VW Amarok V6 TDI

Volkswagen Amarok - Rođeni borac

Piše: K. Kurtović
Rijetkost je na tržištu naći vozilo koje je od samog starta imalo teži put od Volkwagenovog Amaroka: morao se izboriti za mjesto među etabliranim rivalima od kojih su mnogi već decenijama na tržištu pa je na njemu bio cijeli teret dokazivanja sposobnosti, morao se izboriti sa težinom koju nosi VW znak na nosu, a ni zakonski propisi nisu bili na njegovoj strani iz razloga da kako kod nas tako i u velikom broju drugih zemalja Amarok zbog svoje kategorizacije kao lako privredno vozilo nije dostupan za registraciju fizičkim licima, već isključivo pravnim osobama, dakle firmama i obrtnicima. Da li je Amarok uspio? Mi smatramo da jeste!

Pred vama je nova redizajnirana verzija Amaroka, predstavljena sredinom 2016. godine, a dok ga gledate ovako brendiranog , u punoj njegovoj veličini, jasno je da su inžinjeri i marketinški stručnjaci našli zajednički jezik u oblikovanju Amaroka – natpis V6 i 100% Premium jasno govore na koju kartu igra Volkswagen.

Amarok je, odmah toga budite svjesni, jako veliko vozilo: dug je preko 5,3 metra, visok toliko da se i osobe visoke preko 190 cm moraju „popeti“ u sjedište, dok ni širina nije zapostavljena, skoro 2,3 metra sa retrovizorima. Amarok je dizajniran sa pažnjom , možda je to bilo i odlučujuća stvar koja mu je otvorila vrata tržišta, jer do sada smo teško mogli pričati o dizajniranju u segmentu koji se negdje od milja naziva Bakkies a negdje manje maštovito Pick-up, a dizajnirao ga je ni više ni manje nego Walter de Silva, čovjek koji je svijetu podario bezvremenski klasik Alfu 156. Volkswagen ne staje tu, oni kažu da je njihov bakkies ujedno i premium proizvod u svom segmentu. Naš testni Amarok je sa paketom opreme Highline, vozi na 19“ niskoprofilnim točkovima, ima vanjski chrome paket, a sve su to kod Volkswagena znaci njihovog premium paketa. A ako je V6 TDI, sa 224 KS, uparen sa 8-stepenim automatskim mjenjačem i permanentnim 4x4 pogonom koji snagu distribuira putem centralnog Torsen diferencijala, dovoljno premium da se nađe i u Audiju A6 i A8, jasno je da Volkwagen sa svrstavanjem Amaroka u premium segment očito misli ozbiljno.

Kako sve to funkcionira u praksi? Odgovor je izjednačujuće jednostavan: uravnoteženo. Iza Amaroka stoji dobar inžinjering, koji je uspio spojiti naizgled nespojive zahtjeve koje pick-up segment nosi sa sobom, tako da Amarok vozi poprilično mirno preko kratkih neravnina, naravno ne upija ih kao dalji rođaci Touareg ili Q7 recimo, ali to i dalje puno bolje čini nego bi se očekivalo od mini-teretnjaka sa lisnatim oprugama pozadi i korisnom nosivosti od skoro 900 kg. Iznenađujuće je da se prilikom prelazaka preko šina ili sličnih kratkih poprečnih neravnina Amarok zapravo manje strese od nekih modela limuzina više srednje klase. Uravnotežen je i dok vozi kroz krivine na našim magistralnim cestama, možda je upravo u ovom segmentu najviše iznenadio jer bez obzira na vrlo visoko težište i na potežak V6 motor naprijed, Amarok cestama vozi bez suvišnog naginjanja, bez glisiranja i bez potapanja prednjeg kraja prilikom promjene smjera i težišta. Očito dobro dimenzionirani prednji poprečni stabilizatori u kombinaciji sa gumama 255/55 R19 odlično odrađuju posao, Amarok pruža iznenađujući osjećaj sigurnosti vozaču što zbog vrlo dobre količine osjećaja i povratnih informacija koje mu volan pruža tako i zbog uvijek dovoljno raspoređene mase na zadnje točkove, zahvaljujući kojem nema problema sa prijanjanjem, nema onog osjećaja prelaganog zadnjeg kraja inače karakterističnog za pick-up segment.

Torsen centralni diferencijal, inače zaštitni znak 4WD pogona kod Subarua i Audija, se upravo u ovim naizgled nespojivim zahtjevima pokazao kao i dalje najbolje rješenje pogona na sve točkove, jer kontinuirano prenosi i distribuira snagu, bez zadrške koja je karakteristična za druge sisteme i koji često zbog takve zadrške u reakciji dodatno pogoršaju vozljivost. Vidi se da je Volkswagen puno truda uložio u vozne osobine, da je auto maksimalno optimiziran prema Evropskom tržištu i zahtjevima kontinentalnih cesta, i rezultat su vrlo dobre putne karakteristike, gdje Amarok u svim uslovima drži korak sa limuzinama i SUV i u tom segmentu pristanak na kupovinu Amaroka ne znači i pristajanje na kompromise kakvi su obično karakteristični za pick-up vozila. Spomenuti V6 TDI motor sa 224 KS je dao još jednu dodatnu prednost Amaroku, a to je lakoća kretanja, sasvim bezbrižna za vozača, uz zalihu snage koju najbolje opisuje činjenica da se Amarok prilikom sasvim defanzivnog polaska iz mjesta već pri brzini od 65 km/h kreće u 8. stepenu prijenosa. Mjenjač se dobro uklopio u zahtjeve, bez obzira na skraćene prijenosne odnose u poređenju sa limuzinskim verzijama (pogotovo kod 1. brzine) nudi dosta uglađeno prebacivanje, a računarsko upravljanje mjenjačem nije nametnulo ograničenja, tako da mjenjač rado prihvaća i manuelne naredbe za višestruke izmjene brzina naniže u kratkom vremenu prilikom kočenja pri prilasku krivini ili prilikom preticanja. Ponašanje na asfaltu zaključuju dovoljno kapacitetne kočnice, čija pedala ne nudi posebno istančan a pogotovo ne sportski profiliran osjećaj, što bi bilo pretjerano i očekivati, ali kočnice efektno zaustavljaju veliku masu, ulijevaju sigurnost, i dobro su hlađene pa pregrijavanje nije problem ni kod više kilometara dugih spustova u značajno opterećenom Amaroku (čitaj: 5 putnika)

Terenske karakteristike su tu, zadržane su, i realno najviše zavise od odabranog seta točkova, čime je već kod narudžbe ostavljeno kupcu da se odredi spram svojih prioriteta, da li je to terenska vožnja i ponašanje na cesti, pošto Amarok sa svojim permanentnim pogonom u startu raspoređenom u omjeru 40:60 u korist zadnje osovine, odličnim klirensom i napadnim uglovima, kao i dugim hodom amortizera omogućava kretanje po svim terenima, dok se efikasno savladavanje uobičajenih prepreka poput lošeg makadama ili velikog snijega podrazumijeva već i sa gumama 19“ ili 20“. Kupcima na raspolaganju stoji mogućnost doplate i za 100% blokadu stražnjeg diferencijala, što je dragocjena igračka u terenskim uslovima.

Testirani Amarok sa V6 TDI motorom zaista pomiče granicu pick-up segmenta u nekom neočekivanom pravcu, i sigurni smo da se može nametnuti i onima koji imaju veliko prethodno iskustvo sa ovakvim vozilom ili generalno sa čistokrvnim terencima. Tokom testa, puno puta smo pomislili da teško da postoji bolje vozilo za vuču neke teže prikolice, npr nekog auta ili prikolice za prijevoz konja. Potrošnja tokom testa je bila svojevrsno iznenađenje, jer je Amarok u danima sa izrazito niskim temperaturama kakve su inače nenaklonjene dizelima, imao sasvim razumnu potrošnju u rasponu od cca 9 litara/100 km na otvorenoj cesti, do maksimalnih 13-14 litara tokom najvećih gradskih gužvi, pa je prosjek testa od oko 11 litara ugodno iznenađenje za vozilo teško preko 2 tone, ovih gabarita, sa stalnim pogonom na sve točkove, i zaista velikog čeonog otpora zraka.

Sa druge strane, premium pozicioniranje Amaroka je značilo da se rad inžinjera ne može zaustaviti samo na pogonu i voznim osobinama, pa su po pitanju dizajna i izrade unutrašnjosti kao i ergonomije cijelog unutrašnjeg prostora u Volkswagenu morali primjeniti standarde jednake kao za ostale modele u gami. Sasvim očekivano, korišteni materijali su nešto grublji nego u naprimjer Golfu ili Passatu, prije svega da budu lakši za održavanje i otporniji na oštećenja u slučaju da Amarok svoj životni vijek provede kao radna mašina, ali puno toga govori o insistiranju na premium manirima: dobra zvučna izolacija, besprijekoran automatski klima uređaj, vrlo dobra prednja sjedišta i trokraki volan sa obilatim mogućnostima podešavanja što omogućavaju dobru ergonomiju tako da se vozač i suvozač ne zamaraju niti nakon provedenog cijelog dana u vozilu. Vlasnicima nekog od VW vozila Amarok će biti sasvim poznat, pošto su komande i mnogi uređaji u kabini jednaki onima kod ostalih modela u kući. Sama kabina je prostrana, preglednost je odlična, mjesta za putnike ima dovoljno, ali ni VW nije mogao da se odmakne od svih onih mana koje prate sve pick-up modele ovog svijeta: nedostatak zatvorenog prtljažnika i generalno male mogućnosti za odlaganje prtljaga i predmeta, kao i zadnja klupa pod uglom od skoro pa 90° koja nakon nekog vremena počinje smetati putnike straga su nešto što je problem koji prati sve bakkies.

Amarok nema puno mana, neadekvatna prednja svjetla su možda i najveća od njih, jer to je segment u kojem VW nije uspio ponuditi premium rješenje, dok je kod mnogo drugih stvari Volkswagen uspio prigušiti mnoge negativne karakteristike ovog segmenta. Spomenuli smo dizajn i opterećenje koje nosi VW znak na haubi – ako je gledati po reakcijama prolaznika i drugih vozača, Volkwagen je uspio u naumu, Amarok privlači pažnju i znatiželju, što ne pamtimo u našim ranijim iskustvima sa testiranim pick-up vozilima. Da li je to ona konačna potvrda da je Amarok zaista premium proizvod?

Na kraju, nije da su u Volkswagenu imali lagan zadatak, jer konkurencija je nemilosrdna, benchmark su davno uspostavili globalni igrači poput Toyote Hilux ili Forda Ranger, koji suvereno vladaju najvećim i najvažnijim tržištima za ovaj tip vozila i gdje VW znak do sada nije bio sinonim za robustnost i izdržljivost niti je dilerska mreža prilagođena zahtjevima koje donosi eksploatacija u teškim uslovima. Inžinjeri Volkswagena su morali dokazati da su podjednako dobri, marketinški odjel je rekao svoje, tržiste je reklo svoje pa se Amarok više-manje svugdje ugurao među prvih 10 u čistokrvnom 4x4 segmentu, a ako pogledamo na specifikacije Amaroka prodatih na Evropskim tržištima kao i kod nas u BiH, ovo jeste premium pick-up: jasno je da od svih prodanih Amaroka samo manji dio služi kao radni stroj, jer su se pravna lica sa početka naše priče, spomenuta kao jedini mogući vlasnici, u ogromnoj većini opredijelili za bolje motorizirane i bolje opremljene primjerke. To jeste karakteristika premium proizvoda, zar ne? Izgleda da se Amarok borio i na kraju izborio za svoje mjesto.