Esapekka Lappi napokon ponovo osjetio slast pobjede, slavio na reliju u Švedskoj

I Toyota i M-Sport Ford su završili na podijumu

Esapekka Lappi napokon ponovo osjetio slast pobjede, slavio na reliju u Švedskoj

S. Mlaćo

Finski vozač relija, Esapekka Lappi, ponovo je osjetio slast pobjede zahvaljujući trijumfu u Švedskoj, gdje je održana druga ovosezonska utrka Svjetskog reli šampionata (World Rally Championship - WRC).

Finski vozač relija, Esapekka Lappi, ponovo je osjetio slast pobjede zahvaljujući trijumfu u Švedskoj, gdje je održana druga ovosezonska utrka Svjetskog reli šampionata (World Rally Championship - WRC).

Lappi je zajedno sa svojim sunarodnikom i suvozačem, Janneom Fermom, u Hyundaiju i20 N Rally1 Hybrid bio najbolji u kontrolisanoj, ali brzoj vožnji po ledu i snijegu. Na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja popeo se šest godina, šest mjeseci i 19 dana nakon što je prvi put slavio u WRC-u na reliju u Finskoj 2017. godine.

Tridesettrogodišnji Finac je oborio rekord za najduži period između dvije WRC pobjede, koji je prethodno iznosio pet godina i 359 dana, a zajednički su ga držali Shekhar Mehta i Jean-Luc Therier.

Lappi je peti vozač u Hyundaiju koji je pobijedio na WRC utrci, čime je ovaj južnokorejski proizvođač upisao 29. trijumf u ovom šampionatu, dok su Toyota i M-Sport Ford su završili na podijumu.

Oglasi

"Osjećaj je jako dobar. Lovio sam ovu drugu pobjedu dugo, želim reći milion stvari, ali ću vjerovatno mnoge zaboraviti. Hvala Cyrilu Abiteboulu, predsjedniku Hyundai Motorsporta i direktoru tima, on me je zadržao u timu nakon veoma loše druge polovine prošle sezone. Ovo je ogromna razlika u odnosu na taj period. Hvala timu i mojoj porodici", izjavio je Lappi.

On je počeo odlučujuću dionicu relija u Švedskoj od tri etape u nedjelju ujutro s prednošću od 1 minute i 06,3 sekunde te sa 18 WRC bodova nakon subotnje vožnje. Njegovi rivali su krenuli u maksimalni napad, no Finac je zadržao mirnoću i "hladnu glavu" te je stigao do cilja i pobjede.

Iako je njegova prednost smanjena na 29,6 sekundi, samo pobjeda je bila važna za Lappija, koji kreće u djelomičnu kampanju za Hyundai Shell Mobis World Rally Team u 2024. godini.

Iza Lappija, Toyotin Elfyn Evans je "ukrao" drugo mjesto od Adriena Fourmauxa, jer je Francuz izgubio vrijeme udarivši u snježni nasip tokom prvog nedjeljnog ispita. Ipak, vožač M-Sport Ford Pume nije odustajao te je na kraju stigao do svog prvog WRC podijuma popevši se na treću stepenicu.

Oglasi

"Za nas je jako dobro to što smo na podijumu, nakon što smo se vratili u Rally1. Bile su ovo dvije veoma teške godine, no mi nikad nismo odustali. Biti na podijumu u Švedskoj zaista je posebno. Iskreno, nemam riječi, zaista je lijepo", rekao je Fourmaux.

Iako je svojom Toyotom GR Yaris Rally1 Hybrid udario u sniježni nasip pri velikoj brzini tokom 17. etape, Evans je bio na vrhu Super Sunday klasifikacije u nedjelju te je osvojio novih sedam bodova u šampionatu dodavši ih onih 13 koje je, prema novim pravilima, ostvario u subotu. Velšanin je osvojio i četiri boda na Wolf Power Stageu za ukupnih 24 na ovom reliju. On sada zaostaje tri boda za Thierryjem Neuvilleom u borbi za osvajanje WRC titule u 2024. godini.

Međutim, ta razlika je mogla iznositi dva boda da nije skliznuo u još jedan nasip dok se približavao kraju Wolf Power Stagea, tako da mu je taj incident oduzeo šansu da ostvari najbrže vrijeme i dobije pet bonus bodova za svega 0,039 sekundi.

"Sve smo izgubili u posljednjih nekoliko zavoja, tako da baš i nije bilo dobro. S druge strane, gledajući sve ukupno, mislim da možemo biti relativno zadovoljni ovim rezultatom nakon onoga što se dogodilo u petak, no ipak ima segmenata na kojim moramo raditi", kazao je Evans.

Neuville, pobjednik prvog relija sezone koji je vožen u januaru u Monte-Carlu, izborio se s problemima vezanim za pritisak goriva i postavke automobila, ali je stražnji dio njegovog Hyundaija značajno oštećen nakon "slijetanja" tokom Wolf Power Stagea. Belgijančevo vodstvo u poretku je smanjeno sa šest na tri boda, ali su njegovi napori ipak pomogli Hyundaiju da se izjednači s Toyotom na vrhu poretka proizvođača u WRC-u.

Oglasi

Oliver Solberg je drugu godinu zaredom WRC2 pobjednik u Švedskoj. On se našao na petom mjestu, a pratili su ga rivali iz kategorije Sami Pajari, Georg Linnamäe, Roope Korhonen i Mikko Heikkilä. Italijan Lorenzo Bertelli je svoj drugi WRC start u isto toliko godina u Toyoti GR Yaris Rally 1 zaokružio u top 10.

Svjetski šampion Kalle Rovanperä osvojio je pet bodova određujući tempo tokom odlučujućeg Wolf Power Stagea, nakon ponovnog starta u subotu ujutro. Ott Tänak, koji je također doživio nezgodu u petak, osigurao je šest bodova kroz Super Sunday klasifikaciju i njegov rezultat na Wolf Power Stageu.

Rani lider relija, Takamoto Kasuta, pokušavao je spasiti bodove za šampionat nakon nezgode u subotu u prvoj etapi, ali je pokušaj propao jer se okrenuo pri velikoj brzini približavajući se finišu 17. etape. Japanski vozač je na kraju osvojio tri boda.

Rally1 novajlija, Grégoire Munster, ostvario je svoj cilj tako što je stigao do cilja u drugoj Pumi M-Sport Ford World Rally Teama nakon niza nezgoda koje je doživio.

WRC se seli u Afriku na Safari Rally Kenyja, jer se u Keniji vozi treći reli nove sezone i to od 27. do 31. marta.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi