovima čak 35 posto godišnje zarade što znači da je sada opalo za gotovo duplo.

Podaci ukazuju na to da navijači koji plaćaju da gledaju svoje ljubimce uživo čine sve manju razliku u finansijama najvićih klubova i što je najzanimljivije taj trend se ubrzava.

Samo 11 posto ukupnih prihoda Manchester Cityja iz prošle sezone došlo je od strane navijača koji kupuju karte, hranu i piće na utakmicama, a u sezoni 2008/09 iznosilo je čak 23 posto.

Manchester United sada zarađuje 18 posto godišnjeg novca od pomenutih aktivnosti, a prije dvije godine je zarađivao čak 39 posto.

Kada je u pitanju Chelsea, čak trećinu njegovih prihoda su činile karte, hrana i piće u sezoni 2007/08, a sada čine samo 16 posto. Arsenalova korist pala je sa 45 na 25 posto, a Tottenhamova sa 35 na 20. Kada je u pitanju Liverpool, tu već nije razlika ogromna obzirom da je uticaj na zaradu pao sa 23 na 18 posto što je još i podnošljivo.

Šta je razlog ovom padu?

Razlog je povećanje komercijalnih prihoda i prihoda od emitiranja. Skoro pola (47 posto) sezonskih prihoda Manchester Uniteda i Cityja dolazi iz komercijalnih izvora. Za City je to povećanje od 24 posto u odnosu na stanje prije deset godina, dok je za United povećanje od 39 posto.

To se također odnosi i na Chelsea čiji komercijalni prihodi sada čine 38 posto ukupne zarade u odnosu sa 26 posto koliko je iznosilo ranije.

Potražite više informacija na temu Premier league:

S druge strane, ostala tri najveća kluba u Engleskoj su također profitirala na ovom segmentu, ali su ipak emitiranja utakmica na njihov budžet imala najveći uticaj, odnosno poboljšanje.

Tako Arsenalov godišnji budžet sada čini 47 posto emitiranje što je povećanje za 13 posto u odnosu na sezonu 2007/08. Liverpool je otišao sa 40 na 49, a Tottenham sa 40 na 53.

Zaprati Manchester City, dodaj ga u MOJE TEME i ne propusti nijednu bitnu informaciju iz svog kluba. Klikni:
Manchester City Moje Teme
Ovaj ili neki drugi klub možeš dodati ili ukloniti sa liste klubova koje pratiš na stranici MOJI KLUBOVI. Lige koje pratiš uredi na stranici MOJE LIGE

Top Komentari

ljiljan
zbog ovog ona teza da se fudbal igra za navijace nazalost postaje sve manje istinita
3 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi