Div objavio uznemirujuće vijesti, fudbalski svijet će doživjeti ozbiljne promjene

Spremaju velike mjere štednje

Div objavio uznemirujuće vijesti, fudbalski svijet će doživjeti ozbiljne promjene

Edmir Škorić
Teme:

Krajem prošlog mjeseca je proslavio 60. rođendan, ali početak nove decenije je sve samo ne obećavajući. Štaviše, nazivaju ga turbulentnim i sprema se "rezanje troškova" za dvije milijarde u samo tri godine, što će teško pasti nekim fudbalerima.

Gigant sportske opreme, Nike, spreman je da smanji troškove, zbog čega će morati da otkaže saradnju većem broju sportista. Proces je već započeo, a čini se da će najviše stradati fudbaleri.

Nike je prepoznat kao najvrjedniji brend odjeće na svijetu. Navodi se kako ima "zavidan broj fanova na društvenim mrežama", ali zabilježen je pad od 31 milijarde dolara. Menadžeri američke kompanije govorili su o padu potrošnje na sportskom tržištu, u Kini, Evropi i na Bliskom istoku, zbog čega su spremni na određene rezove.

Cilj je da se u naredne tri godine smanje troškovi za dvije milijarde dolara, a dio zaposlenika, više od 1000, bit će otpušteno. Izdvojit će za otpremnine do 450 miliona dolra, pojednostaviti asortiman proizvoda i povećati automatizaciju i korištenje tehnologije, te provest restruktuiranje odjela upravljanja.

Kako je objasnio financijski direktor Nikea Matt Friend, to je rezultat promjene ponašanja kupaca, odustajanja od diskrecijske kupnje, poput skupih tenisica i sportske odjeće, u korist drugih atrakcija, poput koncerata ili putovanja. Ova situacija i njenje daljnje prognoze imale su i vjerovatno će nastaviti utjecati na svijet sportista i klubova. Budući da g. Smith, Laurent i Kowalski u Evropi te g. Wang u Kini kupuju manje Nike tenisica, proizvođač mora stezati remen, što može uključivati ​​i njegove troškove reklamnih ugovora i marketinga. To znači manje ili nimalo novca za igrače i klubove.

Oglasi

Nike planira da ograniči svoju prisutnost u golfu. Završena je saradnja s Tigerom Woodsom nakon 27 godina, najboljim golferom u historiji. Dani slave Amerikanca su očito iza njega, a posljednje tri godine njegova eksponiranost u vrhu sporta gotovo da i ne postoji. Petnaestostrukog pobjednika golfskih Grand Slam turnira nije omela samo pandemija, već i teška saobraćajna nesreća koju je doživio zbog značajnog prekoračenja brzine. Nakon što je mnogo puta slomio nogu, još uvijek teško hoda.

Godine 2023. Nike je okončao ili odlučio ne obnoviti nekoliko velikih ugovora. Primjerice s portugalskom i novozelandskom reprezentacijom, ali i s ekipama RB Leipziga i Galatasaraya. Nekima ugovori istječu nakon tekuće sezone, drugima krajem ove godine. Ovo su nedavni problemi od kojih je Puma profitirala preuzimanjem većine Nikeovih kupaca. Kao i prije nekoliko godina, kada je Nike prekinuo saradnju s Manchester Cityjem.

To nije sve, jer uskoro će bez Nikea ostati i druge lige. Američki brend više neće isporučivati ​​lopte Južnoameričkoj fudbalskoj konfederaciji za Copa America i Copa Libertadores. Od sezone 2025/26, nakon 25 godina saradnje, Premierliga će ostati i bez Nike lopti. Podsjetimo, posljednjih godina sličan scenarij zahvatio je La Ligu i Serie A. Stvari bi uskoro mogle postati još zanimljivije jer španski mediji javljaju kako Barcelona nije zadovoljna ugovorom s Nikeom. Katalonci su navodno dobili ponudu Pume tešku oko 200 miliona eura s bonusima.

Prema španskim medijima, Puma je spremna platiti poseban bonus ako Barcelona uspije raskinuti ugovor potpisan s konkurentima do 2028. godine.

Oglasi

Nike u posljednjih nekoliko godina nije produžio ugovore s više od 50 svojih najvažnijih igrača. Samo u 2023. sklopio je poslove s 10 poznatih imena. Sve osobe čija je saradnja prekinuta ili nije obnovljena imena su s naslovnica sportskih novina: Harry Kane, Jack Grealish, Ousmane Dembele, Kai Havertz, Dani Carvajal, Pierre-Emerick Aubameyang, Lisandro Martinez, Dušan Vlahović, Riyad Mahrez , Matthijs de Ligt, Theo Hernanzdez, Alexandre Lacazette i mnogi drugi.

Čini se da se Nike želi riješiti velikog broja potpisanih ugovora i fokusirati na odabrane zvijezde koje najbolje prodaju. Još uvijek ima ugovore s vrhunskim igračima kao što su Kylian Mbappe, Erling Haaland, Jamal Musiala i Vinicius Jr. I Haaland i Vinicius Jr obnovili su svoje ugovore 2023., što je također morao biti skup pothvat.

No, i ove najveće zvijezde opraštaju se od Nikea. Godine 2020. Neymar, kojeg je firma sponzorisala otkad je Brazilac imao 13 godina, raskinuo je ugovor s Nikeom. Nike u posljednje vrijeme izbjegava preplatiti neke ugovore. Može li Nike požaliti zbog ovog poteza? S obzirom na to da Neymar od prošlog ljeta igra - bolje rečeno ne igra jer se oporavlja od povreda - u fudbalskoj ne baš prestižnoj ligi Saudijske Arabije, tuge nema. Nike se neizravno rastaje i s Ronaldom - kroz već spomenuti raskid ugovora s portugalskim reprezentativcem. Ovaj potez mogao bi biti i zbog činjenice da bi CR7 mogao brzo okončati karijeru i odavno igra u Saudijskoj Arabiji i nije više tako atraktivan kao prije.

Nike i dalje ima individualni ugovor s Ronaldom, i to doživotni, pa je Portugalac bio, jest i bit će povezan s ovim brendom. Ugovor s Amerikancima imaju i Kylian Mbappe i Marcus Rashford. Podsjetimo i kako je Nike 2020. godine potpisao jedan važan timski ugovor, s Liverpoolom. Vrijednost transakcije je oko 93 miliona eura. Čini se da je još jedan nedavno produženi ugovor bitan za američkog tajkuna - Nike je sklopio dugoročni ugovor s fudbalskim savezom Sjedinjenih Država.

I tu dolazimo do još jedne zanimljivosti. Čini se da je Nike zatvorio dovod novca muškom fudbalu kako bi još više preusmjerio sredstva na ženski fudbal. John Donahoe, generalni direktor Nikea, nije to skrivao i priznao je da će dio ušteđenih sredstava otići na ženske proizvode. Štoviše, povodom prošlogodišnjeg Svjetskog prvenstva za žene, Nike je pripremio film posvećen ženama koje igraju fudbal, u kojem se pojavljuju zvijezde i igračice povezane s kompanijom: Ada Hegerberg, Alex Morgan i Megan Rapinoe.

Potražite više informacija na temu Premier league:

Kompanija će se vjerovatno proširiti na ovom području. Osim toga, sredstva su namijenjena daljnjem razvoju Nikea i utjecaju na sportske inovacije. Neki su stručnjaci naglasili da američka kompanija već dugo nije stvorila nikakav prodoran proizvod. Malo je izgubila i na svom ključnom tržištu - trčanju, a i tu želi ojačati svoju poziciju, tim više što je na tržištu sve više konkurenata.

Unatoč raznim promjenama, Nike i dalje pobjeđuje svoju konkurenciju i ima dobit veću do Adidasa i ostalih marki sportske opreme.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi