Jaguar Land Rover u BiH – Sjajan novi početak

Protresao automobilsko tržište BiH

Jaguar Land Rover u BiH – Sjajan novi početak

Piše: K. Kurtović
Koliko god je cijeli region u prethodnih 20-ak godina svjedočio ozbiljnom nastupu pojedinih automobilskih brendova, rijetko je neki imao start kao Jaguar Land Rover kod svog distributera AC Betanija proteklog vikenda: otvoren je sjajni novi prodajno-servisni objekat izgrađen po doslovno posljednjim standardima koje prate Jaguar i Land Rover, a potom je uslijedio i onaj vozački dio cijele priče: The Art of Performance i The Above and Beyond su na ulice Sarajeva i okoline izvele ono najbolje što ova dva brenda mogu ponuditi, na čelu sa Jaguarom F-Type 400 i Range Roverom Velar.

Jaguar Land Rover je proteklih dana dobro protresao automobilsko tržište BiH, gdje je do sada na našem tržištu nedodirljiva premium trojka dobila ozbiljnu konkurenciju, a mi smo bili u novootvorenom centru AC Betanija, gdje su nas čekali novi Jaguari i Land Roveri. The Art of Performance i The Above and Beyond su dva tour-a u okviru kojih Jaguar odnosno Land Rover daju priliku zainteresiranim da se neposredno za volanom uvjere u ono što ova dva brenda nude, pa je tako i događaj u Sarajevu bio prilika za mnoge da isprobaju njima interesantan model, biloda je to neka od klasičnih limuzina iz Jaguarove ponude ili neki od modela iz off road segmenta gdje se sa svojim F-Paceom i Jaguar priključio Land Roveru koji već decenijama tradicionalno dominira luksuznim off road segmentom. Segmentom kojeg je i uspostavio davne 1970. kada je na ulice spustio prvog Range Rovera, do tada nezamislivo luksuznog i prijatnog terenca. Jaguar je kupcima i entuzijastima ponudio dvije limuzine, XE 20d i XF 35t, potom svoj prvi Crossover pod imenom F-Pace 3,0D i model koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim: rasnog predstavnika u segmentu sportskih auta F-Type 400 AWD. Land Rover se fokusirao na umjereniji dio ponude, pa je pored Velara ponudu Range Rovera nosio Evoque u rijetkoj Cabrio izvedbi, dok su Land Rover ponudu dio činilinajnoviji Discovery TD6 i iz 2015.godine vrijeme poznati Discovery Sport TD4.

Ovom prilikom mi smo provozali tri modela, u mnogome različita, a dan smo započeli sa Jaguarom F-Type400Sport AWD, modelom koji je jedan od rijetkih koji su Porscheovoj 911-ki uspjeli istrgnuti dvocifreni postotak tržišnog učešća, što je podatak koji možda i najbolje oslikava ono što ovaj model nudi. F-Type na tržište dolazi u rasponu od modela F-Type 300 do onih sa oznakama R i SVR, koje pokreće V8 sa 550 odnosno 575 KS. Ponuđeni 400 Sport spada u gornji dio ponude, nudi pogon na sve točkove uparen sa 8-stepenim, a sve moguće nedoumice o performansama jednostavno rješava zvukom 3-litarskog V6 dopunjenog kompresorom koji nastaje u sjajno oblikovan auspuhu. F-Type u bilo kojoj verziji je sportski auto, koji samo naizgled svojim oblikom podsjeća na nekog Grand Tourera kakvi su mu bili prethodnici XK i XJ-S, dok se zapravo svojim vrlo kompaktnim dimenzijama, malom težinom i potpunom fokusiranošću na vozača i držanje ceste nedvosmisleno svrstava u segment koji se naziva sports car. Spomenute kompaktne dimenzije, prije svega dužina od 448 cm uz sasvim uobičajenu širinu garantuje da se F-Type dobro osjeća i na užim krivudavim magistralnim ili regionalnim cestama a ne samo na autoputu, gdje opet dobrom držanju doprinosi veliko međuosovinsko rastojanje i široki trag točkova. Unutrašnjost nije postala žrtva takvog vanjskog izgleda, već predstavlja prijatno okruženje i za dvometraše, vozač i suvozač (ili suvozačica ipak?) se mogu odlično namjestiti i za duže putovanje, pri čemu čak i prtljažnik nudi dovoljno prostora potrebnog za dvije osobe. Svojevrsni koncepcijski povratak na dalekog pretka E Type vozač osjeti i na volanu, gdje F-Type jasno odgovara na vozačeve želje, preko neravnina vozi udobno uz osjećaj neometanog izbalansiranog držanja ceste, bez dojma preterane težine koja karakteriše mnoge današnje GT modele, vidljivo je da je danas važeća filozofija down-sizinga kada je veličina motora u pitanju sjajno pogodovala Jaguarovim inžinjerima. Rezultat je auto koji bez obzira na kišno vrijeme i kratko prethodno vrijeme upoznavanja vozaču daje sigurnost da potraži granice raspoloživih performansi, uz nepobitno puno povjerenje u svakodnevnom režimu vožnje.

Prelazak iz F-Type u Disovery Sport HSE TD4 možda jeste prelazak u potpuno drugačiji svijet, potpuno suprotan, ali kao što u Jaguaru uvijek znaju napraviti dobar sportski auto, tako i inžinjeri Land Rovera znaju napraviti pravi terenac. Discovery Sport je prvi model u novoj ulozi brenda Discovery, kojem je Land Rover namijenio ulogu da popuni raspon od nekadašnjeg Freelandera do Range Rovera, pa tako po prvi put Discovery ne dolazi na klasičnoj čeličnoj šasiji već je upakovan u aluminijsku samonoseću karoseriju, sa multi link zadnjim ogibljenjem, što ga uz znanje majstora iz Land Rovera pretvara u savršeno udoban porodični SUV, spreman i za ozbiljne izlete na zahtjevan teren.Mala težina uz dodatni napor inžinjera na olakšavanju cjelokupnog vješanja znači da se Discovery Sport po svim mogućim podlogama kreće bez bilo kakvih udaraca ili buke iz ovjesa, pa čak i prilikom agresivne vožnje na vrlo lošoj podlozi poput ceste preko Trebevića. Vozač dodatnu korist od snižavanja težine ima ne samo kroz osjećaj za volanom i vrlo efiksno kočenje, već i kroz performase tako da je već testirani 2-litarski četverocilindraš u TD4 180 KS verziji dovoljan za adekvatnu motorizaciju Discovery Sporta, čime se smanjuje potreba za ulaganjem u 3-litarske V6 varijante. Globalno tržište je prepoznalo sve ono što nudi novi model, pa je tako u 2016. godini Discovery Sport i zvanično postao najprodavaniji Land Rover, zauzimajući važan procenat tržišta u kojem su do sada vladali modeli poput BMW X3 ili Audi Q5.

Pred trećim modelom koji smo vozili na predstavljanju game Jaguar Land Rover, onom pod nazivom F-Pace, tek predstoji takav put u borbi za svoj dio tržišta, ali bez obzira na to što se radi o prvom ikada Jaguarovom terencu, po rezultatima prodaje u ovoj 2017. godini čini se da je pronašao svoje tržište. Fabrika je F-Pace modelu namijenila ulogu Crossovera, postavljajući ga na platformu koju dijeli sa limuzinama XE i XF, čime je napravljen odmak od Discovery Sport koji je ipak predstavlja pravi SUV segment. Prilagođavanje urbanim korisnicima koji od F-Pace ne traže nikakve terenske karakteristike osim eventualno dobrog snalaženja na sniježnoj planinskoj cesti ili lošem makadamskom putu do vikendice, dalo je mogućnost dizajnerima da ponude sasvim drugačiji ugođaj, i u eksterijeru i u unutrašnjosti auta. F-Pace nudi odlično uređenje unutrašnjosti, počevši od materijala do rješenja koja se i očekuju od auta pod značkom Jaguara, ali se slična priča nastavlja i vani, agresivnim, dizajnerski do u detalja dotjeranim izgledom, koji uz to nudi neočekivano puno prostora pa sasvim uspješno preuzima ulogu glavnog porodičnog vozila. Testirani primjerak sa 3-litarskim 300 KS snažnim V6 motorom samo dodatno dopunjuje ugođaj premium crossover segmenta. Jaguar F-Pace će zajedno sa novim Range Rover Velarom nedvojbeno biti nosilac Crossover ponude u grupi, a zbog velikih razlika teško da će jedan drugom biti konkurencija.

Dok smo odlazili iz AC Betanija, vožnje za potencijalne kupce i entuzijaste su uzimale zamah, i po interesu i strukturi posjetilaca jasno je da i Jaguar i Land Rover zahvaljujući svom istinskom preporodu zadnjih godina privlače sasvim nove kupce koji ranije vjerovatno nisu ni pomišljali da će jednog dana biti zainteresirani za neki od ova dva brenda. Jaguar i Land Rover su na tržištu BiH krenuli u novi start na vjerovatno najbolji mogući način, i nema sumnje da će postati čest prizor na ulicama.