Novac neće pasti s neba!
Ako budemo dovoljno čekali možda se, ipak, i desi čudo?

Zašto ne pokušati zaraditi na košarkaškom Kupu?

Novac neće pasti s neba!

E. Haračić

Dok u dnevnoj štampi čitamo izvještaje o nedostatku novca za finansiranje rada Košarkaškog saveza BiH i nacionalne A selekcije teško se oteti utisku da su državne strukture još jednom zatajile i zanemarile vrhunski sport.

Međutim, rat je završen prije više od 14 godina, a sa njime bi trebala biti gotova era humanitarne pomoći i trebali smo konačno ući u vrijeme u kojem će se vlastitim radom graditi bolje sutra.

Iako je uvijek najlakše, a vrlo često i najispravnije, naći žrtvenog janjca u udobnoj “vladarskoj” fotelji i na njega uperiti prst te ga optužiti za nerad, krađu, nedostatak interesa i šta sve ne, možda je vrijeme da se i oni koji već decenijama žive na državnoj "sisi" pogledaju u ogledalo i zapitaju: “Da li smo i sami mogli nešto zaraditi?”.

Ovo je tekst o potpunoj indolentnosti osoba zaduženih za punjenje kase Košarkaškog saveza BiH koji, ako je vjerovati žalopojkama u dnevnoj štampi, nikada nije bio na nižim granama.

Život na socijali


Izostala je podrška Vlade FBiH; Finansiramo se iz vlastitih džepova; Ovo je stravično i neizdrživo; Na rubu smo da uradimo nešto mimo zakona.” Samo su neke od izjava čelnika Košarkaškog saveza BiH koje smo mogli pročitati u Dnevnom avazu i drugim novinama. Ali, ono što je zaista stravično i neizdrživo jeste činjenica da sportski savezi i dalje žive prvenstveno od pomoći države, te da jedna, u svijetu tako profitabilna aktivnost kao što je sport dijeli budžetska sredstva sa penzionerima, invalidima, demobilisanim borcima…

Da li je moguće da jedino u Bosni i Hercegovini jedan od dva najpopularnija sporta ne može privući niti jednog pravog sponzora? Da li je moguće da Košarkaški savez BiH ne može prodati barem ime lige za bilo koju svotu novca? Da li je moguće da tema za koju je u svakom izadnju svake dnevne novine rezervisana barem po jedna stranica ne može generisati bilo kakvu finansijsku dobit?

Kako rade drugi?

Da bi se napravio iskorak nije potrebno mnogo razmišljati. Dovoljno bi bilo prepisati od drugih.

Velika, i trebamo li dodati bogata, takmičenja imaju vrlo jednostavne sisteme zarade, jer imaju jednu veliku prednost na svojoj strani. Oni su, kao što je uostalom i KS BiH u BiH, ti koji postavljaju pravila igre.

Veliki dio pravilnika svakog profitabilnog takmičenja posvećen je pravilima oglašavanja. Primjera radi, klubovi koji žele igrati NLB ligu (pazite: NLB - Nova ljubljanska banka daje veliki novac za ovo ime) dužni su na najboljim pozicijama istaknuti sponzore lige i to besplatno, a ova liga ima četiri takva sponzora. Euroliga i Eurocup funkcionišu po istom principu, pa smo prošle godine u Skenderiji gledali reklame za turističke destinacije u Grčkoj ili Nike. Klub koji nije u stanju da svoj reklamni prostor adekvatno ustupi sponzorima takmičenja, prvo će biti novčano kažnjen, a ako se greške ponove i isključen iz takmičenja, - jer prvi cilj takmičenja i jeste da organizatori zarade. Barem je tako u normalnom svijetu.

Prevedeno na bh. košrakaške terene, KS BiH bi mogao odrediti pravilo po kojem će svaki klub koji se takmiči u prvenstvu BiH morati na svoj parket zalijepiti logotip generalnog sponzora lige. Klubovi bi takvo pravilo morali prihvatiti, pa bi sponzor dobio reklamu na parketu Skenderije, Pecare, Mejdana, Borika… Dobra reklama, zar ne? Osim toga, naziv takmičenja koji bi u sebi sadržavao ime generalnog sponzora spominje se u svim medijima, a tu su i: oficijelna sportska oprema, zvanična voda, zvanični prevoznik, promocije na utakmicama, najavni oglasi… i sve drugo što kreativni mozak može smisliti.

TV prenosi su posebna tema. TV reklame koji bi popularizovale sport i takmičenje također. O tome drugi put.

Kako radimo mi? ili - Finansijski krah Kupa BiH

Kolika je želja da se nešto zaista uradi i popuni kasa vlastitim radom, a ne iskamčenom pomoći otetom od penzionerskih usta, najbolje se može vidjeti na primjeru organizacije finalnog turnira Kupa BiH.

Već je najavljeno kako će se i ove godine konkurs za organizatora finalnog turnira raspisati tek nakon što budu poznata četiri učesnika finala. Ovo znači da će onaj ko pobjedi na konkursu imati tek nekoliko dana za organizaciju takmičenja, ugovaranje TV prenosa, promotivnu kampanju i, što je najtužnije, samo nekoliko dana za pronalazak sponzora ovog istinskog košarkaškog spektakla. Najbolji košarkaški klubovi BiH za Kup će se ponovo boriti pred polupraznim tribinama, a organizator će utjehu za siguran finansijski minus naći samo u slučaju da zadrži trofej u svojoj dvorani. Vrijeme do samog turnira koje ostaje nakon što se odredi organizator obično nije niti toliko dugo da bi se mogli odštampati plakati i ulaznice za utakmice, a kamoli šta drugo.

SportSport.ba nudi podršku
Obzirom da smo svjesni da organizator završnice Kupa BiH neće imati vremena da uradi promotivnu kampanju, ovom prilikom portal SportSport.ba obećava besplatno ustupiti svoj oglašivački prostor klubu koji dobije orgazniciju Kupa BiH kako bi barem tribine na finalnim utakmicama bile punije. Ukoliko će to pomoći da organizator koliko-toliko zaradi na finalnom turniru SportSport.ba će u znak podrške, besplatno, u svom oglasnom prostoru istaknuti i sponzore finalnog turnira.
Tako se svake godine baci, ponovo ću napisati: “baci”, novac koji toliko nedostaje klubovima i savezu. Bez promotivne kampanje i adekvatne medijske podrške i uz apsolutnu rezultatsku beznačajnost takmičenja, Kup BiH umjesto da bude spektakl koji će puniti kase klubova i saveza postao je teret koji niko ne želi i koji se svake godine kao vruć krompir prebacuje iz ruke u ruku.

Nakon Kupa BiH, dolaze uzbudljiva takmičenja u Ligi 8. U prošloj sezoni, po izjavama pojedinih funkcionera u savezu, ime lige prodato je "Centrotansu" kao kompenzacija za prevoz službenih lica. U tekućoj sezoni uspjeh će biti ukoliko i "Bakije" prihvate kompenzacijski ugovor za besplatan ukop košarkaškog sporta u BiH.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.