FIA u Bahreinu sazvala ključni sastanak: Vraća li se legendarni V10 motor?
Bolidi Formule 1 iz 2004. sa V10 motorima (EPA/Roland Weihrauch)

Velike promjene na pomolu

FIA u Bahreinu sazvala ključni sastanak: Vraća li se legendarni V10 motor?

Edah Hasanspahić

FIA planira važan razgovor s proizvođačima motora. Tema? Mogući povratak čuvenih V10 agregata.

Ideja koja se do nedavno činila gotovo pa nemogućom sada sve ozbiljnije kruži paddockom Formule 1.

Prema informacijama Motorsport.com-a, FIA je zakazala sastanak sa svim trenutnim proizvođačima motora u Formuli 1, a glavna tema biće povratak V10 motora – ali ovoga puta sa održivim gorivima.

Ovu inicijativu pokrenuo je sam predsjednik FIA-e, Mohammed Ben Sulayem, koji je nedavno javno govorio o želji da F1 uskladi nostalgični duh sporta s modernim ekološkim trendovima.

Direktor FIA-inog odjela za jednosjede, Nikolas Tombazis, dodatno je potvrdio da se ova opcija ozbiljno razmatra.

On je tokom Velike nagrade Kine izjavio da FIA istražuje sve mogućnosti vezane za povratak V10 motora i nije isključio scenarij u kojem bi se to moglo desiti i prije 2031. godine.

Oglasi

Taj datum je bitan jer tada ističe naredni ciklus motorskih pravila koji počinje 2026. godine.

To baca određenu sjenku sumnje na budućnost V6 hibridnih pogonskih jedinica koje se aktivno razvijaju za sezonu 2026.

Sastanak u Bahreinu zakazan je za petak, neposredno prije samog trkačkog vikenda, a očekuje se da će se razgovarati o spremnosti proizvođača na eventualni zaokret ka V10 motorima.

Agenda sastanka još nije javno poznata, ali izvori tvrde da je cilj ustanoviti postoji li šira podrška među proizvođačima za ovaj povratak "staroj školi".

Njemački gigant Audi već je zauzeo jasan stav. Njihov ulazak u F1 zasnovan je na pravilima iz 2026. koja favorizuju hibridne motore s naglaskom na električnu energiju.

Oglasi

Slična je situacija i sa Hondom, čiji je povratak u Formulu 1 takođe potaknut pravilima koja dolaze.

Međutim, japanski proizvođač još uvijek se nije oglasio po pitanju mogućeg povratka V10 motora.

Ranije se spekulisalo da bi se trenutna pravila mogla produžiti do 2028. godine, a onda bi uslijedio prelazak na V10 pogonske jedinice, no ta mogućnost tada je djelovala nerealno.

Sada, kako prenosi Motorsport.com, ta ideja iznenada dobija na težini. U paddocku raste osjećaj da bi dvogodišnje produženje trenutnih pravila moglo biti razumno rješenje koje bi omogućilo dovoljno vremena za tranziciju.

Ono što dodatno ide u prilog povratku V10 motora jeste novi pravac kojim ide automobilska industrija.

Za razliku od prethodnih očekivanja koja su favorizovala elektrifikaciju, sada se sve više govori o važnosti održivih goriva.

Takvi V10 motori, osim što bi oživjeli legendarni zvuk Formule 1, bili bi znatno jeftiniji za proizvodnju od kompleksnih V6 hibrida.

Trenutni V6 motori gotovo podjednako se oslanjaju na električne i mehaničke komponente, što znatno povećava troškove.

V10 pogonska jedinica na održivo gorivo, s druge strane, mogla bi ponuditi balans između performansi, nostalgije i ekološke održivosti.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi